Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bemutatkozás, Oldvik

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Bemutatkozás, Oldvik

    Üdvözlet mindenek!
    Romániában, Erdélyben lakom, a fórumra egy Lada 2107 kézikönyv keresgélése során jutottam el. Le is töltöttem az oldalon található kézikönyvet, sajnos orosz nyelvű. Valamennyire töröm az oroszt de a technikai kifejezéseket, alkatrész megnevezéseket nem nagyon értem. Hálás lennék ha egy magyar nyelvű, letölthető kézikönyvre utaló linket kapnék.
    A 2107-es („kocka Lada”, BAZ 2107.0) új szerzemény, 1995-ös évjárat. Nagyrészt sikerült eredeti, gyári állapotába visszaállítani, sok munkával és eléggé jelentős anyagi ráfordítással. Itt nem csak a külső-belső aspektusra hanem a futóműre, kormányműre stb. gondolok. A motor nem igényelt jelentősebb beavatkozást, habár becslésem szerint van benne vagy 200.000 km. Hátra van még a sebváltó újracsapágyazása, a szellőztető és fűtőberendezés revíziója. Meg olyan apróságok, hogy hogyan működik (illetve miért nem működik) a hidraulikus fényszóró állító, stb. Egyszóval, nem ártana egy-két jó tanács.
    Hogy miért vettem meg ezt a kocsit? Mert van még egy Ladám, BAZ 2103-as (négy kerek lámpás „vasorrú bába”), 1979-es évjárat. Mechanikai szempontból kifogástalan állapotban, a kaszni azonban (33 éves!) némi kívánnivalót hagy hátra. Folyamatosan használom 12 éve, igaz, hogy főként gáz (GPL, Landi Renzo, 2003-ban szerelve) üzemben.

    #2
    Üdv!
    Nem csak a Lada, de a többi szovjet/orosz technika átka a korrodáló kasztni. Emellett sok kellemes, vagy mérgelődős percet szerezhet magának az ember vele, de biztosítja, hogy legalább alap szintű ismereteket szerezz vele autószerelésből. Nekem is volt 5 lada, vagyis 1 db. 2101, 1 2101 s, 1 db 2105, és 1 2107-es, így valamennyire képben vagyok a csukottszemmel szét-,és összeszerelésben, a gyújtás állításban, az állandóan kirezgő izzók stabil világítássá tételével, és szinte az összes mechanikai, elektromos szerelésével. Az utolsó, a 2107 már kicsit rally-sabb lett a végére, elég komoly módosításokkal a futómű, és hajtásláncban.

    A hidraulikus magasság állító szerintem már akkor sem működött, amikor a gyártó sorról legurult.

    Komment

    Ugrás az oldal tetejére
    Working...