Üdvözlet mindenek!
Romániában, Erdélyben lakom, a fórumra egy Lada 2107 kézikönyv keresgélése során jutottam el. Le is töltöttem az oldalon található kézikönyvet, sajnos orosz nyelvű. Valamennyire töröm az oroszt de a technikai kifejezéseket, alkatrész megnevezéseket nem nagyon értem. Hálás lennék ha egy magyar nyelvű, letölthető kézikönyvre utaló linket kapnék.
A 2107-es („kocka Lada”, BAZ 2107.0) új szerzemény, 1995-ös évjárat. Nagyrészt sikerült eredeti, gyári állapotába visszaállítani, sok munkával és eléggé jelentős anyagi ráfordítással. Itt nem csak a külső-belső aspektusra hanem a futóműre, kormányműre stb. gondolok. A motor nem igényelt jelentősebb beavatkozást, habár becslésem szerint van benne vagy 200.000 km. Hátra van még a sebváltó újracsapágyazása, a szellőztető és fűtőberendezés revíziója. Meg olyan apróságok, hogy hogyan működik (illetve miért nem működik) a hidraulikus fényszóró állító, stb. Egyszóval, nem ártana egy-két jó tanács.
Hogy miért vettem meg ezt a kocsit? Mert van még egy Ladám, BAZ 2103-as (négy kerek lámpás „vasorrú bába”), 1979-es évjárat. Mechanikai szempontból kifogástalan állapotban, a kaszni azonban (33 éves!) némi kívánnivalót hagy hátra. Folyamatosan használom 12 éve, igaz, hogy főként gáz (GPL, Landi Renzo, 2003-ban szerelve) üzemben.
Romániában, Erdélyben lakom, a fórumra egy Lada 2107 kézikönyv keresgélése során jutottam el. Le is töltöttem az oldalon található kézikönyvet, sajnos orosz nyelvű. Valamennyire töröm az oroszt de a technikai kifejezéseket, alkatrész megnevezéseket nem nagyon értem. Hálás lennék ha egy magyar nyelvű, letölthető kézikönyvre utaló linket kapnék.
A 2107-es („kocka Lada”, BAZ 2107.0) új szerzemény, 1995-ös évjárat. Nagyrészt sikerült eredeti, gyári állapotába visszaállítani, sok munkával és eléggé jelentős anyagi ráfordítással. Itt nem csak a külső-belső aspektusra hanem a futóműre, kormányműre stb. gondolok. A motor nem igényelt jelentősebb beavatkozást, habár becslésem szerint van benne vagy 200.000 km. Hátra van még a sebváltó újracsapágyazása, a szellőztető és fűtőberendezés revíziója. Meg olyan apróságok, hogy hogyan működik (illetve miért nem működik) a hidraulikus fényszóró állító, stb. Egyszóval, nem ártana egy-két jó tanács.
Hogy miért vettem meg ezt a kocsit? Mert van még egy Ladám, BAZ 2103-as (négy kerek lámpás „vasorrú bába”), 1979-es évjárat. Mechanikai szempontból kifogástalan állapotban, a kaszni azonban (33 éves!) némi kívánnivalót hagy hátra. Folyamatosan használom 12 éve, igaz, hogy főként gáz (GPL, Landi Renzo, 2003-ban szerelve) üzemben.
Komment