Üdvözlök mindenkit. 20 éve rendszám nélkül, de kinézetre felújított állapotban vettem egy Csepel 125-s motorkerékpárt. Futottam egy kört a rendszámosítás irányába, de annyira lehangoltak az akkori információk, hogy elnapoltam, a komoly átvizsgálást, terhelést is Tavalyig. Tudom, tudom lehet mindent felsorolni de ez most lényegtelen, a fontos, hogy azért évente 1x elővettem, valahogy beindítottam, járattam 1 órát, aztán leállítottam. Az idén elővettem és végre tudtam rá szánni hosszabb időt, hogy átvizsgáljam. Csak jelzem, nincs komoly szaktudásom, részt vettem, besegítettem fiatal koromban sok szerelésen, mert szeretek babrálni és értelmet/"életet" visszaadni, bárminek ami veterán vagy antik. Nos, szétszerelés nélkül, szemrevételezvén, figyelve a működését, az alábbiakat tapasztaltam, a kipufogó (hangos, kifúj, csepeg belőle a fekete olaj), a motor alapjáraton kicsit mintha kalapálva ketyegne de ha huzamosabb ideig gázt adok (pl.10 percet járok vele) megszorul a dugattyú és megáll, végezetül a benzintank csapnál csepeg az üzemanyag bármelyik állásban. Szép a festés, de a csikozásról ne beszéljünk, valszeg parkinsonos volt aki elkövette. Továbbá van egy 74-es VW bogaram forgalomból kivonva (alváz és üzemanyagellátó rendszer (valami kátrányszerű trutyi kicsapódott az üzemanyagból-tehetetlen vagyok) problémával. Nos ennyit járműveimen keresztül bemutatkozásként. A bogarat megnézettem szerelővel- 1,5-2 millió körülit mondott forgalomba helyezésre, hozzáteszem, teljesen müködő képesem állítottam le 8 éve. Ennyit nem szánhatok rá. Amikor megvettem őket gyönyörű álmokat szőttem, hogyan fogok "hosszú téli estéken" elbabrálni velük, hát az időhiány és megnövekedett család mindent elmosott. Most már csak annyi célom van, hogy a csepelt tegyem megbízhatóan járóképessé.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Csepel 1950 körül
Collapse
X
-
Üdv !
Isten éltessen minden Zsoltot neve napja alkalmából !!!!!
Ha a kipuból olaj csöpög , nem feltétlenül baj , ha kifúj nem nagy öröm , de lehet attól is , hogy nagy a folytás az eldugulás miatt .... De ha a dugattyú megragad .... az már nem öröm . Több hiba miatt is lehet ilyen gond .(eleve sz@r dugattyú , rossz illesztés , rossz derékszögelés, kevés és rossz minőségű olaj , fals levegő , rossz karburálás ..... Kicsit bővebb infó ? A csap ugye tolós? Cseréld a parafa karikákat , de lehet hogy oldalanként kettőt kiván ....
- 2 likes
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA csap ugye tolós?
Komment
Komment