Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ 250/1 gyújtás probléma

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    MZ 250/1 gyújtás probléma

    Kedves fórumozók!
    Az alábbi rafinált problémával állok szemben egy TS250/1-es MZ-nél.
    A motor hidegen tökéletesen indul,jól gyorsul és dinamikus menettulajdonságai vannak, egészen olyan 8-10 km-ig. Utána elkezd a gyújtás kihagyni, dadog a motor és végül leáll. Egy-két ütem erejéig még be lehet indítani de utána szikra sincs. A rendszer hűlése után újra van szikra de nem tökéletes és csak hosszabb lehűlés után lehet újra használni a motort de szintén csak 8-10 km. Azt tudni kell róla, hogy a gyújtás át van alakítva 12V-os Hall jeladós vezérlésre és elektronikus fesz.szabályzóra.A nagyfesz. gyújtótrafót már cseréltem és a gyújtásvezérlő elektronikában (fekete doboz)a nagy teljesítményű tranzisztort is kicseréltem. Nem gondolom, hogy a Hall jeladó lenne a hibás, de más már nem nagyon van a körben. Még egy észrevétel, a gyújtótrafó szerintem melegebb a kelleténél, miután a motorral megtettem azt a kb.10km.

    #2
    Valószínű, hogy amit betettél trafót az is rossz.
    Lemezjáték és madorka kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia. Mint írtam 12V-os a rendszer. Nem én alakítottam át, hanem így vettem motort. Elég jó szikra van mikor hideg a motor és nyilván megkapja a jelet a Hall jeladótól a megfelelő pillanatban. Pöcre indul és tényleg nagyon jól megy, kipörgeti a fordulatokat. A meghalás úgy kezdődött, hogy kb. 50km-es út megtétele közben elkezdett kihagyni, dadogni a motor, de akkor még tovább tudtam menni a célhoz. Ott pihent pár óra hosszát és jól működött, de visszafelé már csak kb. 10km tudtam megtenni és ugyanúgy rángatózással kezdődött mintha kimaradna a gyújtás és utána már be be se tudtam indítani. Benzint biztos , hogy kap a karburátor tökéletesen be van állítva. Aztán itthon teszteltem és amikor ugyanígy leállt akkor gyorsan kiszedtem a gyertyát és nem volt szikra, de 5-10 perces hűlés után már adja a szikrát , de gyengén és ki-ki hagyva. Az átalakítás úgy történt, hogy a gyújtás jelet Hall jeladó adja ami az ETZ-ben van, elektronikus fesz. szabályzó van benne, szerintem valamelyik LADA típus-é és az a fekete gyújtásvezérlő doboz, amiből kijönnek a kábelek a gyújtótrafóhoz és a Hall jeladóhoz.Azért nehéz megfogni a hibát mert terhelésre jön elő és mire oda jut az ember , hogy tudjon mérni már eltelik annyi idő hogy hűl a rendszer és kezd helyreállni. Alapjáraton nem próbáltam még olyan sokáig járatni míg előjön a hiba. Azt gondoltam én is egyből, gyújtótrafó cserével megoldódik a probléma, de sajnos nem és a gyertya is vadi új, NGK B8HS.


      Vissza a tetejére

      Komment


        #4
        Szia! Nem tudom, hogy milyen trafóval vetted, de azt tudom, az elektronikus gyújtású motorokhoz másabb trafó kell, mint a megszakítóshoz.

        Komment

        Ugrás az oldal tetejére
        Working...
        X