Közlemény

Collapse
No announcement yet.

P10-Duna

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    P10-Duna

    Tisztelet a VETERÁNOKnak és üdv a korombelieknek (és nektek is srácok)!
    Vidéken élő többgyermekes apuka vagyok 40 felett. Valamikor húszon évvel ezelőtt kaptam egy P-10-es motorkerékpárt édesapámtól... használgattam, de aztán a múlthomályába veszett (továbbtanulás, munka, külföld, ...) . A hetekben megérintett az "ÉRZÉS" és elhatároztam magam. Adott ugye a P-10-esem (20 év állás után) és vettem hozzá egy oldalkocsit. Szögletes sárvédős, torziós rugózású hiányos darab talán OK3? (és mégis gyönyörű!). Hetekig legóztam a diszperzites vödörbe szórt hiányos, rozsdás vasakkal, majd férfiasan be kellett ismernem... motorozni tudok de szerelni már nem annyira. Összetett a problémám. lengőkar, rugófeszítő, oldalkocsi kerék, okmányolás...
    Szeretném életre kelteni, összeszerelni, kipróbálni és megtanulni vezetni, megszerettetni a srácokkal és sok-sok közös élményt szerezni...
    Lenne egy Danuvia is két ládába szétszerelve... de az a távoli jövő halk zenéje.
    Motorszerelés terén csak amatőr rajongó-hobby besorolásom van, és kertes ház és a munkahely miatt csak heti pár órát foglalkozhatok vele.
    Hetek óta figyelem a fórumot és köszönettel vennék minden iránymutatást.
    "Széles utat, teli tankot!"
    pasetta, movisz és 5 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    Kedves Boldi!

    Légy üdvözölve köztünk! Szép feladat előtt állsz, ha a P10 tulajdonosa édesapád volt akkor nem lesz nehéz dolgod a gép forgalomba helyezésével, még az oldalkocsival megtoldva sem. Az oldalkocsi ugyanis nem számít külön járműnek, mint pl egy utánfutó. Elviszed műszaki vizsgára a fogatot, és a forgalmiban 3 személyesként lesz megjelölve a férőhelyek száma, meg az okmányirodában kettő rendszámot fogsz kapni, nagyjából ennyi.
    A felújítás az más. Kezdetnek nem ártana egy alkatrészjegyzék az oldalashoz. Ha még nincs én tudok küldeni egyet, bár azt hiszem az íves sárvédősé. Írod, hogy a tiedé szögletes, és torziós. Nekem ez nem jön össze, mert én torziósnak mindig az íves sárvédőst gondoltam, de majd megerősítenek vagy cáfolnak a jobban hozzáértők.
    Jó fórumozást!
    Lemezjáték, pasetta és 5 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Helló Titus!
      Az igazság az, hogy Édesapámtól kaptam, de nem az övé volt. Papírtalanul kaptam ajándékba.... így ha el is indul és egyben is van félek még nem ér véget a kálvária... jöhet a papírmunka. (bárcsak már ott tartanék)
      Upsz, majd elfelejtetem: köszönöm az üdvözlést. Jól esett.
      A vásárlás során külön volt egy váz, egy csónak, a lengőkar, a rugófeszítő, és még a többi alkatrész.... DE időközben felvettem a kapcsolatot Fóti Gyula úrral. ergo: megcsillant egy halvány fénysugár egy hosszú alagút végén. Jó érzés, hogy a segítségetekkel már nem vagyok egyedül. Erőt ad, köszönöm. (szükségem is lesz rá) azt hiszem a bordás tengelyem is cserére szorul.
      elnézést ha nem vagyok túl aktív fórumozó, de a körülmények áldozata vagyok...nincs elég időm.
      sepy, és 4 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Boldi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        megcsillant egy halvány fénysugár egy hosszú alagút végén.
        Általában a rávaló a probléma,nem a megoldások hiánya.A megfelelő összegért minden megoldható,SAJNOS..????!!!!
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #5
          Tisztelt Mátéapu!
          "Mindennek ára van." Tétlenkedtem 20 évvel ezelőtt: vegyek- ne vegyek oldalkocsit, egyben és bagóért... Nem vettem ezért most már zsebbenyúlós a történet.
          Le kellene papírozni a P-10-est...á, ne má. Ott a Vulcan hajtom azt ez marad dísznek... na tessék-de jó lenne egy forgalmi. Puff még egy pofon.
          És hamar letettem az OT. vizsgáról... a krómozás árából vehetnék egy Csepel-t. Na ezt a pofont már nem nyelem be. Amit meg kell adnom a fogatnak azt megkapja a fogat (a fiaimért és értünk), de csak a józan ész határán belül. Ésszel fogom csinálni.

          Komment


            #6
            Nem régen írt Fóti Úr! A gyújtással kapcsolatban kérdeztem, mert láttam egy ábrát, ami nekem nem volt egyértelmű... azt mondta, hogy vagy háromféle bekötés létezik...
            Valaki tudna esetleg iránymutatást adni? Azt tudom a filmekből, hogy "mindig a pirosat kell elvágni!" Ezen már túl vagyok. Most lassan már cineznem kellene, csak mit-mihez?
            A "nagykönyv" (a Pannóniás) meg van, abból lesek, csak a másik kettő bekötésről nincs elképzelésem.
            Előre is köszönettel.

            Komment


              #7
              Boldi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A "nagykönyv" (a Pannóniás) meg van, abból lesek, csak a másik kettő
              Miért ötvözni a hármat?Elég egy is ahoz tartod magad akkor tiszta és világos lesz a bekötésed.Valószínüleg a csepel-pannónia,tlf,tlt,tlb-ről van többféle bekötés főleg a dinamóssal.Szerintem a kiforrott t-5,p-10-es megbízható és megérthető,az akku úgyis pót-töltésre, karbantartásra szorul ez természetes : meg lehet szokni.

              Ha Vapet,vagy generátort építesz be,akkor úgyis egyedi bekötés kell...!
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                Szia Mátéapu!
                ​​​​​Valamiért kitalálták a kölönböző bekötéseket. Miben különböztek? Nem derogál a legegyszerűbbet bekötni, csak szimpla érdeklődés volt. Tartozom egy vallomással: nagyon az elején vagyok még...de igyekszem.

                Komment


                  #9
                  Boldi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Valamiért kitalálták a kölönböző bekötéseket.
                  Vala először a pannónia csepel:Hella lámpatest,hella kapcsoló,hella foncsor..üveg-és gondolom ez meghatározta a bekötést is,mely a 125..250-es csepel folytatása.

                  Nem tudtunk vagy nem akartunk Hella kapcsolót másolni fejlesztettünk egy olcsóbb és"modernebb"kapcsolót,ami apró hibákon kivül megbízható.Ez maradt az egyhengereseknél .

                  Volt nyugati export:szines,krómosabb,erősebb világítással ez volt a dinamós,készült ittholra is a tlb akkumlátoros gyujtás.... szervizigényes ,emiatt hamar kibukott.

                  A bekötéseknél is van még a p-12-aminél nem a lámpafejben van a kapcsoló,ez is eltér valamennyire ,de az elvnek ugyanannak kell lennie.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #10
                    Rendben, köszönöm. Ugye van A KŐNYVem és van a kereső program, de ezeket az információkat napokig kutathattam volna.
                    Tényleg köszönöm.

                    Komment


                      #11
                      Boldi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Az igazság az, hogy Édesapámtól kaptam, de nem az övé volt. Papírtalanul kaptam ajándékba.... így ha el is indul és egyben is van félek még nem ér véget a kálvária...
                      Ebből adódhatnak később problémák, de fel a fejjel! Ha sehogy sem sikerülne a papírozás végül is oldalkocsizni papír nélküli motorral is lehet, csak ne lásson meg a yard Ha más nem, jó gyakorlás lesz a Danuviádhoz.
                      A vezetékek rendbetétele is jó kezdetnek, én a csatolt linkben látható rajzok alapján dolgoztam a P10-esemnél. Szerintem ez a gyártás vége felé alkalmazott, letisztult variáció.
                      ,,gyújtás alaplap csatlakozói" az állórészen levő 3 csatlakozó. 51 a világítás, 2 a slussz 59 pedig az akku töltő vezetéke. Innen érdemes elindulni.
                      Ha elakadsz valahol írjál nyugodtan, nem csak az aktív fórumozók kapnak segítséget

                      Komment


                        #12
                        Kedves Titus!
                        Sajnos igazad van... valószínűleg a kaszálón fogunk "vágtatni" a fogattal, de a menetszél akkor is menetszél marad. A srácok nagyon szeretnek szerelni... levettem a tankot, hogy átnézzem rozsdás-e szerencsére tök tiszta VOLT. Mire kijöttem a házból a 3 éves fiam beledobálta az apró kavicsokat.... a gyújtókábelt cserélnem kell és szerintem a blokkból kijövő foglalatot is... levettem, jól átnéztem.... bemegyek felírni a "LISTA"-hoz, mire kijövök a 4 éves fiam körbefűzte az első kerék küllői között... a szerszámok szétdobálva, jó, hogy a szerelőládába nem pisiltek bele...
                        Nem panaszkodom... mozgalmas csak kissé lassan haladok.
                        Köszönöm a rajzokat és a segítségnyújtást, nagyon jók és hasznukat fogom venni. Pénteken elvileg újra bütykölhetem a Jó Öreget. Addig is minden jót kívánok mindenkinek!

                        Komment


                          #13
                          Boldi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Sajnos igazad van... valószínűleg a kaszálón fogunk "vágtatni" a fogattal, de a menetszél akkor is menetszél marad.
                          Ez a beszéd! Ha belegondolok ott még talán biztonságosabb is, mert nem előzget folyamatosan boldog-boldogtalan.
                          A srácaiddal jó úton haladsz a benzingőz fertőzés irányába. Képzeld el ha már megy a gép mi lesz. Ez még csak a bemelegítés
                          További jó szerelgetést, és várjuk a fejleményeket!

                          Komment


                            #14
                            Titus!!
                            Keseregtem, hogy nincsenek papírok... aztán édesapám beavatott, hogy vannak, mert hát ugye (tanulhatnék tőle) nem ám csak úgy UKK-MUKK-FUKK veszünk valami portékát.... és láss csodát: forgalmi és adásvételi egy majd húsz éve lezárt borítékban.
                            Gondolom, életet lehelünk a "Jó Öreg"be, aztán visszahelyezzük forgalomba.... ez azt jelenti: NEM ÉN LESZEK A PAMPÁK KIRÁLYA!! Mehetünk aszfaltútra is
                            A gyújtás kész, szikra egy szikrányi se... és a berúgó- illetve váltókar is erősen kopott....Lőrinci börze... nem kell sok minden. Egy berúgó-, egy váltókar no meg ami megtetszik.
                            Kérdéssel élnék: a fogasívet vagy bordás tengelyt (amire a berúgó kar megy) csak a kuplung kiszerelésével tudom levenni, vagy van valami más megoldás is... mielőtt még több kárt okoznék benne. Nagyon el vannak nyalva a fogak, cserélnem kell.

                            Komment


                              #15
                              Kedves Boldi!
                              A "hallgatag"-okhoz tartozom, ám a fórumot hosszú évek óta rendszeresen olvasom. A Titus által küldött rajzról jutott eszembe saját kinlódásom: Újra vezetékeltem felújított tlf-emet ugyanezen rajz szerint. Előtte pontosan feljegyeztem mely vezeték hova tart, ennek ellenére a rajzot használtam. Minden ok., de nem volt világítás. Szakember perc alatt megoldotta volna, nekem majd egy nap kellett (ekkor már kívülről fújtam melyik vezeték hova...) mire rájöttem: a rajz szerint a blokkban lévő 3 vezeték sorrendje: 51-2-59, a piros könyv 54. ábrája szerinti sorrend: 59-2-51, a piros könyv 59. ábrája szerinti sorrend: 51-2-59. Nekem nem a rajz, hanem az 54. ábra szerinti sorrend jött be. A vezetékek a blokkban ekkor már méretre voltak vágva, így a lámpafejben oldottam meg a cserét (törje a fejét az utókor is).
                              Kitartást kívánok, saját gondjaimról talán majd egy részletesebb bemutatkozást követően.
                              üdv.jankó


                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X