Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bemutatkozás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Bemutatkozás

    Üdvözlök Mindenkit.
    Jómagam 74-es évjárat vagyok, már kiskorom óta megcsapott a benzin, gázolaj szaga nagypapám (aki kovács, gépész volt) jóvoltából. Hobbim a szerelés, javítás. Kisebb (20 év) kihagyás után, most egy rokkantság "jóvoltából" elővettem a régen elkezdett projektet, hogy nagypapám lemezvillás Csepelét újra életre keltem. Örülök, hogy rátaláltam a fórumra, mindenkinek jó egészséget kívánok.
    Titus, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    Szia !
    Van néhány Csepeles tagunk,biztosan lesznek jó ötletek ha te is osztod a tieidet!
    Slaci74 és Titus kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Nagyon szívesen. Még barátkozom ismerkedem a fórummal, majd mit hova posztoljak. Úgy vettem észre, hogy lemezvillás, pláne korai széria leírás eléggé kevés van. Példának okáért, nézegettem Csepel alkatrészeket de a kerékcsapágy se sima csapágy hanem mint a kerekpárokban külön kosaras kúpos. A küllők se "szabvány" D Csepel méret, stb.. Későbbiekben ha túl vagyok a piszkos munkán megosztok pár tapasztalatot.
      pasetta, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Légy üdvözölve kis csapatunkban. Nem oly sokan de vannak kik tudnak Neked segíteni ha igényled. A küllő nem gond hisz van egy küllőgyártó: Csatári Békésen. Neten megtalálod méret alapján legyártja!
        Slaci74 és Titus kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Slaci74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          de a kerékcsapágy se sima csapágy hanem mint a kerekpárokban külön kosaras kúpos
          A kerékcsapágy egy érdekes kérdés. A 100/48-nál volt olyan, hogy az elején kónuszos kerékcsapágyazás volt, aztán a drótperemes ráfokkal együtt jött a golyóscsapágy a kerékagyakba is. 125-ösöknél szerintem már ezt a megoldást használták, esetleg ott a nagyon koraiak lehetnek kónuszos csapágyúak. Mi a Csepeled vázszáma?
          Ja és végül, de nem utolsósorban: Üdv minálunk!

          Komment


            #6
            A vázszam 125/5582. Próbáltam a kerekagyról a konuszról feltenni fotót, de telefonról nem megy valamiért.

            Komment


              #7
              Nemsoká tehetsz fel fotót,kíváncsian várom !
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                Íme a pár fotó. Egyenlőre a fotó feltöltés nehezebben megy mint a szerelés, de majd belejövök. Mobil, mobilnet.. ahh..

                Komment


                  #9
                  Az a kónusz és a tengely csodásan néz ki.Kíváncsi vagyok mivel festettél,milyen aládolgozással,előtte állok a pancsinál.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #10
                    A festék maradványokat és rozsdát flexbe fogható drótkoronggal és némi smirglivel távolítottam el. Persze volt olyan, hogy a gyári festék még így se adta magát könnyen.. már ahol megmaradt. Ezután RO55-tel kezeltem majd átcsiszoltam picit, és sima cellkolor rozsdagátló alapozóval festettem. Mikor megszáradt jó pár nap múlva átcsiszoltam újra, és a képen látható festékkel fújtam még két rétegben. A festékboltban kifejezetten benzin és minden álló festéket kértem. Valami finn gyártmány. Még hagyom pár napig aztán végzek rajta benzinpróbát. Most az a cél, hogy a motort össze szereljem, minden alkatrész a helyére kerüljön és be tudjam üzemelni. Rozsdásan ugye mégse rakhatom össze. A tankot és oldal doboz fedeleket és a lemez villát nem bántom, de a felnik kerékagy csomagtartó sárvedők stb olyan állapotban vannak hogy muszáj csinláni valamit. Amit lehet házi körülmények között az anyagi lehetőségeimhez mérten azt megcsinálom. Homokfúvas, 2k kevert festék stb.. lehetőségem most nincs. Ha odáig jut a dolog úgyis keresek egy megbízható fényezőt.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Slaci74; 2020 nov. 05, 05:55.

                    Komment


                      #11
                      A képen ugyan nem látszik, de olyan a fém felülete mintha valami ónnal be lenne vonva.. folyamatban a drótkorongos tisztítás, festék maradványok stb.. de ahol foltokban a gyári festék ott van, azt nagyon nehezen lehet leszedni, és drótkorongozás után olyan ónos, bronzos a fém felülete. Azt észrevettem viszont, hogy gyárilag semmiféle alapozó festés nem volt, mintha telibe fújták volna fekete zomancfestékkel a fémet, és ráégették volna.
                      Valakinek van arról infója, hogy mi lehetett a gyári fémkezelés és festési eljárás? Gyárilag vajon milyen festéket használhattak hogy ennyire jól tapad (már ahol még megvan)

                      Komment


                        #12
                        Slaci74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        yárilag vajon milyen festéket használhattak hogy ennyire jól tapad (már ahol még megvan)
                        Nitrót,az száradt a leggyorsabban,beégetve keménnyé vált.Amatőrként sokszor próbálkoztam vele,melegben még a levegőben megszáradt...hígítva megfolyt,nem takartegy küszködés volt ,ha sikerült:tartósan szép maradt...
                        Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2020 nov. 07, 07:02.
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X