Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5 beindítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia T5 beindítás

    Sziasztok!
    Van egy T5 a garázsban, amivel az a tervem, hogy szép lassacskán felújítom. Egy kis inspirációnak jó lenne hallani a hangját. ???? Kb. 15-20 éve áll szegény. 17000km van benne.

    Segítsetek nekem kérlek milyen óvintézkedések kellenek mielött
    elkezdeném rugdosni szegényt?

    Köszönöm!!!

    Z
    Jankó51 és pasetta kedvelte ezt.

    #2
    Szervusz! Üdvözöllek körünkben! Nagyon örülök, hogy tanácsot kérsz mielőtt "vadulnál"! Jó magam nem vagyok Pannóniás, de azt a nüánszot, ami a típust jellemzi a NAGY ÖREGEK ( tisztelt hozzáértők ) megadják, ha szépen kérsz! És szerintem éppen ezt tetted, ezért számíthatsz majd rájuk! Amit elsöre tanácsolnék álltalános módon: Takarítás mindenütt, tank, csap, szűrők, üzemanyag cső csere, karbi takarítás ( DE nem szabad a eltekergetni a pilotcsavarokat), úszó ellenőrzése nem lukas e. Aztán a gyertya felől kis olaj a hengerbe, hogy ne a fém a fémen dörzsölődjön! Hadd pár napig így. Aztán finoman a mágneskerékkel forgatva mozgasd át a dugót. Ha már úgy is arra jársz nem árt a magszakító kalapács- üllő felületeit meg csiszolni. A vezetékeket szemre vételezni, cserélni, ha korrodáltak és repedt szigetelésűek. A kipufogó rendszer ellenőrzése is fontos. Ne legyen eltömődve például. Aztán vannak még dolgok amiket nézni kell. Olaj csere, tömítettség a szüksége helyeken. Szerintem van amit kihagytam, de ezt a hiányt mások pótolják majd jó tanácsokkal. A lényeg, hogy míg elindul a motor sok megelőző karbantartást meg kell ejteni! Üdv Pasetta
    Jankó51, Titus és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Üdvözöllek minálunk!
      Van a tankban benzin és ha nem rozsdás a tank belül akkor szerencséd van,ekkor elég az ülepítőpoharat lecsavarni és látszik az állapot egy kis üledék pár csepp víz nem gond ha simán jön az anyag a furatokon,öblítés,próbálás!
      Ezután a karbit kell kimosni benzinben vagy féktisztítóval,az előző hsz.leírása szerint.
      Csavard ki a gyertyát van e szikra,ha van ne nyúlj máshoz,ha nincs vedd le az oldal deknit:húzd ki a három vezetéket és újra próba,ha nincs nyúlj be egy lapos tűreszelővel(nekem a Lada megszakítóreszelője van)a megszakító érintkezői közé és simítsd le a kormot...szétfeszítve mosd ki,nitró,...féktisztítóval,ha a felső holtpontnál van hézag és egyébhelyen zár:lennie kell szikrának.
      Nem tiszta tank esetén vendég-tankal,flakonnal kell próbaindítást csinálni.
      Én úgy indítom a motoromat,hogy szívatóval "pumpálom "míg nem rúg vissza ekkor kicsi gázzal erősen rúgom....
      Jankó51, pasetta és 4 további látogató kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        Sziasztok! Nagyon köszönöm a válaszokat! Ezek alapján már el tudok majd indulni! Most pár dolog közbejött, lassan haladok majd lépésröl lépésre. Köszi mégegyszer!

        Komment


          #5
          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          a karbit kell kimosni benzinben vagy féktisztítóval,
          Ebbűl veszekedés lesz! Ne hallgass Mátéra, faszságokat irogat. A féktisztító összehúzza a gumitömítéseket.
          1 hét múlva békülnünk kell!
          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Én úgy indítom a motoromat,hogy szívatóval "pumpálom "míg nem rúg vissza ekkor kicsi gázzal erősen rúgom....
          Mámeg Máté henceg hogy neki van kompresszió.
          Megúsztatod a porlasztót, hogy a túlfolyón jöjjön kis benzin, rezsi csökkentés céljából épp hoy észrevedd. Gyújtás nélkül megrúgod háromszor, finoman. majd gyújtással. Ha erősen rúgod amitől nem lesz jobb, a kipufogón látni fogod a berugókar útját.

          Jankó51, és kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A féktisztító összehúzza a gumitömítéseket.
            1 hét múlva békülnünk kell!
            Szerintem a többség tudja :a Pannónia karbiban nem található gumialkatrész.

            Egyébként köszönöm,nem tudtam,mint ahogy azt sem:mi a fanc-ból van a féktisztító folyadék....?
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Mámeg Máté henceg hogy neki van kompresszió.
              Noná,hogy van mikor :minden nap bekenem tavattával a dugattyút ,hogy legyenés emiatt nem kell lerugnom a dobig és beindul
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                A T5 is Önindítós! Ön indítja mi meg hallgatjuk!

                Komment


                  #9
                  Lenne itt még egy probléma, amit elfelejtettem mondani:
                  Sajnos csak elhunyt apósom tudná hol lehet a kormányzár kulcsa. Kerestük ègen-földön de semmi... Van tippetek hogyan lehet kinyitni? Köszönöm!

                  Komment


                    #10
                    Zozibass eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    apósom tudná hol lehet a kormányzár kulcsa.
                    Szerintem ugyanaz nyitja az oldaldobozt is.Vagy motor-ereklyék,apró alkatrészek közé tenném vagy a motor irataihoz.....Végső megoldás a fúró!
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #11
                      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Szerintem ugyanaz nyitja az oldaldobozt is.Vagy motor-ereklyék,apró alkatrészek közé tenném vagy a motor irataihoz.....Végső megoldás a fúró!
                      A zár beáldozható! Pótolható, kapható. Tedd, amit Máté apu mond. Keress és végső megoldásként fúrd meg! De csak, ha meg van a cseredarab. Volt már fórum kérdés is. Érdemes olvasni! Minden kérdés jogos, de van sok megválaszolt is!.
                      https://veteran.forum.hu/forum/szere...3%A1nyz%C3%A1r
                      Egy webcím: https://mz-b.hu/pannonia-univerzalis...-2100000173761

                      Utoljára szerkesztve a következő által: pasetta; 2022 júl. 23, 12:24.

                      Komment


                        #12
                        Köszi szépen a válaszokat! Jobban körülnézek legközelebb!

                        Komment


                          #13
                          Gyakorta a tank és a karburátor tisztasága befojásolja az indítás sikerét. Mármint benzinellátásilag. Az átforgás nagyon fontos. Ez motorilag. Az egyik kedves kollega mondta, hogy kissé beleht olajozni a dugattyút indítás előtt. Igaza van. Olaj, kissé állni hagyni, majd gyertya nélkül megforgatni. Ha megy akkor már itt nem szorul. Aztán a gyújtás. Van-e szikra. könnyedén megnézhető, h a motor átforog. Ha van, jó jel. Ha nincs akkor sorba.Gyertya, gyertyapipa, vezeték, kivezetőbakelit. De térjünk vissza a benzinellátásra. Legegyszerű
                          bb a karburátor tisztítása, mint alap. Ezzel kezd. Aztán csinálhatsz műanyagflakonból ehgy ideiglenes benizintartályt, amin keresztül indítani tudsza. S ha az előző feltételet, átforgás, gyújtás rendben van, akkor már valószínúleg hangot is hallasz, ami lelkesít. Itt még olajcsere se kell, ha nem akarsz menni egy kanyart, de ekkor még ne akarj. Csak hallgatózz! És folytathatod tovább. csaptiszítás, tanktisztítás. Én a rozsdás tankokagt citromsavval tisztítom, a módszer egxszerű, televágod citromsavval a tankot és vársz egy napt. kiöntöd. Kész. Az arányokatmegtalálod a neten. Citromsavat meg az élelmiszerboltokban találsz por formájában, és lanygos vízben feloldod, annyit hogyx a tank tele legyen. S ha már ezelkkel kész vagy, vagy egyidőben oljfeltöltés, ami legegyszerűbb úgy, hogy lleszereled a baldekni és oldalrafektetve a motort kicsurgatod. Így most nyáron ez elvileg könyű, mert meleg van. Gyárilag két és fél liter olaj kell, de nem megy bele annyi. A kis dekni alja alatt egy centivel öntsd fel, annyi elég. Először jó egy nem túl jó olajjal, úgyis leengeded, mert kissé jó ha ki van tisztítva, aztán meghet egy jobb minőségű, de nem kényes az olajra. 10-40-el töltöm. Aztán már megtudud nézni a kuplung és a sebváltót is, ha indul és ketyeg, mit mutat.Ja, meg jó-e a gyújtásbeállítás, a szimeringek tömörek-e. Ilyesmi.

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X