Közlemény

Collapse
No announcement yet.

50-es újrakezdő

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    50-es újrakezdő

    Sziasztok,

    Egész fiatalon kezdtem motorozni, apám egyszer hazajött egy vázzal és két bolti műanyag kosár alkatrésszel, hogy itt van a motorod fiam! Lett belőle egy működő nem motorozható Babetta talán 210-es. Itt még a nyolcvanas évek elején járunk, én már elmúltam 12, de a jogsi még nagyon messze a távolban volt csak látható. Még abban az évben szereztem egy lepukkant Verhovinát, azt hiszem S-57-es volt, a pedálos fajta. Na azzal kezdődött a "veteránozásom". Nagyon szerettem, még ha sokszor meg is szívatott. Felújítottam de a megbízhatóságban nem lett bajnok a Verhó! Könnyű volt szerelni, mindig kellett legyen az ülés alatt, gyertyakulcs, csavarhúzó meg csiszolópapír a megszakítóhoz! Ha elindultál vele valahova, oda még elvitt, de vissza már tuti szerelni kellett. De ez akkor kit érdekelt! Később az akkori időknek megfelelő egyedfejlődésen mentem keresztül, Simson, TS150, MZ250/1. Ezekkel mindig volt mit tenni, ha nem egyszerre, de az évek alatt mindegyiket szinte felújítottam, aki megvette mindig jól járt. Aztán munka, család, gyerekek, stb uh. más lett a prioritás, lakás, autó, gyerekcsizma, stb. ezt nem kell ecsetelnem.

    Hosszú évek maradtak ki a motorozás csak koca lett, ha haverjaim második motorját el tudtam kötni akkor jutott csak ki belőle. Pár éve volt egy kis eü. nyűgöm és ez ébresztett rá arra, hogy mennyire hiányzik az életemből a motor! Vettem egy 2000-es, Burgman 400 nagyrobogót. Darabokra szedtem, autodidakta módon megismertem, megtanultam. Kipofoztam amennyire engedte magát aztán eladtam. Ezen tapasztalatok alapján vettem egy fiatalabbat, egy 2007-es 400-ast. Na itt már tudtam mit kell nézni a vételnél, és olyan pipec motort építettem belőle, hogy mai napig laikusok azt kérdezik, hogy új-e a motor? Ez még nem veterán (18) , de mindig felvillanyoz ha valami olyat alkot az emberfia ami jól és megbízhatóan működik. Ezt a motort évek óta napi szinten használom, főleg városban, de most nyáron megmutattam neki a Horvát tengert is.

    A következő projekt egy modern robogó felújítása volt, 4 éves de Kínai uh volt mit tenni rajta. Mindig fumigáljuk a Kínai motorokat, de ezek úgy elhúztak mellettünk mint a vadliba. Ezt a motort azért vettem meg, mert nagyon olcsón olyan technológiát tudtam így megismerni ami itt EU-ban még nagyon ritka. Ez egy 50ccm befecskendezős, nem CDI, hanem ECU vezérelt moci, ami OBD-s Wifin keresztül, vezetés közben kommunikál a telefonoddal. Rögzíti a motor, fogyasztás, stb adatait, az agyamat eldobom. Hát ebben is vakon voltam, mert 1000km-es körzetben senki sem tudott segíteni, "ilyet még nem láttunk!" mondták. Végül egy angol fószer, a Brixton szerelője, egy Lengyel nagykereskedő, Junak alkatrészek forgalmazója, egy magyar elektromos szaki és egy Amerikai motor forgalmazó közös elméleti segítségével jutottam el odáig, hogy lett belőle egy pöc-röf motor. Ezek az előbb felsorolt cégek és márkák, mind Kínai cuccokat használnak, csak mondom. Lehet erről csinálok majd egy YouTube videót, mert megér egy misét.

    Nem tudom, hogy hány karaktert bír el a bemutatkozás, uh nem fárasztalak titeket a többi "beteg" dolgommal, rátérek arra amiért itt vagyok. 14 éves koromban láttam először Pannoniát, vagyis akkor akadt be de teljesen, hogy nekem majd kell egy ilyen. A családban is volt egy korábban, de az sajnos már rég nem volt meg, amikor én megszülettem. Kb. két éve kezdtem el újra foglalkozni a Pannónia témával, fórumok, könyvek, kiállítások, múzeumok, stb. Mára eljutottam oda, hogy tudom milyen model-t szeretnék és ebben meg is tettem az első lépéseket. Vettem egy papír nélküli 1960-as TLF-et, hogy megismerjem és megtanuljam. Második lépés egy T1-es export, 1964-ből, mert a másik fétisem a kék Pannónia, ne kérdezd miért, ez is egy beakadás. Majd egyszer biztos kinővöm. Persze már azóta nagy a szerelem a TLF-el, mert ez egy pöcslámpás meg perem nélküli sárvédős, stb. Uh. most bajban vagyok, de ez legyen az életem legnagyobb problémája! Szerintem sok fejtörést, bosszankodást, de emellett örömöt is fog nekem okozni!

    Az a lényeg, hogy alkossunk valamit, valamit amit megőrizzünk a jövőnek és ha ez párhuzamosan boldoggá tesz minket, akkor minden rendben!


    Úgy látom ez jó hosszú bemutatkozás lett, remélem itt a fórumon találok hozzám hasonlóan "zakkant" embereket!

    Üdv,
    Osumi
    Utoljára szerkesztve a következő által: Osumi; 2024 okt. 17, 12:14.
    zahi, Jankó51 és 6 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Úgy látom ez jó hosszú bemutatkozás lett, remélem itt a fórumon találok hozzám hasonlóan "zakkant" embereket!
    Itt a helyed!!! Már úgyis kezdtünk eltunyulni. ...és akkor mindjárt a közepibe : a TLF perem nélküli sárvédős?
    zahi, pasetta és Titus kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia, én azt gondolom, mert ennek nem kifelé hajlik a pereme, hanem befelé. De könnyen lehet, hogy tévedek. Csatolok képet mind a kettőről és majd ti megmondjátok...
      Attached Files

      Komment


        #4
        Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        mert ennek nem kifelé hajlik a pereme, hanem befelé.
        Kifelé, vagy befelé, ez egy TLF sárvédő és bocs a kötözködésért. Én - anélkül, hogy peremszakértő lennék, - azt gondoltam, hogy a perem nélküli sárvédő az pl. a Csepel Pannónián volt. ...de a lényeg, hogy itt vagy!

        Komment


          #5
          Azért vagyok itt, hogy tanuljak! Mások tapasztalatából információhoz jutni, szerintem okos dolog.

          De ez a kérdés bennem már a vásárláskor is felmerült, ez a sárvédő erre az 1960-asTLF-re való?
          Most levettem a kontroll képet, hogy ne zavarjon be, az amit fent hagytam az TLF vagy nem?
          Csak mert a szakirodalom, mind peremes sárvédőt mutat. Én azt gondoltam, hogy ez valami korai Csepelről származik...
          pasetta kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Azért vagyok itt, hogy tanuljak! Mások tapasztalatából információhoz jutni, szerintem okos dolog.

            De ez a kérdés bennem már a vásárláskor is felmerült, ez a sárvédő erre az 1960-asTLF-re való?
            Most levettem a kontroll képet, hogy ne zavarjon be, az amit fent hagytam az TLF vagy nem?
            Csak mert a szakirodalom, mind peremes sárvédőt mutat. Én azt gondoltam, hogy ez valami korai Csepelről származik...
            Szia! Szerintem ez a gyári eredeti sárvédője. Nekem is volt 1959-es TLF Pannóniám. Azon eredeti sárvédő volt, ami hasonlít a tiédre. A Csepel sárvédők nem ilyen ívesek, "laposabbak".
            Itt a kép az 59-es TLF sárvédőről.

            Komment


              #7
              Igen ez pont olyan mint az enyém, én erre írtam, hogy perem nélküli. De most már szeretném megtudni, hogy ezt úgy hívják-e?

              Próbáltam kutakodni, de csak azt találtam, hogy valahol a 60-as évek elején volt váltás a kifelé ívelő peremesre...

              Komment


                #8
                Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                erre írtam, hogy perem nélküli. De már szeretném megtudni, hogy ezt úgy hívják-e?
                Belső peremesről hallottam. Szerintem ezt a faját hívják így.

                Komment


                  #9
                  Rakjatok már fel egy képet a perem nélküliről légyszives!

                  Komment


                    #10
                    Szia! Neked és nekem is a perem nélküli sárvédők voltak, vannak a motorjainkon. A kifelé peremezett sárvédőket hívják peremes sárvédőknek, mert az látszik. Ami nem látszik, az a perem nélküli sárvédő. A kifelé peremezett sárvédőket 1961-től használták a T1-es szériától.Tehát neked típus azonos első sárvédőd van. TLF perem nélküli. Gondolom így már érthetőbb.

                    Komment


                      #11
                      Demet-R eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Szia! Neked és nekem is a perem nélküli sárvédők voltak, vannak a motorjainkon. A kifelé peremezett sárvédőket hívják peremes sárvédőknek, mert az látszik. Ami nem látszik, az a perem nélküli sárvédő. A kifelé peremezett sárvédőket 1961-től használták a T1-es szériától.Tehát neked típus azonos első sárvédőd van. TLF perem nélküli. Gondolom így már érthetőbb.
                      Szuper, nagyon köszönöm!

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X