Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Igen, Gyulánál már jártam egyszer és több, mint valószínű, hogy nem az volt az utolsó alkalom..
Akkor elháríthatatlan akadállyal már nem igen találkozhatsz, mert szerintem olyan alkatrész ami ott nincs(vagy nem tud beszerezni) az nem létezik. Úgyhogy hajrá, idén még remélem leműszakiztatod a Pancsit.
Igen, tudom, ezt csak amolyan referenciaként dobtam fel.
Rendben, köszönöm, bár én valószínűleg maradnék az újnál, de majd meglátjuk, mit hoz a jövő..
...csak mert azt kérdezted: 100.000,- alatt meg lehet-e úszni! Sajnos már nem!
Fóti Gyulát én is ajánlom, nagyon korrekt szakember, sok cuccot vettem tőle és rengeteg szakmai tanácsot adott!
Gyuszihoz egy használati útmutató: Telefon ok, egyéb üzeneteket (SMS, Messenger, stb.) nem szereti kezelni.
Az e-mail a legjobb: fotigyula@gmail.com
Igen, a cél valóban az lenne, hogy még idén levizsgázzon, illetve meglegyen a jogsi is, hogy tudjak még ebben a szezonban gurulni vele.
A kipufogóval kapcsolatban: Igen amennyire utánanéztem én is erre a következtetéstre jutottam, de nyilván nem mindegy, hogy egy pár kipufogó 120, vagy 170ezer, mert mindkettőre láttam példát.
Gyula segítségére pedig több, mint valószínű, hogy szükség lesz, alkatrészügyileg is, illetve a majdani összeszerelés több, mint valószínű, hogy fog némi fejtörést okozni többek között azért, mert a hátsó részt, amin a láncvédő is van - elnézést kérek a tudatlanságomért, de az istennek nem jut eszembe a neve - sikerült úgy kiszedni, hogy azok a kis lapkák, amikkel excenteresen lehet állítani az egész elemet - és ezzel lehet a lánc feszességét is állítani, amennyiben helyesen gondoljuk(?) - úgy ahogy voltak kiestek és hát jelenleg nem sok fogalmunk van arról, hogy azt hogyan is - pl milyen sorrendben - kellene majdan visszatenni.. :/
És gyanítom, hogy nem ez lesz az egyetlen probléma, de persze bízzunk a legjobbakban!
Utoljára szerkesztve a következő által: lacooka96; 2025 máj. 16, 22:08.
az istennek nem jut eszembe a neve - sikerült úgy kiszedni, hogy azok a kis lapkák, amikkel excenteresen lehet állítani az egész elemet - és ezzel lehet a lánc feszességét is állítani, amennyiben helyesen gondoljuk(?) - úgy ahogy voltak kiestek és hát jelenleg nem sok fogalmunk van arról, hogy azt hogyan is - pl milyen sorrendben - kellene majdan visszatenni..
Sajnos májusban betegség és egyéb nyavalya miatt nem sikerült nekiállnom a fényezésnek, ámde most, hogy itt a jó idő és - nagyjából - jobban vagyok (1 hónapja meg vagyok fázva.. ) végre belekezdtem az előkészítésbe.
A tankon volt egy kis horpadás, illetve a hátsó sárvédőn volt pár rejtélyes lyuk, azokat betömködtem gittel, majd ment rá tegnap a filler.
Életem első önálló előkészítése, ráadásul teljesen itthoni körülmények között, szóval nyilván nem hibátlan, de amik vannak rajta hibák, úgyis javítva lesznek, hiszen a fillert is vissza kell még csiszolni, szóval lesz még munka vele bőven.
Jelen állás szerint a színfújás kamrában történik majd egy jóbarát jóvoltából, ami jó, mert kevesebb az esélye annak, hogy telemegy szeméttel, de ez persze még a jövő zenéje.
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy adott a P10-esem blokkja, amely jelenleg külön van a váztól és a képeken látható állapotban van.
Kérdés, hogy hol mit lehet vele kezdeni, hogy normális, igényes módon megszépüljön?
Egyik ötletem az az, hogy lefényezzük világosszürkére, ahogy azt sok képen láttam.
Fényezőként mindenképp egyszerű és költséghatékony lenne, viszont nekem jobban tetszene, ha az egész tükörre lenne polírozva, amihez viszont sajnos egyrészt nem értek, másrészt eszközöm sincs hozzá.
A henger bordás részéről pedig először le kellene szedni a rozsdát, majd azt feketére festeni, a hengerfejet pedig hagyni így, ahogy van, bár egy finomabb szemcseszórást megérne.
Amennyiben ilyenekben gondolkoznék, hova érdemes vinni, illetve kb milyen összegben vállalnák?
A hengert a hengerfejet még ma is addig drótkefézem reszelgetem kaparászom smirglizem amíg elfogadható lesz . Ezek után festhető .
A motorblokkomat lekapargattam a festéktől ,drótkefe kézzel mert a motorizált belemar ,öntési hibákat reszelővel csiszolóvászonnal lesimítom és utána finomabb polír papírral nem vízzel : olajjal csiszolom , a minőség a türelemről szól . Polirozás után másképpen vigyáz az ember az egészre mert megtanulja az értékét.....
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
A henger bordás részéről pedig először le kellene szedni a rozsdát
Ha jól le tudod zárni a nyílásokat rajta akkor a homokszórás a legalaposabb megoldás, de kaparóval és különféle idomokra tekert csiszolópapírral is meg lehet csinálni. Ha megfelelő méretre szabsz egy drótkefét az is jó szolgálatot tesz. A P10 annyiban szerencsésebb a többi Pannóniához képest, hogy a bordaközök nagyobbak
A hengerfejen szerintem nem lehet sokat javítani. Ha szemcseszórod akkor elmegy a kékes szürkéből barnás szürkébe a színe. A felülete pedig nem igen lesz simább. Ott reszelő és csiszolópapír a megoldás ha el akarod tüntetni az apró krátereket.
nekem jobban tetszene, ha az egész tükörre lenne polírozva
Itt ahogy Máté is leírta kézi megoldással a fokozatosság elvén lehet szép eredményt elérni, egyre finomabb papírokkal és fémgyapottal. Nagy gépesítés nem kell hozzá, mert kézzel a legjobb. Persze vannak nagyobb felületek, ahová befér a polírkorong, de nagyjából ugyanannyi a sarok is, ahol pedig mindenképpen kézzel kell dolgozni.
Én a helyedben szürkére festeném (és vastagon lakkoznám fényesre) a blokkot , mert autentikusabb , költséghatékonyabb es a polírozott verzióból nem igazán került forgalomba .
A henger ... , én a hengert ha lehet homolókoltatom , majd festem 2K-s fekete festékkel fényesre , ha nem megy a homoholás , akkor RO-55 , drótkorong , kefe , maszkolom, és két réteggel több festéket teszek rá (tudom, tudom mindez a hűtés rovására megy , de nem szokott gond lenni .
Hengerfej : nem homokoltatom ,mert szétveri , inkább szódabikarbóna , vagy golyóspolír ... természetesen a gyertyamenet egy gyertyával levédve.
Egy jótanács , nézd meg a kimetszésnél , a tömítés oldalon a hengerfejet , nem indult -e el a repedés !!!!!! Mert ha igen , akkor keresni kell egy másikat.
Komment