mindenkinek boldog újévet !! én most szándékozom venni egy ot-rendszámú kocsit. californiából hozták be 3 évvel ezelőtt. az lenne a kérdésem hozzátok, hogy ha újra vizsgáztatnom kell, és valami oknál fogva nem felelne meg mint veterán autó, akkor nem-e kell majd nekem befizetnem a vámot, reg. adót, áfát s.t.b.???
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
furer6060@freemail.hu
Collapse
X
-
Címkék: adásvételi, biztosítás, forgalmi, költségek, motor, nagy, regisztrációs adó, rendszám, veterán, veterán autó
-
Ha nem megy át a veterán vizsgán mert olyan állapotban van, akkor megcsinálod hogy jó legyen ha fontos számodra. De nem kötelezhetnek hogy befizesd a regadót mert az horror lenne. és amúgy sem érne többet.
De ha még vársz vele egy kicsit nem sokára olyan drága lesz az üzemanyag hogy ezek az autók kiszorulnak, és akkor olcsóbb lesz a járgány. Nekünk is van egy nagy vasunk kint, de nem merjük haza hozni. Mert nem ebbe az országba valók, itt gondolok az üzemanyagra, persze a hozzá tartozó járulékokra.
Szóban forgó nagy vasra kint 8$ fizettünk a átírásra, itt meg OTP. hitelt kell felvenni hogy a nevünkre kerüljön. csak így tovább hajrá.
--- Ez még eszembe jutott: ---
Sajnos ezekre az autókra nem fizették ki a vámot ezért inkább OT. választották. Ami autós társadalom ezt kihasználva hordta be ezeket a paripákat.
Én most gyorsan kiszámoltam hogy a mi autónknak a regdilya 987000ft pontosan. 1978 gmc. 5000 cm. euró 4 nél rosszab. ez a besorolás ami jó számítás.
De ha németből hozok egy gépet akkor a vámolásnál kell eldöntenem hogy vámoltatom-e vagy viszem veteránoztatni. és ennek szabályában töltöm ki a papírokat. ez így van rendjén.
Pont ezért már valakitől hallottam hogy felmerülne a ot. járművek menetlevelezése, na az érdekes lehet.
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzia,
Ha már magyarországi OT-s rendszám van az autón, akkor nagy valószínűséggel a "belföldiesítése" már megtörtént, tehát a vámot és az ÁFÁ-t már megfizették rá.
Az első hazai forgalomba helyezéshez szükséges a regisztrációs adó megfizetése is, ezért annak is nagy a valószínűsége, hogy a vámeljárás során egyúttal az is megtörtént.
Kérdezd meg az eladótól, hogy megvannak-e az eredeti vámolási okmányok, abból sok minden kiderül.
Amúgy a regisztrációs adó mértéke az autó életkorával arányosan csökken, így pl. egy 40 éves autóra a hengerűrtartalomhoz és a környezetvédelmi osztályhoz tartozó teljes adónak csak kb. 10%-át kell megfizetni.
Itt találsz egy jó kis regisztrációs adó kalkulátort
Üdv
ApaEfurer és kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
ApaE
-
Nem vagyok benne biztos, de ha minden igaz OT járgányra nincs regisztrációs adó. "Euro régi" autót nem is helyezhetsz forgalomba, ha EU-n kívüli országból származik, csak akkor, ha veterán. A vámot elvben bárhol az EU-ban meg lehet fizetni, nem kell a magyar vámosokkal szenvedni.
Ami pedig az újbóli veteránvizsgát illeti, elég ciki lenne, ha nem adnák meg újra, mivel körbefényképezik az autót, így, ha nem változott meg azóta, akkor szerintem át kell mennie megint.Everything is better when you decide you don't care.
Komment
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseDe még ezt is csak nagy nehezen fogadták el a vámosok, szerintük mindegy, milyen célból hozod a járművet, ezeket a terheket azonnal meg kell fizetni.
--- Ez még eszembe jutott: ---
vcsabi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseezért nem hozom be a saját gmc-met.Everything is better when you decide you don't care.
- 1 like
Komment
-
Szervusztok. Nem Eu-us ( harmadik országból ) tagállamból behozott gépjárművekre ÁFÁ-t és VÁM-ot kell fizetni. Nyilatkozat estén ( ha OT-tatod ) a regisztrációs adót nem kell megfizetni- ha a VÁM " erősködik " ne hagyjátok magatokat, de ezt tudják ők is. Olyat is nyilatkozhatsz, hogy nem kívánod forgalombahelyezni. Ennél a szituációnál, csak azt nem értem , hogy ezt miért nem kell leadnom a bontóba ingyen , a saját autómat ami a nevemen volt azt meg " kötelező " mert nem tudok szabadulni a jérulékos költségektől / biztosítás , súlyadó meg az egyéb büntetések amit elkövetek, amiről nem tudok /.Az OT rendszámos gépjárművet " normál " üzembe akarjuk visszahelyezni, akkor a regisztrációs szankciókat meg kell fizetni ( egy euro I-es motornál jön a " horror " árkategória ). Tengeren túli szállításnál " gyüjtőbe " kell behozatni, Hamburgban levámolják, majd Törökbálinton át lehet venni " simán " ( de ez anyagi kérdés ). Ezek 2010 01. 01-e előtti dolgokra vonatkoznak, az idén nem vámoltattam semmit. Veterános üdvözlettel.
- 1 like
Komment
-
ApaE
-
Szervusztok . A " lényeget " elfelejtettem : Mindenkinek jó egészséget ( az idő múlásával ez fontos kérdéssé válik, de ezzel később szembesülünk ), boldogságot és a szerencsehozó kismalac kunkori farkához kapcsolódó összes pozitív dolgot kívánom a 2011-es és az utána következő esztendőkben is. Üdvözlettel.
Komment
Komment