Sziasztok!Gergő vagyok Hajdú-Bihar megyéből. Hogyogynem van egy Zetor 25k-m egy családörökség.Ezt folyamatosan újítgatom szerelgetem míg kész nem lesz.Elsősorban azért regisztráltam mert ezzel a traktorral kapcsolatos témákat láttam az oldalon.De nem csak ez a tipus érdekel minden veterán traktor is.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Zetor 25/Zetor 25k felújítás
Collapse
X
-
Üdv! Ma raktam össze a hidraulika házat , felújítottam.Hengerfej ,forgácsoló munka kész.Első futómű ,perselyek kész ,összeállításra vár.Váltó lesz a következő falat.Kuplung harangot le kell emelni.A váltót csutkára szétszedem ,minden csapágyat megvizsgálok ,kidobok,.Mindent újra hézagolok .Fékek felszabályozva.A motor lesz a giga meló.El van mosva minden. Alkatrész kell még hozzá.Ezután vonalba fúrás,csapágyak illesztése,főtengely befűzés ,vezérműtengely.Van még mit csinálni rajta.
- 2 likes
Komment
-
A motorhoz honnan veszed az alkatrészeket?Nekem is kellenének alkatrészek pl.: dugó,hüvely stb..Meg mindenhez is.
Most hétvégén szedtük le az elejét a gépnek.Egy teljesen új első híd kell mert ez mindenhol hegesztgetve van és már nagyon gyenge. Főtengely szimering cserés a motorja csiszolgatjuk mindenhol.A hidraulikát 2 körösre csináljuk meg hogy lehessen vele pótkocsit billenteni is.A fékek felújítva összerakva.Áprilisig kész kell lenni mert ezzel hordjuk a magot a vetőgéphez.A legnagyobb meló a festés lesz.De csináljuk még van is mi hátra.
Komment
-
Üdv ! Vettem két blokkot ,meg egyebeket mindenből kettő ,ez a szlogenem.ha hamarabb szólsz, eladtam a dugókat hüvelyeket.Van még cuccom,de szinte kár megválni tőle, nagy pénzt nem lehet kérni érte,akkor marad tartalékba.Most is a 3db hidróházból csináltam egy ütőt.Jelezz mi kell aztán kiötlünk valamit.A billentés érdekel, bár újat látni nem hiszem hogy látok.Két körös a fék szokott lenni.
Komment
-
A hidraulikát csináljuk meg úgy hogy legyen egy kihelyezett kör is. MTZ kormányszivattyút szeretnénk megvalósítani.Meg van hozzá egy vezérlőtömb is,előre tesszük a kormányszivattyút az egyik szíjtárcsáról vesszük a hajtást.
Köszi hogy segítesz.Amúgy mi is szeretünk mindenből kettőt venni mert jó lesz még valamikor pótalkatrésznek.
Komment
-
Üdv!Szerintem ,egyszerűbb lenne az eredeti hidróház bal oldaláról ,a kúpfogaskerékről kihajtást nyerni,Oda kell ékszíjtárcsa,egy u gerenda amire a kormányszivattyú fel van fogatva.Oda is ékszíj tárcsa,megoldani az olaj útját.Én is így nyomom majd, de egyenlőre eredetit állítom vissza.Mondjuk ha MTZ -vel sikerülne mármint kormány sz -vel,akkor nem kellene vezérlő tömb .A hidr ház oldalán van legalább két olyan furat amibe be lehetne kötni valamit.Működés :előre adó tengelyt bekapcsolod , meghajtja a kúpkerék tengelyt amin ékszíjtárcsa van ez hajtja a k.szivattyút ha be lehetne kötni az oldalába az olajat a régi karral lehetne működtetni.Hát ez elméleti sík ,de meg lehetne oldani egy kis furfanggal.
Komment
-
geri98 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseegyik szíjtárcsáról vesszük a hajtást."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
Szia Geri! Én is tervezem egy zetor megvételét egy barátomtól, utána teljes restaurálás. Gánymentes a holmi, ausztriában lőtte, a festés is eredeti még. Ezen a cseh honlapon találsz új motoralkatrészt is. Nekem az egyik foncsor+üveg hiányozni fog, azt vadászva találtam erre: http://www.ibeno.cz/ukindex.htm Átnyomod a cselákot angolra, aztán E-shop. Majd teszek fel képet a vasról, ha érdekel. Z. Nivaroninnak is ajánlom!Utoljára szerkesztve a következő által: Hajtókar; 2013 jan. 31, 20:15.
- 2 likes
Komment
Komment