Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia TLF 1958

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Sziasztok!

    Köszönöm a hozzászólásokat!

    dafko24-nek: ráéreztél, már belekóstoltam a veteránba és már ez az érzés az enyém marad, igen én is ilyen "őrült" lettem! De nem kell aggódnom, mert a párom már figyelmeztetett, hogy: Persze, nem veszel semmit ami kell, és a múltkor is eljöttél velünk egy Bababörzére, mit vettél? Egy bukósisakot! Én elismerően bólogattam és amikor megkérdezett és egyszerű választ adtam: Figyelj kedvesem, én nem iszom, nem dohányzom, nem járok bulizni, kártyázni, játékgépezni, nem nőzök, veletek vagyok, egy kis plusz dolog itt van, ami leköt majd és majd megyünk motorozni is! Na igazat adott!

    Komment


      #17
      fberci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Persze, nem veszel semmit ami kell, és a múltkor is eljöttél velünk egy Bababörzére, mit vettél? Egy bukósisakot!
      Üdvözöllek!

      Elárulom neked a megoldást (nekem bejött).

      A képen látható 1958-as TLF nem az én tulajdonom, hanem a feleségemé. Birtokolja, és használja. Sosem háborog, ha alkatrészt veszek hozzá...
      Click image for larger version

Name:	1 118-.jpg
Views:	2
Size:	61.7 KB
ID:	128748Click image for larger version

Name:	1 119-.jpg
Views:	2
Size:	94.2 KB
ID:	128749
      sepy és soveny kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Szétcsúszott, na mégegyszer:

        Dátum/ISO USD PLN CYN CZK CAD CHF DDM DEM DKK ITL FRF GBP

        Egység 1 1 100 1 1 1 100 1 1 1000 1 1

        1963.04.01 11,74 2,94 587 1,63 10,86 2,69 527,98 2,94 1,7 18,8 2,38 32,87

        1963.09.01 11,74 2,94 587 1,63 10,86 2,69 527,98 2,94 1,7 18,8 2,38 32,87



        Dátum/ISO USD AUD CHF CZK DDM DEM DKK FRF GBP ITL

        Egység 1 1 1 1 100 1 1 1 1 1000

        1967.02.23 11,74 13,15 2,69 1,63 527,98 2,94 1,7 2,38 32,87 18,8
        1967.07.08 11,74 13,15 2,69 1,63 527,98 2,94 1,7 2,38 32,87 18,8
        1967.11.20 11,74 13,15 2,69 1,63 527,98 2,94 1,57 2,38 32,87 18,8

        --- Ez még eszembe jutott: ---

        Szép motor nagyfékdobos!

        Az ötlet is jó, de gondolom párodnak van jogsija is? Tévedek?

        Tehát 1 USD 1963 és 1967 években 11,74 Forintba került.
        Utoljára szerkesztve a következő által: fberci; 2011 febr. 08, 17:45.

        Komment


          #19
          fberci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

          Az ötlet is jó, de gondolom párodnak van jogsija is?

          Igen, van jogsija. 36 évesen megunta, hogy utas az oldalkocsiban és levizsgázott nagymotorból is.
          sepy kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Akkor nekem sokáig kell még várjak majd...

            A többi írásaid is olvastam oldalkocsi, OT.., biztos foglak kérdezni, ha megakadok! folyt. köv.

            Komment


              #21
              Üdv! Drága jó nagyanyám úgy emlékszik,hogy 19.000.- ft -ért vették az alig használt motort. Szerintem az majdnem az új ára
              lehetett 1958-ban amikor készült. Szerinted mennyi lehetett az új ára? Erről esetleg valami információd?

              Nagyapám szintén tűzoltó volt,így ismerkedett meg a főhadnaggyal ,aki eladásra kínálta neki.
              Nagyanyám szerint a főhadnagy azt mondta,hogy ezt a motort "külön neki tették félre,ő választhatta ki". Ezen szerintem így az idők távlatából azt kell érteni,hogy lehetett valami protekciója,kapcsolata a gyárban,és ő is "csak" így juthatott hozzá.
              A nagyapám fizetésére nem emlékszik pontosan ,de valahol a 400 ft körül emlékszik. Ő akkor törzsőrmester vagy főtörzsőrmester lehetett.

              Más: Ma megnéztem a kormánynyakon a "kétbetű-háromszámos" rendszámát. Kissé bizonytalanul látszanak a betűk.
              A kérdés :jól láthatom-e ZE -nek ,esetleg ZF-nek a két betűt. Lehetett ilyen Z-s kezdetű rendszám 1958-ban?
              Ezekről a régebbi rendszámokról szinte semmit sem tudok. Szóval a régi rendszám valószínűleg ZE vagy ZF 868 volt.
              Esetleg még felmerül hogy nem Z hanem L,bár ahhoz nagyon ferdén áll az L függőleges szára. Inkább Z.
              Motorosbaráti üdv:Laci

              Komment


                #22
                Szóló volt a motor? Az én '57-es Izs 49-esemnek először egy X-es szóló rendszáma volt (XF-070), majd később, gondolom egész rövid ideig egy oldalkocsis: NK-278. Lehet, hogy kifogyott az X és emiatt kaptak Z-t?

                Komment


                  #23
                  soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Szóló volt a motor? Az én '57-es Izs 49-esemnek először egy X-es szóló rendszáma volt (XF-070), majd később, gondolom egész rövid ideig egy oldalkocsis: NK-278. Lehet, hogy kifogyott az X és emiatt kaptak Z-t?
                  Az ötvenes években, politikai okokból csak kivételes esetekben (orvosok, színészek, sztahanovisták, stb.) engedélyezte gépkocsik használatát magántulajdonban.
                  Mivel az emberek közlekedni akartak és nem csak vonattal, autóbusszal, elég nagy tömegben vásároltak motorkerékpárokat. A 125 ccm-nél nagyobb motorkerékpárokra eredendően az E-s sorozatot adták ki. 1956 után a Kádár-rendszer egyrészt keményen fellépett azok ellen, akit a rendszer ellenségének tartott, másrészt jelentős hangulatjavító intézkedéseket tett, hogy megnyerje a tömegeket a politikájának. Ennek része volt az - nem kis részben a többi szocialista ország "internacionaklista" segítségének köszönhetően - hogy az üzletekben megteltek a polcok. Ahogy anyám szokta mondani, végre lehetett cérnát venni. De nem csak cérnát, motorhoz is jobban hozzá lehetett jutni.
                  Ennek következtében viszont a rendszámok fogytak, ezért addig nem használt sorozatokat kellett igénybe venni.
                  Az N-s rendszámod valóban oldalkocsis volt. Gyakran előfordult, hogy a szóló mellé oldalkocsit kapcsoltak, mert nőtt a család. Ilyenkor átrendszámozták a motort. Aztán, ha még sem váltotta be az OK a hozzáfűzött reményeket, akkor lecsatolták és megint új rendszámot kapott, mert ugyanazt a rendszámot nem adták ki kétszer.
                  Lemezjáték, soveny és TZ kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Sziasztok!

                    A kormánynyakon én csak az ED 75-22, tehát 2 betű 4 számos rendszámot lehet felfedezni beütve, mert ahogy írtam az unoka szépített rajta, így egyszer már ráfújtak, nem gyári a fényezés. Homokfújni akarom majd, előtte lehet meg is csiszolom óvatosan, hogy hátha látok még más beütést is, de most csak ezt lehet látni! Lehet nem volt más előtte?
                    Attached Files
                    Utoljára szerkesztve a következő által: fberci; 2011 febr. 12, 21:36.

                    Komment


                      #25
                      Üdvözlök mindenkit a fórumon.
                      Látom nagyon sok hozzáértő Pannóniás van itt. Bár az utolsó hozzászólás elég régi, remélem azért jó helyre írok.
                      Nekem van egy 1958-as "Pannonia de Luxe" motorom. Azért így írtam, mert ez van az adattábláján a típus megnevezésnél. A száma 3/0508 az adattáblán, a blokkon TLT8/3 0508. Volt három számos rendszáma is, ZG-116, de ez nem szerepel az eredeti szürke forgalmiban(???). A négy számos rendszáma ED 26-36. Ez is be van ütve a kormánnyakba. A szürke forgalmiban csak az van írva hogy "gyártmány: Csepel". A tank asszimetrikus, alucsíkkal a közepén. Pannónia jel egyébként sehol sincs rajta. A tankon egy szárnyaskerék van "DE LUXE 250 Pannonia" felirattal.
                      A kérdésem az, hogy ez akkor most mi is valójában. Egy TLT, vagy egy köztes darab a TLT, és TLF között?
                      Remélem tudtok segíteni, mert több eltérő infót is találtam.
                      Üdv, Marci

                      Komment


                        #26
                        TLT-d van 1958 márciusi úgynevezett "Török export". Fekete vagy bordó motorról van szó? A pannónia először tipus volt a gyártmány pedig csepel volt, de későbbiekben önálló márkává fejlődött és elhagyták a csepelt. Ez az évjárat már fejlesztett volt mert elhagyták a buzogánydobot és megkapta a "klasszikus pannónia kifufogót", VT2 (pöcslámpa) került rá a féklámpa miatt, fölhajtható lábtartó meg még pár apró újítás. A szárnyas matrica is eredeti rajta. Már a TLF előfutára volt, mert sokban hasonlít már rá, de rövid ideig volt gyártva ezért elég ritka darab.

                        Komment


                          #27

                          Komment


                            #28
                            Igen, ezt a török exportos dolgot mondta a tulaj is akitől vettem. De miért maradt ez meg így a köztudatban? Hozzá egy éves korában került, így szinte mondhatni én vagyok a második tulaj. (valójában a harmadik.) A motor egyébként fekete, és a fényezése teljesen eredeti, és jó állapotú. Most kezdem a restaurálást, de festeni nem kell, nem rozsdás sehol. A krómok mattúltak csak meg a kerekeken, a küllőket , és a kipufogókat cserélni kell mert azok rozsdásak. Meg persze pár apróságot. (bowdenek, féklámpakapcsoló, hátsó lámpa nem eredeti ill. a kuplung kicsit csúszik) Nagyon megkímélt állapotban van. 77-ben kivonták a forgalomból, és azóta fűtött helyen állt. előtte is többször évekig nem használták. Abból gondolom, hogy nem volt rajta műszaki. Összesen 22000km van benne, a km óra számlapja hófehér. Remélem sikerül szépen felújítani, és még sokáig megőrizni ebben az állapotban. A régi három számos rendszám miért nem került bele a forgalmiba?
                            Holnap lehet hogy töltök fel képeket is.

                            Komment


                              #29
                              Szia!
                              A márciusi és áprilisi motorok ugyanolyanok, csak a típusjelzés a márciusin még TLT, áprilistól TLF.
                              A márciusi TLT-k piros színben is voltak.
                              Szóval mivel TLT a jelzése, én TLT-nek mondanám a Te motorodat. Aki ért hozzá az úgyis tudni fogja miről van szó.
                              Ha áprilisi lenne ,akkor már TLF lenne.
                              Esetleg tedd hozzá a pontosság kedvéért,ha kérdezik,hogy 58' márciusi TLT, amit " Török Export" névvel is illetnek.
                              Üdv:Laci

                              Komment


                                #30
                                ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                A "török export" után tegyünk azért egy szmájlit !
                                Azért tettem idézőjelbe én is mert elég mendemondás ez a török kapcsolat, de szám szerint tlt boldog tulaja, bár attól TLF-is lehetne már de ha TLT-t ütüttelk bele akkor nevezzük szerintem annak.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X