Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia TLF 1958

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 ápr. 27, 22:57.
    TZ kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      Sziasztok!
      A lényeg hogy a kollega tudja rendbe tenni a motorját megfelelőképp.Aztán bízzuk rá,hogy Ő milyen típusként kezeli és milyen információkat oszt meg róla másokkal, miután kellőképp tájékozódott ebben az ügyben.

      Szerintem mindenki tudja hogy ez a "Török export" kifejezés" nem tőlem származik .
      Vannak akik ezt többszörösen nyomtatásban könyvekben leírták hogy miről is van szó pontosan.
      Bizonyíték nincs rá ,hogy tényleg volt ilyen.
      Én nem tartom problémának,hogy ilyen "városi legendák" kialakultak,mert feltételezem,hogy mindenki aki ezzel foglalkozik,
      helyén tudja kezelni ezt a dolgot. Ez is hozzátartozik a Pannónia "legendájához". Nem kell ezt a dolgot helyteleníteni.

      Elnézést,rosszul emlékeztem. Én is csak1958 áprilisi piros TLF ről tudok. Szakács Lászlónak van egy ilyen motorja.
      Viszont,ha az almazöld TLT motorra gondolunk,akkor az Ocskay féle Régi, szép Pannóniák könyvben , egy fekete-fehér!!! kép mellett ez a felirat olvasható: " Bordó TLT-k a gyártósoron. A kép 1957 február 20-án készült............."

      Mindenkinek baráti üdv:Laci
      Utoljára szerkesztve a következő által: uxa; 2012 ápr. 28, 11:06.

      Komment


        #33
        Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 ápr. 28, 17:19.
        Lemezjáték, joshbono és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Szerintem az a legnagyobb baj a "hiteles" pannóniával hogy a gyárból is jöttekki olyan motork amikre éppen ezt vagy azt föltettek mert az volt és eltér a megszokottól, eredeti dokumentumok kevesek, meg már megfakultak azoknak az emlékei is akik akkor és ott voltak, hogy pontosan hogy volt, meg mér pont így történt, és sok a találgatás, meg az agyalás pl. hogy volt e nagy fékdobos T5, bizonyíték nincs csak állítások.
          Szerintem mindenki állítása igaza hogy TLT meg TLF is egyben, de ez az a motor ami egy nagy talány szerintem, hogy most nem volt még F betűjük, vagy tényleg TLF-nek készült.

          Komment


            #35
            Sziasztok! Hosszú kihagyás után újra itt... Elnézést a kimaradásért. Az elmúlt időben sok minden történt. Volt aki azt javasolta szedjem szét, hogy könnyebb legyen a restaurálás. Szétszedve állt éveken keresztül a garázsban, közben lett egy kisboltom is, ABC-m van, mivel megszereztem az "A" kategóriát is ... Az öreg helyi Pannóniás nem segített, összerakni, most keresem a segítséget, meg is találom, van két ember akire gondoltam, még nem tudja, de remélem hamar segít is. Nitrohigító hólyagozta a festést, így szemcsefújás, alapozás, fényezés után összeszerelés, aztán vizsga után idén nyáron már járni is fogok vele! Már nagyon várom hallani a hangját, és, hogy alattam pöfögjön a jellegzetes hangján! Ha kész felrakok a képet. A kis feleségem kicsit aggódik, fél. Hogyan szerettessem meg vele a motorozást? Kis út először, vagy előbb a lányainkat motoroztassam meg, hogy ők sürgessék az anyjukat, hogy üljön már fel rá Ő is?
            Utoljára szerkesztve a következő által: fberci; 2018 jún. 14, 02:23.
            sepy és mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              Újabb kérdés:

              A fotón az első sárvédőn nekem előre is van felszerelve egy sárvédő-merevítő pálca. Fényképen egyetlen motoron sem látok ilyet. Létezik, hogy gyári megoldás, vagy plusz és tegyem a polcra?

              Komment


                #37
                fberci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                az első sárvédőn nekem előre is van felszerelve egy sárvédő-merevítő pálca.
                A fém sárvédők,szinte mind berepedtek gondolom ezt megelőzendő szerelték rá.Jó lenne ha gyári fejlesztés lett volna ,meg kell lásd:ha le lett homokolva megegyezik e a füllapítás alakja,fúrás,felfogatás,a rúd profilja,gondolom hosszabb mint a hátsó,ha hegesztve van akkor toldott, ha egy anyagból :akkor lehet gyári fejlesztés,esetleg profi kovács-lakatos munka.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #38
                  Csak a '68 -as , és '69 elején készült P20 első sárvédő volt két pálcás.... annak más volt az alsó teleszkóp szára is . (egyébként nem látom a fotód ...)
                  mátéapu és emu kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    Szia zahi. Az első oldalon az indított topikban az én motorom elhozott állapotában van lefotózva. Van az első keréken hátul és azon kívül egy másik pálca elölre, felfelé irányban. A felogatási pontja mögött két csavar van, ez új csavar, utólagos szerelés biztos. Nem tudom mi volt a célja, de be kívánom heggesztetni.

                    A felniket elvittem centíroztatni, aztán szemcsézés után matt feketére fújják. Ma hallottam, hogy van spanyol felni és küllő. Lehet kellene rá spórolni, nem tudom mennyire éri meg. Először forgalomba szeretném látni és menni vele. Vagy inkább csináljam meg egyszerre, ne kelljen kétszer szerelni?

                    Komment


                      #40
                      fberci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Vagy inkább csináljam meg egyszerre, ne kelljen kétszer szerelni?
                      A küllők nem biztos,hogy bírják a ki-be szerelés traumáját....és a fékek sem lesznek ugyanolyanok
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #41
                        fberci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Szia zahi. Az első oldalon az indított topikban az én motorom elhozott állapotában van lefotózva. Van az első keréken hátul és azon kívül egy másik pálca elölre, felfelé irányban. A felogatási pontja mögött két csavar van, ez új csavar, utólagos szerelés biztos. Nem tudom mi volt a célja, de be kívánom heggesztetni.
                        O.K. bocsánat , így már tiszta ... , és valóban nem gyári . Nem tudom , talán az volt a célja , hogy ez még ziknizés nélküli sárvédő , így kevésbé merev .Valószínűleg ezzel próbálta kimerevíteni a későbbi repedések elkerülése végett .

                        fberci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A felniket elvittem centíroztatni, aztán szemcsézés után matt feketére fújják.
                        Jjjézus .... , inkább hagyd a francba , ne költs rá ... sokkal szebb ha veszel Fóti Gyulától két nagyfékdoboshoz való krómozott spanyol ráfot , meg Csatáriéktól egy garnitúra új küllőt , és azt fűzeted , centríroztatod a polírozott dobokkal .(PL: valamelyik Pestlőrinci börzén ezt megejtheted ...) Ennek az anyagköltsége durván 35-40 ezer , és nem dobsz ki a csúnya és gyenge megoldásra 15-öt fölöslegesen (szemcsézés alkalmával a rozsda ette részek elvékonyodnak , gyengülnek ) ,- így lesz két szép kereked - , gyakorlatilag 20e. plusz ráfordítással .... (ez később csak drágul ) , ami nem sokkal különb mintha "Lacikrómmal" cpriccolnád le... . A króm , és a fekete általi kontraszt elvész , (pláne a mattfeketénél...) elveszti a motor a sajátosságait , megjelenését . De hát ... ízléstelenségek és pofonok ...

                        fberci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        csináljam meg egyszerre, ne kelljen kétszer szerelni?
                        Például ... , ilyenkor szokott úgymaradni festetten ... aztán meg hallgatod félfüllel a megjegyzéseket : "kár hogy ilyen szakadt ..."

                        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A küllők nem biztos,hogy bírják a ki-be szerelés traumáját....és a fékek sem lesznek ugyanolyanok
                        Így igaz , de az 50 éves darab sem biztos hogy ugyanolyan strapabíró már . Ezért írtam abból is hogy leginkább új volna az igazi . A fékek .. , na persze ezt a témát pedig már kiveséztük .



                        sepy kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          Köszönöm, olvastam, írni nem tudtam. Tegnap beszereztem az új felniket, küllősort és új kipufogó könyököt és a fékhez megfelelő fékpofákat is egy régi Pannóniástól, akit mondhatom segítő barátként köszönthetek... Igaz a párom sokallta kavicsot, de megbarátkoztatom a dologgal.
                          sepy kedvelte ezt.

                          Komment


                            #43
                            Ne aggódj ez nem egyedi jelenség. Az enyém is időnként csinál terepszemlét " ez sem láttam a multkor "!!!stb. Mondom neki mikor meg oldok valamit milyen jó az előre látás!! Érvényes ez sok mindenre de általában a motoros vagy ahhoz való encsem- bencsem dolgokat böki ki!.
                            mátéapu kedvelte ezt.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X