Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bemutatkozás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Bemutatkozás

    Sziasztok!

    Épp megvásárolok egy Kemény Antral Rt által gyártott kis marógépet. Ehhez szeretnék adatokat gyűjteni és esetleg tanácsokat kapni a felújításához. Jó lenne gépkönyvet találni.

    Üdvözlettel, Kis Zsolt

    #2
    Szerencsére azért készült ott néhány tipus ---ezért talán mondj egy pontos azonosítót .

    Komment


      #3
      Ma szállították le a gépet. Eddig egy kis réztáblát találtam rajta, mely feltünteti a gyártó cég nevét, valamint telephelyének címét, a gép típusát nem. Hol érdemes keresni a gépen, valahol az önvényházon belül ?Click image for larger version

Name:	IMG_1214-small.jpg
Views:	1
Size:	184.4 KB
ID:	140396
      Utoljára szerkesztve a következő által: kzs; 2014 júl. 09, 22:42.
      joker kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Kiderítettem: KART EMG gépem van. A "Százéves a magyar szerszámgépgyártás" c. könyvben találtam róla egy képet. Érdekes, hogy a könyv szerint Kemény Antal volt társa Szabó Lajos cége gyártotta ezt a fajta gépet, az enyémen mégis KART tábla van.

        Komment


          #5
          Mire szeretnéd használni?Mennyire lógnak a szánok?
          Szerintem a felújítás mértéke függ attól ,hogy milyen pontosságú munkát szeretnél a géppel végezni.
          Ha pontos, precíz munkát szeretnél végezni vele és hiába állítasz már a szánokon akkor bizony a szánokat fel kell újítani. Hány éves a gép?
          A képen van a gép alján egy hosszú kar, az mi célt szolgál?
          Szeretem a régi szerszámgépeket Nálunk fellelhető legrégebbi szerszám gép egy EszGép harántgyalu 1951-es. Kicsit felújítottam rajta ezt azt és mai napig teszi a dolgát ha kell.
          Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2014 szept. 22, 22:19.

          Komment


            #6
            Pontos mumkákra szeretném használni, optikai eszközöket, CNC géphez alkatrészeket, talán kis gőzgépet tervezek készíteni. A gép pontos korát nem ismerem, de az biztos, hogy 1939-1949 között készült, mert Kemény Antal liget utcaii üzeme ebben az időszakban üzemelt, 1949-ben államosították. A szánok erősen ki vannak kopva. Az x tengely munkaútja 270mm, de ha a úgy állítom be, hogy a közepe nem lötyög, akkor csak 100mm-t lehet mozogni. A trapézmenet bronzperselyében a menet már majdnem átszakadt. A konzolon mérőórával megmértem a görbületet, legaéáb 1/10mm mélyedés van benne y irányban. A vertikál fejet "felújították", a siklócsapágyat golyósra és kúpgörgősekre cserélték. Úgy néz ki, hogy a csapágyfészkek kialakítása során nem tudta a készítője megfelelően beállítani a munkadarabot, mert kb 0.2mm-el el van tolódva a két csapágyfészek középpontja. Ezt valahogy korrigálni kell.
            A kar egy sebességváltó karja, hátul van egy fogaskerekes sebváltó.
            A gépet már szinte teljesen szétszedtem, az alkatrészeket letisztítottam. A csúszófelületeket hántolni akarom. Ez utóbbit most gyakorlom, néhány szerszámot egy idős lakatosmestertől kaptam, többit használt gép/szerszám protálokon vettem. Jó nagy munka lesz!
            Utoljára szerkesztve a következő által: kzs; 2014 szept. 23, 15:44.

            Komment

            Ugrás az oldal tetejére
            Working...
            X