Közlemény

Collapse
No announcement yet.

kispolszki

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    kispolszki

    Kedves Veterános társaim!
    Bemutatkoznék én is. Gábornak hívnak, és mint a cím is mutatja, az én bolondságom tárgya egy Kispolszki. 1976-os gyártású, az egyik legöregebb az országban. Most van folyamatban a teljes felújítása. Én is kaptam már sok tanácsot itt az oldalon, ami a hasznomra vált, remélem továbbra is kapok majd segítséget. A kisautóról töltöttem fel néhány képet az adatlapomra.

    Üdvözlettel: Gábor

    #2
    Szervusz Gábor!

    Üdv a fórumon!
    Jól néz ki a járgány, ilyen első jelvénnyel még nem is találkoztam.

    Gábor (szintén Győr-Moson-Sopron)
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      #3
      Kedves Gábor!

      Szeretettel üdvözöllek én is a fórumban. Szívem, lelkem egyik fájó pontjára tapintottál ezekkel a képekkel. A feleségem Kispolszkija éppen így nézett ki (persze már a modernebb 12V-os kulcsos indítású volt). Egy sajnálatos karambol után el kellett adjam - sajnos bagóért - mert az autómentő hiéna iszonyat pénzt kért a fuvarért és horror árat a haverja a kasznizásért. Mondanom sem kell, hogy az autó piaci ára ennél alacsonyabb volt. Így szegény a bontóban végezte.

      Nagyon jó kis autó. Én nagyon szerettem vele menni. VAn neve a Tiednek is? A mienket Fifinek hívtuk.


      Üdv közöttünk: CZsolti
      taluga, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szerintem aki vezetett már ilyet, annak maradandó élményeket okozott
        Én nagyapámét kértem kölcsön néhányszor még régen, főiskolára eljutás céljából
        Okozott az ijedelmet, meg röhögéstől csorgó könnyeket egyaránt.
        Amikor a "fűtés" iszonyatos benzinszagot nyomott az utastérbe. Gyorsan leállítottam, út szélére húzódtam, kinyitottam az erőmű fedelét, hát a benzincső lecsúszott a csonkról, és bőszen öntözte a gyertyákat
        Meg amikor utast vittem, nem bírtam 2-est és 4-est váltani a hátul ülő ember előrelógó térdétől...
        A 10 másodperc alatt végigvonuló ablaktörlő pedig szintén egy fontos jókedvcsináló elem volt! Igaz, az eredeti funkcióját így egyáltalán nem látta el.
        Stb.stb...
        taluga, Titus és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Szerintem aki vezetett már ilyet, annak maradandó élményeket okozott
          Sőt az utasoknak is: amikor először ültem kicsi Polski Fiatban, akkor már 20 voltam (Trabantos família voltunk, pl. apám Trabiról egyből Golf 2-re váltott, a Ladák és a többiek kimaradtak). Sikerült kiverekednem a jobb első ülést némi közelharc árán, lévén 4-en, 170-180 cm közötti srácok akartunk beülni. Bepréselődtünk, letekertem az ablakot, mondván kényelmesebb lesz, ha a jobb karom legalább nem bent foglalja a helyet, lenyúltam és meg tudtam fogni a küszöb alját.
          taluga, Titus és 4 további látogató kedvelte ezt.
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            #6
            Az sem volt semmi, amikor a 190 cm magas kollégám térde beszorult az ajtó és a kormánykerék közé úgy, hogy a komám a kézfejét nem tudta már hová szorítani, így próbált balra kanyarodni. Igazi motoros előélete vall, hogy próbálta dönteni a kanyart. Szerencsére négysávos út balos kanyarja volt, ezért sikerült neki.

            Komment


              #7
              Arról nem beszélve, hogy emelő nem is kell hozzá

              Komment


                #8
                Tesómnak volt Polskija, fehér színű, még karos indítású. Szerintem nagyon jó kisautó volt, én szívesen emlékszem rá. Persze ő nem biztos, hogy ugyanígy van ezzel Emlékszem volt benne még egy akksi, mert 12V-ról néha nem indult be, sorba kellett kötni, 24V-ról már bepöffent. Meg egyszer leszakadt a kipufogója, szerintem Jászberényből jövet a 31-esen. Meg egy nagyobb eső után telement vízzel a csomagtartó (ami igazából egy nagyobb kesztyűtartó volt szerintem).

                Komment


                  #9
                  Köszi!
                  Így a szétszedés előtt nézett ki. Most épp fényezéshez készülődünk.
                  A jelvényt 77 közepéíg szerelték, aztán jött az ismert fajta.

                  Neki is van neve, Bill kapitány a rendszáma után (BYL).

                  Komment


                    #10
                    Jelentem, elkészültünk a kocsival. "Csak" a műszaki van hátra. Click image for larger version

Name:	WP_20141230_012.jpg
Views:	2
Size:	199.3 KB
ID:	143494 Click image for larger version

Name:	WP_20141230_007.jpg
Views:	2
Size:	199.1 KB
ID:	143495
                    Csodás ajándék ez, méltó zárása az idei évemnek!!
                    Több kép a galériámban található.

                    Boldog újévet kívánok minden kedves veterános kollégának!!

                    Komment


                      #11
                      Gratulálok a kicsihez!

                      Fáj a szívem egy kicsit, mert éppen ilyen volt a feleségemnek, amivel egy havas úton bal első kerékkel villanyoszlopot fogott. Sajnos trélert hívott és nem engem. Egy olyan hiénához került, aki két kocsi árát kérte volna a műszaki mentésért. Mivel addig is a pénzt nyelte, inkább lemondtunk róla. Eladtam a segédjének alkatrészként. Persze forgalmival, törzskönyvvel együtt. A rendszámot viszont azonmód leadtam és kivonattam a forgalomból. Az adásvételiben benne szerepelt az alkatrészként való eladás. A fickó nagyon boldog volt - akkor. Két hónap múlva már kevésbé,mert kérte volna a rendszámokat. Mondtam, hogy az okmányirodában kap szép új uniós csillagosat a régi snassz magyarzászlós helyett. Kár, hogy nem láttam az arcát.

                      Komment


                        #12
                        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Az adásvételiben benne szerepelt az alkatrészként való eladás. A fickó nagyon boldog volt - akkor. Két hónap múlva már kevésbé,mert kérte volna a rendszámokat. Mondtam, hogy az okmányirodában kap szép új uniós csillagosat a régi snassz magyarzászlós helyett. Kár, hogy nem láttam az arcát
                        ..én is vonattam már ki forgalomból eladott autót ----amit a vételkor , megesküdtek : átiratom 2 héten belül .

                        -Én láttam az arcát , nagyon kárpótolt , a néhány kis kellemetlenségért . régvoltszépvolt

                        Komment


                          #13
                          Nekem mint kasznisnak vannak "szép emlékeim" a tipussal mikor egyengetni kellett,nem úsztam meg a kezemen prezúr nélkül.Akkor tájt még egyengettünk nem az elemcserés javítás volt a divat és az a hatalmas hely főleg a sárvédőkben?!.Az volt az előnye,hogy egy kocsiállásban kényelmesen elfért kettő is!. Még egy kedves emlék az új 634-es sen az akkori kornak megfelelően a Kispolszkinak a lámpája volt rajta a simléderrel.

                          Komment


                            #14
                            Hát, bizony nem volt egyszerű beállítani a cserés elemeket. A minőségük kritikán aluli. Amit saját kezűleg hajlított a lakatos, sokkal jobb volt. Mindettől Függetlenül örök élmény lesz Számomra, hiszen minden egyes munkafázisban részt vettem.

                            És, hogy megóvjam a kocsit, muszáj lesz vennem még egyet, amit használni is merek majd.

                            Komment


                              #15
                              Találtam egy írást, ami ide illik a legjobban:

                              Fiat126.hu - Cikkek

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X