Közlemény

Collapse
No announcement yet.

kispolszki

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    fékhatás alig mérhető.
    Gyárilag ilyen... te meg képes voltál velük elronttatni. Ejj, ejj. Ezeknél a fék egy erősen jelzés értékű extra. Pár évig volt nekem is kispók a családban. Sokszor megfordult a fejemben hogy kinyitom az ajtót, és kiteszem a lábamat, akkor talán megáll a kereszteződés előtt. Sose felejtem el azokat a seprűnyeles indításokat, és szelephézag állításokat. :-)

    P21 Feri-vel vedd fel a kapcsolatot. Kispókban Ő a "profi".

    Kifakult lökhárítókra:

    http://totalcar.hu/magazin/technika/...sodakra_kepes/

    Ja, és kispolskinál nagyon fontos, hogy a függőcsapszegeket akkor kell szétszedni zsírozni, amikor még mozognak, nem akkor, amikor már csak 2 kézzel lehet egyenesre visszatekerni a kormányt. :-)
    Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 máj. 18, 18:19.

    Komment


      #32
      Köszönöm szépen a lelkesítő szavakat! Bevallom, hogy nem voltam teljesen őszinte a fékhatást illetően. A próbaút során fokozatosan veszített erejéből, a végén kézifékkel kellett megállítanom. Szerintem a főfékhenger karmantyúi eresztettek át. A végén kapott új főfékhengert, de a dobokat biztos nem csiszolták fel. Most teljes lecsupasztítás vár rá, utána Brigéciol és habfürdő, majd teljes rozsdamentesítés (szerencsére eddig nem sokat találtam, ami számomra hihetetlen) és fényesítés a kaszninak, totál karbantartás a motornak. Remélem ennyi elég lesz.

      Komment


        #33
        gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Gyárilag ilyen...
        Erre szoktam mondani, hogy ezzel menni kell, nem megállni!!!
        Pl. a Dongóm is ilyen, csak a motorfék ér valamit rajt'

        Ez a kispók is olyan, hogy vagy indexelsz, vagy fékezel? Nagyapám fityóját vezettem párszor, még főiskolás koromban. Azokat az alkalmakat soha nem felejtem el. Ha fékeztem, nem ment az index, így komolyan kellett logikázni kanyarodások előtt. Na meg az a "fűtés"... ill. motorillat beengedő szerkezet
        Mókás volt, na és sokmindent kibírt.

        - - - Updated - - -

        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        rozsdamentesítés (szerencsére eddig nem sokat találtam, ami számomra hihetetlen)
        pedig azt szokták mondani, hogy a kispolszkit háromféle színben gyártották: narancssárga+rozsda, piros+rozsda és zöld+rozsda.
        Jól van, nem cukkollak tovább, bocs!
        Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 máj. 19, 08:43.

        Komment


          #34
          motorillat beengedő szerkezet
          Hehe... Ezt még nem hallottam.

          Nálam nem volt gond a fűtéssel a pocekban. Ha bekapcsoltam, percek alatt olyan forró volt a kézifékkar, hogy nem lehetett megfogni.

          Komment


            #35
            Jó, hogy szóbakerült ez az index. Valaki meg tudja mondani nekem, hogy miért van benne két index automata? Egyik a vészvillogónak, egy pedig az irányjelzéshez. Előbbinek akkor a fénye, hogy 500 m-ről látni, az utóbbit pedig 15-ről is alig. VAn valakinek kapcsolási rajza a 12V-os generátoros változatról, mert nekem csak '83-as irodalmam van, ezek pedig - ha jól olvasom - '87-től kezdtek elterjedni.

            Szeretném - ha lehet - az indexet a vészvillogó automatáról működtetni.

            Komment


              #36
              Kedves Zsolti!

              A keresőbe beütve találtam egy kupac rajzot és egyéb anyagot a Kis Polszkihoz.Nem volt időm kutakodni,hogy közötte van e ami neked kell,de úgy vélem a neten bőséges információt lehet találni a témakörben.Mellékelem az általam talált oldal,egy részét,amit elmentettem.

              Click image for larger version

Name:	Polski Fiat 126 kapcsolási rajz.jpg
Views:	1
Size:	264.5 KB
ID:	144482

              Valami kevés alkatrészem van hozzá,azt szívesen nektek adom,-csak elő kell keresnem,de hova is pakoltam el?

              Üdvözlettel:Che

              Komment


                #37
                Józsi bátyám, nagyon szépen köszönöm. Meg is van, amit kerestem. Ha vannak fölösleges cuccaid, akkor azokat szívesen átveszem.

                Komment


                  #38
                  Ha vannak fölösleges
                  Hát igen nálam is akad egy két alkatrész,de inkább írd ki mi kellene van néhány nehezebb darab is,igaz döntően használtak.
                  Mi is elnyűttünk két kicsit,igaz a lányom kezdőautója így utólag bavallva 120-at is ment.én pedig beőrültem miért nem bírja a gyűrődést a hengerfejen kívül felújított motor.....

                  Sajnos a kasznihegesztéstől a futómű,fék,kárpit,motor,önindító,váltó és egyéb javításokból igencsak kiképződtem!!!
                  Néhány kérdésre valószínűleg,tudok válaszolni.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #39
                    Hátha kellhet.
                    Polski fiat 125 gyári új alkatrésze

                    Komment


                      #40
                      Hátha kellhet.
                      Polski fiat 125 alkatrészek
                      Jó lenne de nem fér be hátulra az 1500-ös motor csak keresztbe. Emiatt problémás az összeépítés a váltóval. A szöghajtáson még gondolkodom.

                      Komment


                        #41
                        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A szöghajtáson még gondolkodom
                        Azt egy sarokcsiszolóból megoldod
                        Viccen kívül, olvasgattam különféle 4t fűnyíró motorok kerékpár vázba építésének lehetőségeiről, többen véresen komolyan írták ezt az ötletet Biztos nem esne szét az első 30 méteren....

                        Komment


                          #42
                          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Jó, hogy szóbakerült ez az index. Valaki meg tudja mondani nekem, hogy miért van benne két index automata? Egyik a vészvillogónak, egy pedig az irányjelzéshez. Előbbinek akkor a fénye, hogy 500 m-ről látni, az utóbbit pedig 15-ről is alig. VAn valakinek kapcsolási rajza a 12V-os generátoros változatról, mert nekem csak '83-as irodalmam van, ezek pedig - ha jól olvasom - '87-től kezdtek elterjedni.

                          Szeretném - ha lehet - az indexet a vészvillogó automatáról működtetni.
                          Esetleg elektronikus indexrelé? Nem tudom hogy néz ki a gyári, de azt sem tartom kizűrtnak hogy annak a házába bele lehetne építeni egyet. Aztán akkor kívülről gyári, de nem zabál el a kapcolgatásra wattokat.

                          dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Azt egy sarokcsiszolóból megoldod
                          Viccen kívül, olvasgattam különféle 4t fűnyíró motorok kerékpár vázba építésének lehetőségeiről, többen véresen komolyan írták ezt az ötletet Biztos nem esne szét az első 30 méteren....
                          Benzies láncfűrész+ csepel bringa. Nem tudom mennyivel ment, de legalább az 50-et súrolta(felülről) Mindezt este, városban mindenféle világítás nélkül. Az elkövetőt nem ismerem, az arcát se figyeltem meg, az a gépszörny jobban lekötötte a figyelmem mint a sofőr (na meg ennek már jó pár éve)

                          De abban biztos vagyok hogy egy modern jő minőségű bringának meg se kottyanna egy benzines fűnyíró ereje.
                          (de persze a hajtáslánc élettartama drasztikusan csökkenne) A megállásról meg annyit hogy a bicajomon a hidraulikus tárcsa (2 munkahenger mind a két tárcsához) jobb mint a Pannóniám fékei
                          (bár mondjuk 90-nél egy satuféket nem biztos hogy kibírna motorra szerelve)

                          Komment


                            #43
                            Jó, hogy szóbakerült ez az index. Valaki meg tudja mondani nekem, hogy miért van benne két index automata?
                            A kérdésemre egy '68-as Autó-Motor cikk ábrája adta meg a választ. Az indexautomata (villogó relé) adja az ütemjelet annak a vészvillogó relének. Amikor ez be van kapcsolva, akkor egyszerre kapja meg minden indexizzó az áramot, de az ütemet az indexautomata adja. Tehát innen egy vékony dróton jön a vezérlőjel, a szokásosnál nagyobb áramot pedig a vészvillogó relé kapcsolja. Ha nem így volna, akkor kinyiffanna az indexautomata.

                            Egyébként kicseréltem az eredeti gyári indexautomatát egy korabeli, de még sosem használtra és lássatok csodát: remekül dolgozik.

                            Megvolt szombaton a nagy sikerélményem. Összeraktam és beállítottam a porlasztót a gyári alapértékeknek megfelelően. (Úszószint, üresjárat, új benzincső a nyomóágra.) Nem bírtam ki ebéd előtt próbaindítás nélkül. Kétszeri hutyutyuzás után elmentem hátra, hogy megnézzem, miért nem indul. Gyertyák kézzel betekerve, elosztókábelek oldalt a kerékdob mellett pihennek. Fejvakarás, önkárörvendő nevetés, kábelek a helyükre és PÖCRÖFF! Az alapjáraton kellett finomítani. A hirtelen gázadáskori torpanás is megszűnt, jól veszi a fordulatot. Hosszú idő után végre valami siker.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X