Szervusztok kedves klubtársak !
Kérlek engedjétek meg hadd mutatkozzam be. Bede Dávidnak hívnak 22 éves fiatal veterán motorrajongó vagyok! Kedvenc márkám a Jawa gyár termékei. Egész kiskorom óta érdekelnek a járművek. Emlékszem arra a fiatalkori napra amikor a nagyapám az utcán a kezem fogva tanította az autómárkákat. Elsőként a Trabant márkájú kocsi neve maradt meg. Egyik alkalommal kikérdezte édesapám a véleményem hogy milyen autót vegyen s mivel a Trabi szót jól ismertem így azt mondtam neki. S ő azt vett nagy meglepődésemre! Tovább cseperedvén a nagyapám sokat mesélt a fiatalságáról, az akkori korról s azok járműveiről ami engem elvarázsolt. Ez ösztönzött arra engem, hogy jobban megismerjem a gépek szerkezetét. Ekkor Ált. suliba jártam, s ott is az egyik srác sokat mesélt a Simsonjáról. Ekkor kezdtem én is gondolkodni miért is ne lehetne nekem is kismotorom 14 évesen. Sajnos a szüleim nem engedték meg, hogy legyen mert féltettek. Így egészen 17 éves koromig álmodoztam róla hogy egyszer majd nekem is kismotorom lesz. Addig amíg be nem következett egy napon. A nagymamámhoz került egy Romet Komár moped amit a nagybáttyáim szereztek természetesen beállt motorral.Laikusként nekiálltam megcsinálni a motort, hogy bebizonyítsam nekik nem való az a motor szeméttelepre. Sikerült is működőképesre csinálnom. Amit alig használtam éreztem több kell ennél sokat bogarásztam az interneten s a Jawa 05-ös típusa mellett döntöttem. Vettem is egyet egy ritka Mustang társaságában. Elhatároztam felújítom a motort de a szétszerelésnél tovább nem jutottam. Mert eladták a nagybáttyáim a motorokat a tudtom nélkül. Ami azóta is fáj. Ezeket a motorokat követően még sok szocialista kismotorom volt. Egy másik 05-ös Ideal egy eredeti ritka 75-ös 4 lovas Jawa 23A Mustang egy 72-es Schwalbe, Egy 69-es Schwalbe s legvégül egy 88-as S51B-vel zárom a sort. Amit a jogsi miatt adtam el nagyrészt gyári volt A B-s jogsi miatt amit nemrégiben tettem le így már nyugodtan kismotorozhatok majd. Az említett motorok közül a 69-es pisztáciazöld első gazdás 98%-ig gyári állapotú motorom maradt meg . Illetve a 64-es átmeneti szériás 05-ös Jawa-m.Nos itt tartok a veteránozás terén s a jövőben ezt tovább szeretném folytatni. Köszönöm, hogy elolvastátok az üzenetem! Ha bárkinek kérdése van 05-ös Jawa restaurálásánál melyik évben milyen alkatrésszel szerelték a motort, az nyugodtan forduljon hozzám segítségért! Még egyszerköszönöm, hogy befogadtatok ! Üdvözlettel Bede Dávid.
Kérlek engedjétek meg hadd mutatkozzam be. Bede Dávidnak hívnak 22 éves fiatal veterán motorrajongó vagyok! Kedvenc márkám a Jawa gyár termékei. Egész kiskorom óta érdekelnek a járművek. Emlékszem arra a fiatalkori napra amikor a nagyapám az utcán a kezem fogva tanította az autómárkákat. Elsőként a Trabant márkájú kocsi neve maradt meg. Egyik alkalommal kikérdezte édesapám a véleményem hogy milyen autót vegyen s mivel a Trabi szót jól ismertem így azt mondtam neki. S ő azt vett nagy meglepődésemre! Tovább cseperedvén a nagyapám sokat mesélt a fiatalságáról, az akkori korról s azok járműveiről ami engem elvarázsolt. Ez ösztönzött arra engem, hogy jobban megismerjem a gépek szerkezetét. Ekkor Ált. suliba jártam, s ott is az egyik srác sokat mesélt a Simsonjáról. Ekkor kezdtem én is gondolkodni miért is ne lehetne nekem is kismotorom 14 évesen. Sajnos a szüleim nem engedték meg, hogy legyen mert féltettek. Így egészen 17 éves koromig álmodoztam róla hogy egyszer majd nekem is kismotorom lesz. Addig amíg be nem következett egy napon. A nagymamámhoz került egy Romet Komár moped amit a nagybáttyáim szereztek természetesen beállt motorral.Laikusként nekiálltam megcsinálni a motort, hogy bebizonyítsam nekik nem való az a motor szeméttelepre. Sikerült is működőképesre csinálnom. Amit alig használtam éreztem több kell ennél sokat bogarásztam az interneten s a Jawa 05-ös típusa mellett döntöttem. Vettem is egyet egy ritka Mustang társaságában. Elhatároztam felújítom a motort de a szétszerelésnél tovább nem jutottam. Mert eladták a nagybáttyáim a motorokat a tudtom nélkül. Ami azóta is fáj. Ezeket a motorokat követően még sok szocialista kismotorom volt. Egy másik 05-ös Ideal egy eredeti ritka 75-ös 4 lovas Jawa 23A Mustang egy 72-es Schwalbe, Egy 69-es Schwalbe s legvégül egy 88-as S51B-vel zárom a sort. Amit a jogsi miatt adtam el nagyrészt gyári volt A B-s jogsi miatt amit nemrégiben tettem le így már nyugodtan kismotorozhatok majd. Az említett motorok közül a 69-es pisztáciazöld első gazdás 98%-ig gyári állapotú motorom maradt meg . Illetve a 64-es átmeneti szériás 05-ös Jawa-m.Nos itt tartok a veteránozás terén s a jövőben ezt tovább szeretném folytatni. Köszönöm, hogy elolvastátok az üzenetem! Ha bárkinek kérdése van 05-ös Jawa restaurálásánál melyik évben milyen alkatrésszel szerelték a motort, az nyugodtan forduljon hozzám segítségért! Még egyszerköszönöm, hogy befogadtatok ! Üdvözlettel Bede Dávid.
![Mosoly](https://veteran.forum.hu/core/images/smilies/smile.png)
Komment