Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bemutatkozásom.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Bemutatkozásom.

    Szervusztok kedves klubtársak !

    Kérlek engedjétek meg hadd mutatkozzam be. Bede Dávidnak hívnak 22 éves fiatal veterán motorrajongó vagyok! Kedvenc márkám a Jawa gyár termékei. Egész kiskorom óta érdekelnek a járművek. Emlékszem arra a fiatalkori napra amikor a nagyapám az utcán a kezem fogva tanította az autómárkákat. Elsőként a Trabant márkájú kocsi neve maradt meg. Egyik alkalommal kikérdezte édesapám a véleményem hogy milyen autót vegyen s mivel a Trabi szót jól ismertem így azt mondtam neki. S ő azt vett nagy meglepődésemre! Tovább cseperedvén a nagyapám sokat mesélt a fiatalságáról, az akkori korról s azok járműveiről ami engem elvarázsolt. Ez ösztönzött arra engem, hogy jobban megismerjem a gépek szerkezetét. Ekkor Ált. suliba jártam, s ott is az egyik srác sokat mesélt a Simsonjáról. Ekkor kezdtem én is gondolkodni miért is ne lehetne nekem is kismotorom 14 évesen. Sajnos a szüleim nem engedték meg, hogy legyen mert féltettek. Így egészen 17 éves koromig álmodoztam róla hogy egyszer majd nekem is kismotorom lesz. Addig amíg be nem következett egy napon. A nagymamámhoz került egy Romet Komár moped amit a nagybáttyáim szereztek természetesen beállt motorral.Laikusként nekiálltam megcsinálni a motort, hogy bebizonyítsam nekik nem való az a motor szeméttelepre. Sikerült is működőképesre csinálnom. Amit alig használtam éreztem több kell ennél sokat bogarásztam az interneten s a Jawa 05-ös típusa mellett döntöttem. Vettem is egyet egy ritka Mustang társaságában. Elhatároztam felújítom a motort de a szétszerelésnél tovább nem jutottam. Mert eladták a nagybáttyáim a motorokat a tudtom nélkül. Ami azóta is fáj. Ezeket a motorokat követően még sok szocialista kismotorom volt. Egy másik 05-ös Ideal egy eredeti ritka 75-ös 4 lovas Jawa 23A Mustang egy 72-es Schwalbe, Egy 69-es Schwalbe s legvégül egy 88-as S51B-vel zárom a sort. Amit a jogsi miatt adtam el nagyrészt gyári volt A B-s jogsi miatt amit nemrégiben tettem le így már nyugodtan kismotorozhatok majd. Az említett motorok közül a 69-es pisztáciazöld első gazdás 98%-ig gyári állapotú motorom maradt meg . Illetve a 64-es átmeneti szériás 05-ös Jawa-m.Nos itt tartok a veteránozás terén s a jövőben ezt tovább szeretném folytatni. Köszönöm, hogy elolvastátok az üzenetem! Ha bárkinek kérdése van 05-ös Jawa restaurálásánál melyik évben milyen alkatrésszel szerelték a motort, az nyugodtan forduljon hozzám segítségért! Még egyszerköszönöm, hogy befogadtatok ! Üdvözlettel Bede Dávid.

    #2
    Üdv.Dávid! Gratulálok, ez már szép paletta ennyi évesen! Annak idején engem is nagyrészt nagyapám fertőzött meg a régi, Csepeles történeteivel (mamámmal és a két gyerekkel hogyan járták be az országot egy szál Csepellel :-) ) Jó helyre keveredtél, sok hasznos információt találsz és oszthatsz meg itt, egy jó társaságban. Üdv: Dongós
    taluga, zahi és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Kedves Bede!

      Köszönjük szépen tartalmas bemutatkozásod. Én sajnos nem rendelkezem ilyen hosszú lajstrommal, bár voltak gépeim nekem is. Én az első és lehet utolsó motoromat bütykölöm egy CZ-350 472-est. A Jawa 05-nek nagyon örülök, mert nekem is nagyon tetszik ez a kis robogó. Rögtön meg is kérdezném, hogy ezt a típust forgalmazták-e nálunk Ideál néven, és segédmotornak számít-e, vagy rendszámköteles.

      Ha smkp lenne, annak nagyon örülnék, mert terveim szerint - ha a Czetka és a 210-es Babetta egyszer elkészül - egy ilyet szeretnék venni melléjük. (Persze csak akkor, ha a feleségemnek addig valahogy be tudom adagolni. )

      Örülök, hogy csapatunk tagja lettél. Rólam még annyit érdemes tudni, hogy a fórum egyik moderátora vagyok és szívesen segítek abban - tagjainkkal karöltve persze - hogy eligazodj itt nálunk.

      Ürvözlettel: CZsolti
      taluga, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szervusz CZsolti!
        A kérdésedre úgy tudok válaszolni, hogy régen a Jawa 50/05 "Ideal" típusú kismotor is rendszámköteles volt. A teljesítménye 3Le és a végsebessége miatt 60-65km/h. Ez akkoriban nagynank számított. A 70-es évek közepe-vége felé egyre több kis 50-es rótta hazánk útjait ezért bevezették az 50 ccm max 45 km/h utast nem vihet "rendeletet". Ennek következtében sok kismotor adattáblájába ütötték be az 50 ccm-et. Aminek a feltétele volt a fent említett adatok megtartása, ami nem mindig fedte a valóságot. Leginkább Simsonokon lehet látni ilyet. De lehet sok akkori motoron is látni, némelyik Ideal-on is amiket kismotorként vizsgáztattak le. Ezzel a fajta Ideal-al biztosan tudsz kismotorként közlekedni. A másik fajta eset amikor semmi nincs beütve az adattáblába. Ez valószínüleg mindig is "nagymotorként" volt nyilvántartva. forgalmija ha megvan beazonosítható. Hogy ezeket a motorokat lehet-e jogszabály szerint kismotorként használni azt nem tudom. Nagy valószínűséggel igen nem tudom melyik rendőr nézné meg mai világban, hogy ott van a váztáblába ütve az 50ccm s esetlegesen emiatt bűntetne meg. Szerény véleményem szerint ne foglalkozz ezzel az 50ccm-es dologgal. Végy egy 05-öst hozd rendbe s használd egészséggel.
        Üdvözlettel: Bede Dávid.
        dongos78, taluga és emu kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Ehhez annyit kell hozzátenni, hogy kell nálad lenni egy adásvételi szerződésnek, ill. a másolatának, és érvényes kötelező biztosításnak.
          CZsolti, dongos78 és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Sajnos ez valahogy kifelejtődött az üzenetemből. Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmem emu !

            Komment


              #7
              Üdv közöttünk Bede!
              Ez egy nagyon szép beköszönés volt, és valóban figyelemre méltó az elkötelezettséged, és a tudásod is, amin fiatal korod csak még emel.

              Bár, hogy reflektáljak kicsit Zsolti mondandójára is, nagyon jókor kezdted el, mert így a feleséggel való sakkjátszmákat még időben kikerülöd.

              Komment


                #8
                Igen addig jó ameddig nincsen asszony nincsenek kötötségek se. Erre a veteránozásra akarok rágyúrni.

                Komment


                  #9
                  Szerény véleményem szerint ne foglalkozz ezzel az 50ccm-es dologgal. Végy egy 05-öst hozd rendbe s használd egészséggel.
                  Köszönöm a biztatást. A helyzet az, hogy tényleg lesem a vissza nem térő alkalmat. A feleségemnek egyébként csak az Ideal kinézete nem tetszik. Az a lényeg, hogy az enyémmel kapcsolatosan nincs ilyen ellenérzete.

                  Komment


                    #10
                    Bede eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Igen addig jó ameddig nincsen asszony.... veteránozásra akarok rágyúrni.
                    Hát ha téged ez kielégít!? Nekem nincs gondom a feleségemmel, a apró-cseprő dolgokban Ö dönt, de a nagy dolgokban én, az igaz 1990 óta nálunk nem kellett nagy dolgokban dönteni!
                    A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                    Komment


                      #11
                      Ennyi év távlatából : Tudjátok mi a jó és tartós házasság titka ?? a Feleség el hitesse velünk, hogy mi vagyunk a döntés hozók!! , persze Ők azok csak minket evvel ámítanak. Kesziben én már a jelenlévő Lányoknak elmondtam!! és nem tiltakoztak.

                      Komment


                        #12
                        Erre szokta Anyu azt mondani, hogy a családfő az a férj, a nyak pedig a feleség. És merre fordul a fej? Amerre a nyak irányítja.

                        Egyszerű a megoldás: az egymást szerető emberek könnyen jutnak egyezségre és közös akaratuk van. És ezt biztosan állíthatom, hogy így van, mert előbb-utóbb én is azt akarom, amit a feleségem szeretne.

                        Komment


                          #13
                          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          előbb-utóbb én is azt akarom, amit a feleségem szeretne.
                          Javítsatok ki ha tévedek, talán Ady Endre volt az, aki egy üres papírt adott oda a feleségének aláírva?
                          Ez is a közös akarat egyik ékes példája

                          Komment


                            #14
                            . Kesziben én már a jelenlévő Lányoknak elmondtam!! és nem tiltakoztak .
                            Tőlük jobban ,ezt senki nem tudja !

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X