Közlemény

Collapse
No announcement yet.

üdv mindenkinek a becenév ne tévesszen meg senkit magyar vagyok!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Üdv a fórumon more!
    Én mindjárt kérdeznék egyet, az indító dobot milyen módszerrel szedted le?
    Nekem is van egy 207-esem. Igazából még nincs olyan baja amiért szét kellene szedni, de amikor hozzám került, azért szerettem volna minden csapágyat, stb. kicserélni benne. Az indítódobnál azonban elakadtam. Olvastam is róla, hogy ez a legnehezebb része a szétszedésnek. Próbáltam a lendkereket alkalmi lehúzóként használni, de annyira nem adta magát, hogy már kezdett deformálódni Végül inkább békén hagytuk egymást..

    Komment


      #17
      Én mindjárt kérdeznék egyet, az indító dobot milyen módszerrel szedted le?
      Ha még soha nem volt szétszedve a tengelykapcsoló, vagy hozzáértő
      szerelő rakta össze, akkor a lendkerékrögzítő csavar alatti alátét pereme a csavar egyik lapjára fel van hajtva. Ezt egy
      nagyméretű laposfejű csavarhúzó segítségével egyenesítsük ki. Kézzel vagy szalagos lendkerékrögzítővel megfogjuk a
      lendkereket, egy 24-es csőkulccsal (villáskulcsot és dugókulcsot ne használjunk) fellazítjuk a lendkerék rögzítő csavart.
      Ennek kitekerése és a körmös alátét eltávolítása után a 3 db M5×10-es EH lencsefejű csavart szereljük ki, a lendkereket
      már le is tudjuk szedni.
      - A 207-es modell már 3 db lemezpofával rendelkező kuplungot kapott az eredeti körrugós megoldás helyett. Ez dícséretes,
      hiszen a régi megoldás alapjáraton igencsak csilingelő hangot adott, bár működni jól működött. A pofák közé nyúljunk be
      két laposfejű csavarhúzóval és a csavarhúzók megbillentésével emeljük ki a kuplungpofákat a csapokról. Akasszuk ki a
      rugókat a pofákból.
      - Ha a ferodol réteg még megvan 2-3 mm vastag, akkor mindenképpen hagyjuk meg a gyári alkatrészt. Olajtalanítsuk oldó-
      szerrel, szárítsuk ki, aztán 150-es csiszolópapírral óvatosan csiszoljuk meg a felületét. Nem szabad túlzásba esni, hiszen nagyon
      könnyen elronthatjuk a már beállt geometriát és onnantól kezdve az új pofák beállításának hosszadalmas műveletét kell végig-
      játszanunk.




      - Az egyik legnehezebb feladatrész következik. A tengelykapcsolót tartó ún. szegmensvezető testet kell kiszerelni. A gyári
      célszerszámot már sehol sem kapni, így vagy készítünk egyet, vagy trükközünk. A lényeg: a szegmensvezető testet 3 db M5-ös
      csavar segítségével kell meghúznunk, oly módon, hogy a célszerszámunk a főtengely végének támaszkodjon. Én szereltem már
      le lendkereket keményfa deszka, menetes szár, alátétek, kontraanyák és hosszú M5-ös csavarok segítségével is, de a legkézen-
      fekvőbb megoldás a képen látható. Egy másra már nem használható lendkereket használunk fel célszerszám gyanánt.
      Vagy teszünk egy távtartó tömböt (alumínium, réz vagy keményfa) a főtengely vége és a lendkerék közé és a 3 db M5-ös csavar
      meghúzásával bírjuk mozdulásra az alkatrészt vagy egy gumikalapáccsal szépen körbekocogtatjuk a lendkereket, hogy így
      engedje el a szegmensvezető a főtengely kúpos végét.





      KB. ennyi lenne. Másolva az érthetőség kedvéért (amit a JAWA babettákról...Babetta 207-es)

      dongos78 kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        üdv pedig a lendkerék megoldás nem rossz! megforditva felcsavarozom és a váz között 1 vékony keményfadarabot becsuztatok a lendkerékhez kalapáccsal megkoppintom a fa végét kétszer és már lent is van!
        dongos78 és CZsolti kedvelte ezt.

        Komment

        Ugrás az oldal tetejére
        Working...
        X