Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Romet Pony

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Romet Pony

    Sziasztok ! Azért csatlakoztam az oldalhoz,mert felujítok egy romet pony-t.
    Most éppen a gyujtással küzdök,és hátha tuttok nekem hasznos infóval szolgálni.
    Hidegen 3-rom rugásból elindul tökéletes, 5 perc haladás után mikor már bemelegedett
    elkezd rángatni és nincs benne erő,ez vajon mitől van.
    Click image for larger version

Name:	Fénykép0089.jpg
Views:	1
Size:	163.0 KB
ID:	157537Click image for larger version

Name:	Fénykép0133.jpg
Views:	1
Size:	190.8 KB
ID:	157536Előrre is köszönöm. üdv Csonti.
    Előtte Utána
    Utoljára szerkesztve a következő által: csonti77; 2015 ápr. 26, 18:33.

    #2
    Szia!
    Ha teheted vegyél EREDETI (öreg szakiknál fel lelhető) ISOLATOR 225-ös gyertyát, aminek a felirata sötét zöld és a fémrésze nem sárgás (Kadmiumozott). A világos zöld és a fekete színű feliratos, kadmiumozott fémrésszel HAMIS!!! Szart sem ér. Jellemző, hogy a hamis gyertya a ludas.
    Továbbá nézd meg a fúvókákat a karbiban! A-tól Z-ig takarítsd ki a karbi házat! Az átfolyókat is piszkáld ki egy vékony horgász zsineggel ( 0,40-es damil). Mindig használj eredeti alkatrészeket! Sok a gagyi után gyártott kínai vacak. A tank és a karbi közé tegyél szűrőt!
    Ha segítségdere voltam örülök! Jó utat! Üdv. Pasetta
    OLVASD EL!!!!!
    http://veteran.forum.hu/komar-romet-...-gyujtas-3867/
    Jól látom, hogy a fekete Pony gázbowdenje nincs a helyén rendesen a súberfedő állítócsavarjában? Ez komoly gond! Arra enged következtetni, hogy hosszú a dowden, meg gyenge a vissza toló rúgó.
    Utoljára szerkesztve a következő által: pasetta; 2015 ápr. 19, 17:51.
    Totyi, Titus és 4 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Sok a gagyi után gyártott kínai vacak.
      Akkor ez már a koppintás koppintása.
      pasetta kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Nekem Rometbe a Pal Super N15YC vagy az NGK BP6HS volt eddíg a legtökéletesebb, mindkettő változó hőértékű. Ja és ha tehetem 100-as benzint tankolok a mostani 95-ös lassan csak csapágyat mosni lesz jó.Hiányzik a jó öreg ólmozott 98-as.
        pasetta kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Mondják, hogy még mielőtt feleséget választasz, sok nővel kell élni, hogy megtudd ki is az igazi. Ez a gyertyákra is igaz. Ami nekem beválik az másnak nem biztos, hogy jó. Még akkor sem, ha te raktad össze mindkét gépet, szívvel, lélekkel.
          Apropó, van egy ősöreg Bakony 175-ös gyertyám. Ez a JOKER nálam. Ha valami nem indul, ez megy bele. Aztán, ha elindult mehet bele más. Már a menetes rész is berágódott a gyertya pipák rugóitól, de még mindig teszi a dolgát.
          sepy, mátéapu és dongos78 kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Köszönöm az Infokat, tanácsolták még ,hogy csiszoljam fel a karbi szívócsonkot,lehet farsot szív. Kipróbálom azt is,hátha feljavul a kicsike.
            sepy és pasetta kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Na akkor kezdjük ésszel! Elsőként vedd le a kipufogót. Ellenőrizd nem folyik-e bele sok benzines-olajos lé! Ha igen, akkor lehet játszani a karbival. Elsőként a síkot ellenőrizd a szívóoldal felületén. Ha igen, akkor tömítés csere. Ha nem , síkolás!

              Majd a gyertya jellegéből okoskodhatunk tovább- OLAJOS? Falsot szív valahol. Karbi síkolás oké? Ha igen, akkor főtengely szimering csere. MINDKÉT OLDALT!!! VITONOSRA!
              Ha nem segít, akkor henger körbe nézése! Olajos a talpánál? Hengertalp tömítés csere és rögtön hengerfejtömítés is!!!
              Ha a hengerfej tömítés ereszt az sípoló és csuhogó hangot ad menetközben. Az szintén csere. Jelenleg nekem is hasonló a bajom a Komaron. Nekem egy eldőlés óta csinálja ezt. Cseréltem a gyújtás felőli szimeringet, és gyújtótrafót, mert eltört a csavar ami a gyertyakábelbe megy. A kábel a hengerhez ért és az megolvadt, cseréltem. Takarítottam a karbit, de semmi haszna. Ha elindul kihagy és rendszertelenül működik, fel-fel pörög, majd lassul megáll. A kuplung felől is cserélnem kell a szimeringet!!!

              Komment


                #8
                Gyújtás probléma megoldódott,két darab kondenzátor párhuzamosan bekötve tökéletes.

                Komment


                  #9
                  Egy hengernél miért jobb a 2 mint az egy jó?. A kettőtől nem lesz erősebb a szikra akkor minek?Legfeljebb 1 tartaléknak az érthető.

                  Komment


                    #10
                    Ugyan nem tudom a részleteket, de ha döglött mellé raktál egy működőt és attól működik, akkor érdemes kivágni a rosszat mellőle. A fenti hibákkal összevetve a kondi döglődhetett már (hőre változó kapacitás). Egyébként érdemes beszerezni egy ilyet, kb. 3000 Ft. Nagyon sok alkatrészt bemér, köztük kondenzátor kapacitás 20000microF-ig és mellé ESR. (Aki látott már zöld-arany teapo kondit, az tudja értékelni, bár ott ha új, ha nem, rögtön kuka.) Innentől nem kérdés a kondicsere.

                    Komment


                      #11
                      Ezt ha bővebben kifejtenéd? mi ez és mit tud és mi az a zöld arany kondi?. Miért jobb mint a hagyományos és ennek a részleteit ha leírnád hagy okuljon a magam fajta amatőr villanyász is.

                      Komment


                        #12
                        Semmi különös. A teapo márkájú zöld-arany csomagolású kondenzátorokhoz volt szerencsém annak idején dell asztali számítógépekben. A fő hiba az elkók eldurranása, kifolyása volt (mint a legtöbb egyszerűbb elektronikai javításnál).
                        Ezekben 10-ből 10 kondi rossz volt. Mikor sikerült ugyanezt a márkát beszereznem, hamarosan tönkrementek az újak is.
                        Click image for larger version

Name:	MSI_6315_Teapo_caps_2.jpg
Views:	1
Size:	165.5 KB
ID:	147673

                        Ez a kis műszer pedig sok mindent tud. Azoknak, akik kicsit szeretnek pákát ragadni és forrasztgatni nélkülözhetetlen.
                        Mér:
                        - ellenállás
                        - félvezetők azonosítása, lábkiosztás azonosítása
                        - kondenzátor kapacitás és ESR
                        - tekercsek induktivitása
                        stb.
                        Tehát nem kell vadászni katalógusban, hogy a kis fekete mütyür micsoda (főleg ha nincs rajta felirat) hanem rányomja erre az ember és kiírja, hogy NPN transzisztor és melyik láb melyik.

                        Az alkatrészek nagy részét egy ellenállás, vagy szakadásmérővel ki lehet mérni. Pld. tranzisztort, diódát simán. De kondenzátor kapacitást nem egyszerű meghatározni hobby szinten. Maximum azt, ha átütött már. Az átlag műszerek korlátozott tartományban képesek erre. A multiméterem csak kb. 20 mikrofaradig, a legtöbbször pedig 100-1000-2000 stb. mikrós kondikat használ az ember.
                        Ez a kis műszer a nagyokat is kiméri.
                        Ezen felül megadja az ESR értéket is (ekvivalens soros ellenállás) - ha ez túl magas, akkor az elkónak hiába van még megfelelő kapacitása, belül már döglődik.

                        Komment


                          #13
                          Üdv bokor28!

                          Légy szíves áruld el ,hogy mi a neve ennek a "kütyünek" és hol kapható.

                          Komment


                            #14
                            Ebay-en is van.

                            keresőszó: capacitor, tester, esr

                            At 2 Digital Transistor Tester Capacitor ESR Inductance Resistor Meter NPN PNP | eBay

                            Többféle csomagolásban, dobozolásban nagyjából ugyanez van.

                            Van itt már komolyabb kijelzővel felszerelt is:
                            2015 Newest Big LCD Inductor Capacitor ESR Meter DIY MG328 Multifunction Test | eBay

                            Komment


                              #15
                              Köszönöm szépen a felvilágosítást!

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X