Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Csupa jó hír! Megérkezett németből a fesszabályzó, a magyar webshop meg visszaküldte a pénzemet.
Ez gyorsabb volt mint gondoltam.
(Kevésbé jó hír, hogy tegnap tönkrement a motoron a voltmérő és kiverte a biztosítékot. (Vagy valami más verte ki a biztosítékot és tette tönkre a voltmérőt..))
Próbáltam kibogózni a kapcsolási rajzokat, először digitálisan kicsit feljavítottam a CZ eredeti kapcsolási rajzát:
Szerintem valahogy így kellene bekötni, nagyon megköszönném ha valaki átnézné, hogy jó-e az elmélet:
Ez a fesszabályzó gyári kapcsolási rajza:
szabályzó ellenállás
Ez a kondenzátor lenne? Csak kizárásos alapon próbálok tippelni..!
(A képek megvannak nagy felbontásban is.)
Utoljára szerkesztve a következő által: stanci; 2017 márc. 10, 10:44.
Oka: A fórum motor lekicsinyíti a képeket
Az nem a kondi hanem a szabályzóellenállás. Nálad ez a mechanikus szabályzóban van (annak a hátulján egy többnyire piros vagy zöld színű rúd) A régi Jawaknál ahol a szabályzó a dinamón ül , ott a dinamóban volt egy kis bakelitmagos tekercs a kefékkel ellentétes oldalon. Ezt el kell távolítani. De nálad ez amúgy is kikerül a mechanikus szabályzóval együtt. A rajz egyébként jó amit csináltál .
Dinamó "D" - szabályzó "D+/61"
Dinamó "M" - szabályzó "DF+"
Akku "+" - szabályzó "51"
Bocs helyesbítek: lehet hogy külső szabályzó esetén is az állórészben van a szabályzóellenállás ! Nézd meg, ha ott van azt feltétlenül el kell távolítani !!
Utoljára szerkesztve a következő által: Ba701; 2017 márc. 11, 13:17.
lehet hogy külső szabályzó esetén is az állórészben van a szabályzóellenállás !
Előfordulhat, a 175/477-nek tuti ott van. A 350-esnek pedig nincs. Mivel a 485/250 a 472/350 után jött ki, én a nemre tippelnék. de ha megnézi a gyári szabályzó fenekét, és ott rajta van, akkor lent tuti nincs.
Pontosítok. a 6V 50w-oson nincs rajta a regulátoron az előtét, lent van az alternátoron. A 6V 75W-os regulátoron rajta van az előtét. Az előbbi a 175-ösé, az utóbbi a 350-esé.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2017 márc. 11, 23:46.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Nekem is a Sport-nál ez a dinamó van. 6V 50W ami nagyon kevés. Én is lecseréltem a gyári fesszabot. mert tönkre ment és egy Lengyel gyártmányú elektronikust tettem fel helyette. Semmit nem vettem ki mást nem alakítottam rajta csak a bekötés nem ugyan az!! Az eredetijében nem volt benne " a rúd"! Átalakítás óta alapjáraton sem világít a töltés jelzőm!
Jelentem, működik a cucc!
50Km/h-nál 7.23V
80Km/h-nál 7.27V
alapjáraton 6V körül mocorog, de jó nagy akksi van benne, szerintem jó lesz! Annyi, hogy ki van égve a hátsó lámpám meg a tompított, így csak a refivel tudtam tesztelni.
..tapatalkról.
Komment