Sziasztok! Andris vagyok, jövő hónapban 25 éves, és egy régi cimborám fertőzött meg a gondolom általatok is jól ismert Veterán-kórral. Korábban is szerettem a régi dolgokat (van egy pár írógépem például), de tavaly néhány élmény együttes hatására (utazás egy Miniben, esőben fél órányi futással-tolással-szenvedéssel egy sok éve nem használt Simson Schwalbe robogó beindítása, veterán hirdetések olvasgatása) vettem egy kissé leharcolt, de működő és elbűvölő formákkal rendelkező 1983-as Vespa Pk 50-es robogót (meg egy nálam szintúgy öregebb Philicorda elektromos zongorát, de az már egy másik történet ).
Most ezen a robogón bütykölök, tanulom a motorszerelés és -karbantartás alapjait, közben a következő vételen gondolkozok. Az A jogsi után nagyon-nagyon szeretnék egy oldalkocsis veterán motort, lehetőleg magyar gyártmányút (a Pannóniák nagyon tetszenek), de esetleg egy Jawa is szóba kerül. Addig is minél több információt és tanácsot szeretnék gyűjteni arról, hogy melyikhez könnyebb szerelőt, mesterembert, alkatrészt találni.
Későbbi tervem (amikor már nem elég a motor, mert nőt, bútort kell szállítgatnom, aztán meg gyereket... ) pedig egy VW Bogár beszerzése, lehetőleg valami bohókás színben és "convertible" kivitelben.
Tisztában vagyok vele, hogy ez melós hobbi, mindig lesz mit javítgatni, és a veterán járművek birtoklása elsősorban nem a beülök-megyek-kiszállok műveletsorról szól, hanem az ÉLMÉNYRŐL, csak nem ártana olyan modellt választanom, ami könnyebben karban tartható és/vagy sok (akár nem hivatásos) szerelőt lehet hozzá találni, mert nekem nincs sok tapasztalatom e téren egyelőre.
Körübelül ennyi elsőre, aztán majd úgyis találkozunk a fórumon.
Most ezen a robogón bütykölök, tanulom a motorszerelés és -karbantartás alapjait, közben a következő vételen gondolkozok. Az A jogsi után nagyon-nagyon szeretnék egy oldalkocsis veterán motort, lehetőleg magyar gyártmányút (a Pannóniák nagyon tetszenek), de esetleg egy Jawa is szóba kerül. Addig is minél több információt és tanácsot szeretnék gyűjteni arról, hogy melyikhez könnyebb szerelőt, mesterembert, alkatrészt találni.
Későbbi tervem (amikor már nem elég a motor, mert nőt, bútort kell szállítgatnom, aztán meg gyereket... ) pedig egy VW Bogár beszerzése, lehetőleg valami bohókás színben és "convertible" kivitelben.
Tisztában vagyok vele, hogy ez melós hobbi, mindig lesz mit javítgatni, és a veterán járművek birtoklása elsősorban nem a beülök-megyek-kiszállok műveletsorról szól, hanem az ÉLMÉNYRŐL, csak nem ártana olyan modellt választanom, ami könnyebben karban tartható és/vagy sok (akár nem hivatásos) szerelőt lehet hozzá találni, mert nekem nincs sok tapasztalatom e téren egyelőre.
Körübelül ennyi elsőre, aztán majd úgyis találkozunk a fórumon.
Komment