Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5 váltó olajcsere..

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia T5 váltó olajcsere..

    Sziasztok!
    Olyan kérdésem lenne hogy van egy 1972-es T5-ös pannóniám. Váltó olajat szeretnék benne cserélni,de sehol se találom hogy hol kéne betölteni az olajat. Nézegettem szervízkönyvet stb, de sehol se írnak róla.
    Ha valaki tudna nekem ebben segíteni azt nagyon megköszönném! Minden jót!😃

    #2
    Üdvözöllek!

    Furcsállom,hogy kiírod a neved és mégsem tudatod merre létezel?!
    Ha valaki tudna nekem ebben segíteni
    Itt,szinte mindenki tud!Kapj be egy türelemtablettát és böngészgess kicsit,sok olyan kérdésre válasz van amit fel sem tettél!

    Egyébként a bal oldalon:van egy fedél ami ovális,és csak két csavar tartja.Az az olajbeöntő nyílás és nívószint is!A vízszintesre állított motort,egy félbevágott csővel kényelmesen fellehet tölteni,motorolajjal.Remélem a leeresztőt megtaláltad,és azt is tudod,hogy a jól bemelegített motorból a lerakódások nagy-része is kijön.
    sepy, Che és emu kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Üdvözöllek.

      A váltóállás jelző fémlapon kell lennie egy csavarnak. Azt kicsavarva a lyukon keresztül is lehet tölteni.
      A könyvben előírt mennyiséget töltsd bele (fejből nem tudom).
      Ha az ovál ablakon töltöd, és a régi módszer szerint az ovál ablak aljáig állítod be a szintet, nem lesz meg a könyvben leírt mennyiség és a váltóléptető biztos nem kap elég kenést.
      Lemezjáték, emu és Che kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        A váltóállás jelző fémlapon kell lennie egy csavarnak.
        Az én 1972 08. havi T5H-mon már nem volt a fedélen külön csavar - gondolom takarékosságból.
        De az ablaknál is lehet bele többet tölteni, csak egy vékony léc (vagy bármi) kell a középállvány bal "lába" alá.
        OdinHEM, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #5
          meg a könyvben leírt mennyiség és a váltóléptető biztos nem kap elég kenést.
          Na puff,ezek szerint a kezdetektől:kevés olajat öntöttem a pannoniáimba!Na majd a következőre jobban oda figyelek!!!
          sepy kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #6
            De ha van egy kis segítség, aki elég szépen az oldalára dűtve tartja a motort akkor rögtön az olajon flakonból is bele lehet borítani a kívánt mennyiséget

            Vagy lekapod a tankot és megtámasztod a tank alatt a váznál. Úgy még a kuplungot is bizerálhatod olajleeresztés nélkül.
            Click image for larger version

Name:	IMG_20150613_140429.jpg
Views:	2
Size:	194.0 KB
ID:	148645Click image for larger version

Name:	IMG_20150613_151447.jpg
Views:	2
Size:	192.6 KB
ID:	148646
            OdinHEM kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Vagy lekapod a tankot és megtámasztod a tank alatt a váznál. Úgy még a kuplungot is bizerálhatod
              Én a kormányt balra fordítva végállásba:egy fakockával támasztottam alá a markolatvégét hasonló esetben tanklevétel nélkül...
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Én a kormányt balra fordítva végállásba:egy fakockával támasztottam alá a markolatvégét hasonló esetben tanklevétel nélkül...
                Csak abban az esetben a gázszektor, egyébként is gyenge, műanyagját terheled.
                No meg egy majd teli tankot nem fordítok oldalra mert kifolyik belőle a drága lé
                OdinHEM és kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  bokor28
                  A könyvben előírt mennyiséget töltsd bele (fejből nem tudom).
                  1,5 liter jóféle motorolaj.

                  Azért kell ilyen irdatlan mennyiség, mert nagy a teljesítmény, ugye...
                  ...Nem, nem, nem,dehogy, csak azért, mert van ott hely az olajnak bőven, nem takarékoskodtak a csapágy és fogaskerék méretekkel. Még szerencse, hogy külön olajhűtőt nem kapott...

                  Régen olvastam Tőled, remélem, csak azért nem értél rá, mert eddigre sikerült a kacsalábat betuszkolni a felújítandó ház alá, vagy pedig külön garázst kellett építened a sok új veteránnak, esetleg mára sikerült behordani talicskával a LOTTÓ ötöst!

                  Komment


                    #10
                    Oda lehet a drága króm is a kipufogó dobról,ha az oldalra fordított motor savas akkujából kifolyik a sav és majd felállítva szépen rácsepeg a dobra.

                    Üdvözlettel:Che

                    Komment


                      #11
                      Che!
                      Lehet nem túl eredeti és időtálló megoldás, de nekem riasztóba való "zselés" akku van benne. (ami nem szereti a szabályozatlan feszültséget, de még bírja)
                      Dudának és féklámpának eddig megtette.
                      Habár nem igazán tudtam még jól rögzíteni.

                      Komment


                        #12
                        Vagy lekapod a tankot
                        Ilyenkor picit azért irigykedek
                        Ezek szerint a Pannónia egy igen könnyen szerelhető motor.
                        Bezzeg az MZ! Minden függ mindentől A tank levételhez le kell szedni az ülést, az ülés leszedéséhez le kell szedni az oldaldekliket... A kormány+csőlámpa egység szerelési sorrendjéről inkább nem is beszélek
                        Nincs mese, kell egy Pannónia (is)!

                        Komment


                          #13
                          dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ilyenkor picit azért irigykedek
                          Ezek szerint a Pannónia egy igen könnyen szerelhető motor.
                          Bezzeg az MZ! Minden függ mindentől A tank levételhez le kell szedni az ülést, az ülés leszedéséhez le kell szedni az oldaldekliket... A kormány+csőlámpa egység szerelési sorrendjéről inkább nem is beszélek
                          Nincs mese, kell egy Pannónia (is)!
                          Nézheted hogy mennyi idő leszedni a tankot
                          https://www.youtube.com/watch?v=wwO5HBKyliw

                          (kb 2 perc)

                          Komment


                            #14
                            (kb 2 perc)
                            A T-sen lehet. De a P10-nél az az alsó összekötő cső........

                            Komment


                              #15
                              Ja, csontra le kell ereszteni a tankot és még akkor is fog csordogálni leszedéskor...

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X