Közlemény

Collapse
No announcement yet.

2T

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    2T

    Sziasztok!

    Szolnok- és Heves-megye és még sokminden határán élek. Van egy rozsdaette 353w Wartburgom. 1983-as, 1,5 év múlva lehetne 30 éves. 3 éve garázsban él, próbáltuk óvni víztől, fagytól. Most jutottunk el oda, hogy a család - kivéve engem - meg akar szabadulni tőle.
    Teljes felújítást igényelne motor, főleg kaszni és minden, ami létezik, kívül belül...és nem tudom, hogy kezdjek hozzá - ha érdemes egyáltalán. Abszolút zöldfülű vagyok, a környezetemben nem is találtam tettestársat még.

    Azért regisztráltam, hogy találjak bővebb infót a felújítási lehetőségekről.

    #2
    Első autóm 83-an egy 74-es Wartburg volt, még dobfékes. Tengernyit szenvedtem az önbeálló fékekkel műszakira, míg vettem egy tárcsafékest aminek szét volt rohadva a kasztnija, a régiről leemeltem a karosszériát és rátettem az új alvázára..
    "Folyamatosan" szívtam a féltengelyekkel a vízszivattyúval, szabadonfutóval, kuplunggal, mert ugye mindenből kisiparit lehetett kapni, ami azért olyan is volt
    Ettől föggetlenül a szabadonfutó és kuplungjavításon kívül amikor azért a motort ki kell emelni, minden viszonylag könnyen megy és valószínű gyári alkatrészekkel stabilizálni lehetne a használhatóságot. Karosszéria munka jobbára villáskulcscsal végezhető, gyakorlatilag a kaszni vázán semmi nem rohad el csak a lecsavarozható elemek.
    Utólag visszagondolva egy nagy, kényelmes, jó kis autó.
    apacsavo, gesszti és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Helló,

      köszönöm a hozzászólást.
      Amire én emlékszem gyerekkoromból, azon kívül, hogy sokszor megjártuk a Balcsit SZOT üdülés alkalmából és kinn a földön, parasztéknál (ezek vónánk mi) húzta az igát többszörösen túlterhelten, utánfutóstul; szóval "nem-megy-egy-henger", "má-megint-forr-a-víz", "berohadt-a-kézifék"és tipius kontakthibák voltak a jellemző problémák vele.
      Nem emlékszem semmi olyan egetverő nyavalyára, mellyel szívatott volna minket.Pedig nem volt elkényeztetve a szerencsétlen.
      A legokosabb javaslat, amit kaptam eddig: bontó; cseréljem le a motort 4t-re - háát akkor meg minek??? A motorral volt a legkevesebb gond.
      Szerezzek egy alkatrésznek való másikat? Lehet, hogy jobb állapotban lenne,mint az enyém. Visszanyal a fagyi.
      Ezt most nem tom, miért írtam le, na mindegy. Mondtam, zöldfül vagyok...
      apacsavo és Che kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Miért kellene 4T-re cserélni a motort? Nem értem.

        Amúgy hogy áll a kétüteműek átírási "moratóriuma"? Évekkel ezelőtt hallottam csak, hogy korlátozni fogják az új tulajdonosok bejegyzését, hogy így gyorsítsák a 2T járműpark fogyását. Ez lenne a motorcsere hátterében?

        De felújítani szeretnéd az autót? Vagy meggyőzést tőlünk, hogy újítsd fel? Ha igen, hogy kerül képbe a bontó? :-)
        apacsavo és Dexter kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          A bonyodalom ott kezdődik, hogy a kocsi keresztapám nevén van, tehát, mivel 2004. júliusán túl vagyunk nem írathatom át, mert akkor katalizátorozhatok, viszont, ha tán üzembentartó még lehetek - ennek még utána kell néznem.

          Ráadásul a forgalmi 2005-ös, tehát okmányirodai igazolással kell bizonyítani, hogy a kocsi korábban is a keresztapámé volt.
          Átíratás esetén lenne érdekes a 4t motor - ez felejtő.

          Szívem szerint felújíttatnám. Család és főleg Fater szíve szerint bontó. Én max. anyagért mennék oda.
          Legkevésbé keresztapámat érdekli a dolog, akié eredetileg, de mióta eszem tudom, mi használtuk.

          Most nézelődöm alkatrészek után a neten és lesem a MAVAMSZ honlapját.
          A héten teszek egy kört, megviccelek egy autószerelőt és egy kasznist, aztán meglátjuk.

          A meggyőzésről: persze azt jobb lenne hallani, hogy igen csináld meg, fektess bele időt, pénzt, idegbajt, mert érték lesz belőle.
          Reálisan nézve azért elég borús ügy, mint írtam, körülöttem mindenki, aki nem szaki és nem fanatikus - a végét kívánja. Ti meg fanatikusak vagytok és biztos, hogy "szakibbak", mint én.

          Háát ennyi, és kösz az eddigi érdeklődést.

          Dexter
          CZsolti, apacsavo és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Amúgy hogy áll a kétüteműek átírási "moratóriuma"? Évekkel ezelőtt hallottam csak, hogy korlátozni fogják az új tulajdonosok bejegyzését, hogy így gyorsítsák a 2T járműpark fogyását. Ez lenne a motorcsere hátterében?
            Szerintem ez már hatályát és értelmét vesztette.
            Everything is better when you decide you don't care.

            Komment


              #7
              UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Szerintem ez már hatályát és értelmét vesztette.
              Igen, valószínű, bár már nem emlékszem pontosan, hogyan is szólt a szabályozás. A jelenlegi helyzetre ezt találtam:

              "Érvényes műszakival átíratható a nevére a jármű, de a környezetvédelmi felülvizsgálat és az időszakos vizsgálat során szigorú szénhidrogén-kibocsátási határértéknek kell megfelelnie. Ez katalizátorral elvileg megy, de előbb konzultáljon szakemberrel, megéri-e ezt a kiadást. A régi (2004. július 15. előtti) tulajdonosok azonban ehhez képest kedvezőbb helyzetben vannak, esetükben a CH-kibocsátási határértéket 2020. december 31-éig teljesítettnek kell tekinteni, ha a gépkocsi motorjának beszabályozása megfelel a gyártó által előírt értékeknek."

              forrás: Totalcar - Tanácsok - Kétütemű Wartburgot vennék

              Komment


                #8
                Kedves Dexter!

                Volt a DKW gyárnak egy háromhengeres kétütemű motorral gyártott autója,ha jól emlékszem Junior "keresztnévvel",-amely ma nagy veteran.Megbecsülik mindenütt óvják,építik és szépítik.A kétütemű Wartburgból a gömbölyűek,szintén megbecsültek.Úgy gondolom,hogy az újabb Wartburgok,tehát a kockák,és a kis Trabantok is,nem is olyan soká,- nagy veteránok lesznek.Kellemetlen dolog szembe menni egy család akaratával,néha nem is érdemes,de ha egy Wartburg rendben van,éppúgy használható,mint bármely flancos "autócsoda",-talán ez lehet az ütőkártyád,-sőt még svájci frank alapú hitel sincs rajta!

                A lényeges kérdés az,hogy Te magad tudod e javítani és szerelni,vagy másra kényszerülsz,komoly anyagiak ellenében.Amennyiben nem tudod javítani,kellő tapasztalat és tudás esetleg szerszám hiányában,az se nagy gond,mert mindent meg lehet tanulni,a kérdés csupán annyi,-akarod e?

                Üdvözlettel:Che

                Komment


                  #9
                  Sziasztok! Kösz a hozzászólásokat. Nem is az én nevemen van és a műszaki is lejárt már egy ideje.Átírás kilőve. Az üzembentartói szerz. a megoldás, mert akkor minden teher, felelősség az enyém, ha eddig jól értelmeztem. Viszont nem olvastam még az üz.t. szerz. és a károsanyag kibocs kapcsolatáról, tehát tulaj a régi ez alényeg; 2020-ig minden ok. Ezek szerint ebben a formában megmenekülnék a katalizátor beszerzéstől és tönkretételétől + a teljesítmény "downsizing"-tól. Ez most annyira divatos szó. Ha valaki tud a kettő összeférhetetlenségéről, szóljon, mert akkor leiszom magam és elbúcsúzom tőle. A terv, hogy 1,5 évem van hogy szép lassan megbuheráltassam és akkor már 30 lesz, mehetne veterán vizsgára. Vagy ez túl szép? Anyagiak? ... a hobbi általában pénzbe kerül, ahogy a Faterék horgásznak, zenélnek,ping-pongozni járnak; klubtagság, engedély, felszerelés stb. Na? Hogy én tudom-e szerelgetni? Háát, az a könyv nagyon király, amit itt töltöttem le, szerintem Anyám is kikapná a motort. Akarat? Az van. Segítség? Egyelőre nem sok. Jövőhéten nézi meg egy autószerelő ismerős ésegy kasztnis. Egyébként meg a Trabant klub és más veterán klubok oldalain sem sok ilyen Warnyast találtam, tehát tényleg ritka (persze, mert nem Duroplastból van) és hiszem, hogy 1x értékes lesz - ahogy Che is írta. Üdv. Dexter

                  Komment


                    #10
                    Üdv Dexter.

                    Ha esetleg a te autószerelőd nemet mond akkor Pusztamonostoron is próbálkozz meg, ott is lakik egy csak most épp húzató padokat csinál. Nem ismerem személyesen de akitől az info származik azt mondta hogy volt egy darabig wartburgja, úgyhogy lehet hogy tud segíteni .

                    Komment


                      #11
                      Szép emlékeim vannak a warbikról. 35e km-el vettünk anno egy makulátlan állapotút. 150e km-el vette át bátyám, aki még egy százast belehajtott, amikor eladta. Motorikusan sose volt vele baj. Orrhűtős volt, az utolsó darabok egyike. Sokszor megjártuk vele Keszthely-Kecskemét távot. Bátyám ott volt katona, majd minden hétvégén mentünk látogatni, vagy hoztuk haza, ha épp kimenője volt. Volt egy 10 mázsás utánfutónk, azt cibáltuk vele. Sokszor nemkicsit túlsúlyosan. Bírta. Talán a legkomolyabb hibája a szabadonfutó elkopása volt. Házilag megoldottuk. A váltót ki se vettem teljesen, csak az elejét bontottam le, a többi a féltengelyekkel, meg a váltókar rudazatával a helyén maradt. Jól el is égettem akkor a kezem, mert a szabadonfutó belső kerekét melegen tettem rá a tengelyre, és kicsit túlcsúszott. Ma is szívesen autóznék vele. Talán annyi módosítással, hogy nem arolt kevernék a benzinbe, hanem szintetikus 2T olajat, hogy ne füstöljön, ne legyen szaga, és ne rakja el korommal a kipufogót.

                      Ja, és tulajdonképpen csak annyit akartam írni, hogy van hozzá zsír új első irányjelzőm, lámpabúrák, gyújtásház, pár műanyag aprólék még, ha érdekel, olcsón eladó.

                      Komment


                        #12
                        A szereléstől ne parázzz ! Én az első trabimat kosárban vittem haza úgy, hogy fogalmam sem volt róla hogy néz ki egy trabant a motorháztető alatt. Elővettem a " HOGYAN TOVÁBB TRABANT " cimű szerzeményt és mint a legót összeraktam gépet. Ugyan ez a könyv létezik Warnyúhoz is.
                        A családnak egyébként 2 db Wartburgja is volt. Egy 59-es kiadású, és később egy 86-os. Ez utóbbit sajnos három éves korában a " zúzdába a kétüteműekkel " akkoriban nagyon erőltetett kampány hatására eladtam. Persze én is, mint mindenki a kapott pénzből rögtön vettem egy 10 éves nyugati szemetet, amire aztán ráköltöttem a gatyám. Hidd el ! Szó szerint a Warnyúból hamarabb kivettem a motort, mint pl az Opel kadett-ból a vizpumpát. De hasonló ideig tart a fekvőmotoros Citroen BX-ből kivenni a gyertyát.
                        A lényeg hogy könnyen szerelhető, és megbizható masina a Wartburg. Ne félj tőle.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2011 nov. 02, 06:07.

                        Komment


                          #13
                          Sziasztok!
                          Bocs az inaktivitásért, a sz.gépem elszállt, most "vendégségből" lesem egy percig a fórumot.
                          A kasztnira 150 ezret mondtak max.; az alváz és kasztni elemek csavarozásánál van kicsi rozsda az alvázon - zzzzzz (?). A fékek és futómű vinnének egy 50-et. A motorról konkrétan még semmi infóm. Már olvasom a "Hogyan tovább Wartburg?"-ot és az itt letöltött szerelési könyvet, csak a kocsi nincs a közelemben. Sok, mi? Nem vagyok tisztában az árakkal, csak azzal, hogy én mennyit tudok rászánni.
                          Egyelőre azt mondtam, csak tegyék járóképessé és készítsék fel a télre, addig meggondolom és utánaolvasok.
                          Gesszti, az apróságok lehet, hogy érdekelnek, de egyelőre egy végösszeget szeretnék megtudni a szerelőtől, hogy az egész felújítás mibe fájna. Nem vagyok milliomos, de amennyit ráköltök, annyiért egy akármilyen "lelketlen" használt vacakot tudnék venni, ami gurul és semmi több.
                          Üdv, és kösz a hozzászólásokat mindenkinek.
                          Dexter

                          Komment


                            #14
                            Hogy nagyobb kedved legyen a dologhoz, felajánlok neked ( de azért meg kell néznem ) szóval neked adok néhány apróságot. Kell lenni pl. új hengerfej pakolásnak meg kuplung bovdennek, gumiharangoknak. Eredeti DDR !!
                            ( csak hogyan fog hozzád eljutni ?? )

                            Komment


                              #15
                              Szia. üdvözlet az oldalon. Nemrégiben szereltem egy kétütemű wartburgot. Amit tudok ajánlani hogy a tömitések a motornál , a főtengelynél jok legyenek.Kényes a kétütemű motor a Fals levegőre/ alsó tárcsa szétesett/. És még a vizes rész is jo legyen vizmupa , csapágyazás, tömités, átmegy a viz a tömitésen és a jóminőségű csapágyat meg a tengelyt összerohasztja, / tengely megszorul szijtárcsa elnyalodik...stb/ Fontos a jo légtelenités és a jo termosztát. Eze az én tapaztalatom, remélem segiteni fog valamiben...

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X