Sziasztok! Sándor Zsolt vagyok,39 éves,szakmámat-és mindennapi munkámat-tekintve karosszéria lakatos vagyok,már több mint húsz éve. Túl vagyok már egy pár restauráláson,de ezeket munkaidőben,fizetésért végeztem és persze (sajnos) nem az én tulajdonomat képezték.Idén tavasszal úgy döntöttem,(a rohamosan növekvő üzemanyag árakat tekintve)hogy vásárolok egy segédmotort,munkába járás (25km) céljából! No,de nem egy müanyag kínai sz*rt,hanem akkor már legyen öregebb nálam!:-) Sikerült is vennem egy 1969-es Simson Star-t,üzemképes,de részleteiben nem teljesen eredeti és felettébb csúnya külsővel. Nos,ettől kezdve "elkapott a gépszíj",most ott tartok,hogy elég részletesen ismerem a típust és a szezon végén elkezdtem a restaurálást,most fémtiszta a motor és talán sikerül 90%-ban megközelíteni a korabeli színösszeállítást! Azóta már van egy '75-ös Schwalbe-m is,amit szintén munkába járás céljából vettem,mert ha elkészül a Star nem lesz szívem minden nap használni! Szóval,örülök,hogy itt lehetek... Üdv;Zsolt
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Bemutatkozás
Collapse
X
-
Kedves Zsolt!
Szép és nagyon nehéz szakma a tiéd.Néhány héttel ezelőtt egy Barátommal a szomszéd városban jártam és elmentünk egy kizárólag veterán autók karosszéria javításával foglalkozó műhelybe.Nagyon kedvesek voltak hozzám,pedig valószínű lábatlankodtam és azt is mondtam,hogy tanulni szeretnék egy keveset,de ennek dacára egyáltalán nem voltak elutasítóak.Ezúton is nagyon köszönöm nekik a kérdéseimre adott kielégítő választ.
Az Angol kerék működésére voltam szerfelett kíváncsi,ugyanis magam is kopogtatom a bádogot valamilyen szinten és úgy gondoltam az Angol kerék a "csúcs".Nagyot tévedtem,-amit ott műveltek a szemem láttára a lemezekkel,-szinte élvezet volt nézni.Volt ott egy Eckold-pikkoló,névre keresztelt lemezmegmunkáló gép,melynek a működését a mai napig sem értem (a gép mozgásláncolatára gondolok),-amit az említett géppel műveltek az "aranykezűek"........-ah.Természetesen nem csak a gépekkel bántak ügyesen,de számtalan olyan számomra ismeretlen fogást és szerszámot láttam,amely új volt nekem,pl.homokkal töltött párna,melyen egy elég súlyos fakalapáccsal a nagyoló elődomborításokat végezték.Azzal búcsúztam tőlük,a köszöneten felül,hogy szívesen eljönnék inasnak,nem nevettek ki,de jót mosolyogtak.
Nagyon hasznos volt számomra ez a kiruccanás,ugyanis rájöttem,-nincs annyira elkorrodált karosszéria,amit ne lehetne újjáépíteni.Az Eckold gépeket meg nézegetem a neten,de a nagy titokra még nem jöttem rá.
Örülök,hogy sorainkban tudhatunk,kitartó és jó munkát kívánok a Simsonok felújításában és remélem aktív tagunk leszel!
Üdvözlettel:Che
- 4 likes
Komment