Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Érdekes, meglepő vagy különleges hirdetések a Veterán aprón

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Üdv Szj! Keress már egy leszerelt Duc. hengerfejet, mégpedig azért, hogy lásd a különbséget. Könnyebb egy rugós szelepmozgatás? Jobban súrlódik a desmo?
    Gondolj csak a szelep rugók által kifejtett erőre ami a vez. tengely csapágyát dinamikusan terheli és egyben nagy mértékben megnöveli a súrlódást.
    Egyik sem igaz így ahogy leírtad. Hogy miért nem alkalmazzák hétköznapi motoron a japánok? Valószínű a szabadalmi védettség okán amit jól fogalmaztak meg és frissítik.

    Komment


      Egyebkent van itt Taljanban egy muzeum ( talan privat de majd megnezem pontosan ) ahol a kenyszervezerles legtobb vagy ismert modelljei vagy rajzai ki vannak allitva Vannak meglepo megoldasok elgondolasok .A tervezoket mindig is foglalkoztatta (termeszetesen nem ok nelkul) a rugoknak a helyettesitese.Termeszetesen ha csinalnak vagy csinalhatnak a Japanok akkor vaoszinu jolmukodne es lenne egy nagyobb merteku fejlodes ezen a teren.Vissza terve Ducatihoz nekem volt szerencsem hajtani tobbet a modernekrol beszelek amig mukodik NAGYON NAGY ELMENY.

      Komment


        És most ne gyertek a „de a Honda így meg a japán úgy” mondatokkal. Gyakorlatilag szinte minden ötletük mások által régen megtervezett dolgokra épül. Egyben viszont világelsővé váltak Mégpedig abban, hogy az átvett ötleteket ők tökéletesítették, olcsón előállíthatóvá tették stb stb..

        Ha ez nálunk működött volna annó....

        Komment


          Nem tudom mit izéltek itt, a Pannóniákban sincs szeleprugó, de még csak szelep se azt mégis tökéletesen működik



          Egyébként melyik hajlamosabb a meghibásodásra? A kényszer vezérelt vagy a rugós szelep?

          Komment


            Azért valljuk be ezektől a technikáktól igen messze van a " keleti blokk"ezen terméke! Gondolom a kényszer vezérelt nagy fordulaton kevesebbet késik bár a több himbával és bonyolultabb vezérművel az esetleges meghibásodás is nagyobb. Igaz jó anyagminőség pontos megmunkálás alapvető követelmény hisz a név kötelez pl. Ducati. Azért a GP-sorozatban sem utolsó és csak megjegyzendő " már akkor sport motort gyártott mikor a Japán még riksakulin járt" -itt jön a fényképezős téma!. Persze kell a Japán precizitás!.

            Komment


              A japánok meg tudnak olyan rugót , meg szelepet csinálni ami ugyanazt tudja...
              Nem. Tudnak a tömegeknek olcsón jót csinálni. és ezzel olyan gazdasági csodát felállítani, amibe számtalan tradicionálisan jó motort előállító cég belehalt.
              Szerencsére van jó pár ínyenc, aki szereti a kuriózumot és erre áldozni is hajlandó, ezért néhány márka fenn tudott maradni.

              Komment


                Tudnak a tömegeknek olcsón jót csinálni.
                Elolvasva a Csepeli történet című könyvet érdekes volt olvasni hogy a japánok által gyártott cső a készülendő motor vázához Magyarországra szállítással is olcsóbban jött volna ki mintha nálunk gyártották volna. Ráadásul a minősége messze meghaladta a miénket.

                Komment


                  Egyébként melyik hajlamosabb a meghibásodásra? A kényszer vezérelt vagy a rugós szelep?
                  Nem ez a döntő szempont szerintem. Nyilván ami több alkatrészből áll, az több hibalehetőséget is hordoz magában. A rugós szelep pedig nagyon egyszerű és jó is, de egy bizonyos fordulatszám felett már nem célszerű alkalmazni a tehetetlensége miatt. A szakkönyvek ezt úgy említik, hogy a rugó lebegve tartja a szelepeket, ami miatt ugye romlik a teljesítmény, beégnek a szelepek, stb.

                  A kényszervezérlés ezt szünteti meg. Semmit nem bíz a véletlenre. Amíg a motor forog, addig a szelepek úgy járnak, ahogy a kényszervezérlés diktálja.

                  Komment


                    A rugó erőtároló elem, visszaadja a belefektetett erőt,
                    Néha igen drasztikusan:

                    A hirtelen nagyot emelő vezérműtengely profilja nagyon meredek. Ez már nyitásnál is probléma, mert nem "szépen lenyomja" a szelepet a tengely, hanem szinte "ráver" egyet. A szeleprugó azonban záráskor szokott bajt okozni: a zárási profil is meredek, a megnövelt átöblítési hossz miatt. A bütyök eltávolodik a himbától (vagy tőkétől, ez motorfüggő), azonban a gyári szeleprugó egyszerűen lassú ahhoz, hogy a szelepet visszahúzza a helyére, úgy mondjuk: "hogy lekövesse a bütyökprofilt". Az ideális az, amikor a vezérműtengely bütykére (illetve a közvetítő mechanikai elemre) a szelep folyamatosan rásimul, követi azt: a szelepet a tengely "viszavezeti" az ülékébe.


                    Azonban, ha ez az összesimulás megszűnik, a szelep nem vezetetten, hanem a rugó által odaütve tér vissza a szelepülékbe. A szelep addig verődik, amíg a szeleptányér le nem szakad. Ez a tehetetlenség nagyobb fordulatokon jelentkezik - amikor viszont éppen emiatt másodpercek alatt megtörténik a kritikus mennyiségű "ütés" - és kész a baj. A szeleptányér leszakadásán kívül az a baj is megtörténhet, hogy a késve visszacsapódó, valahol a semmiben lebegő szelep kap egy pofont egy "arra járó" dugattyútól. A versenymotorban nem "kicentizve", hanem "ki-századmilliméterezve" vannak a dolgok, éppen a gyártási (biztonsági) ráhagyások csökkentésével tudunk eredményt elérni, és ez bizony a dugattyú/szelep távolságokra is vonatkozik.

                    A verseny szeleprugó igen drága, és természetesen nemcsak Zsiguli esetén kell használni. Természetes dolog, hogy a széria autók lapos profilú gyári vezérműtengelyeihez egyik gyár sem fog többszáz márkás - bocsánat, eurós - rugókészletet beépíteni. A Schrick szeleprugó szükségességét a Havassy-tengelyekhez mind
                    ig megadják. ("Nem szükséges" / "Ajánlott" / "Kötelező")

                    Forrás: Minden, ami tuning

                    Komment


                      Mielőtt idekerülne a hirdetésem, kérdezném a hozzáértőktől,hogy melyik típusra való a tankom?
                      DKW 125, Dürkop Sachs, Puch tank?
                      Köszönöm előre is a válaszokat!

                      Komment


                        GEN-TEX,10 618

                        a kommentek ....


                        a hétvégi börzén is találkoztam egy eladóval -- " nem tudom mirevaló , csak egy dolgot tudok -mit ? -hogy 5500 ft "

                        Komment


                          Igen jó a Trabantos komment. Kb mattot adott neki.

                          Komment


                            Coli barátunk ismét nevet váltott ! http://veteranapro.hu/oldalkocsis-mo...orkerekpar-izs

                            Komment


                              Mir-Mur talán ismerős volt a lábtörlője?." Fényképezés miatt összerakott" jobban illene rá.Szegény gépet a homokolás jól rendbe rakta.

                              Komment


                                talán ismerős volt a lábtörlője?
                                Az nem, de a stílusa utánozhatatlan !

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X