Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Hobbi vagy üzlet, avagy járjunk-e veteránnal a hétköznapokon?
Collapse
Ez egy kiemelt téma.
X
X
-
ApaE
-
Gyújtásalkatrészeket is érdemes összekészíteni. Gyertyát, megszakítót, kondit, trafót vinnék.
...de egyetlen szerszámmal, és pótalkatrész se ér fel azzal, ha vigyázunk a motorra. Nem forgatjuk túl, nem hajtjuk, csak azért, hogy a túratársaknak tetszen.
Annyit még érdemes veterán túra előtt megtenni, hogy egy utánfutóképes rokont/családtagot/havert ügyeletbe tenni, hogyha valami gond van, akkor legyen mivel hazavinni a motort, ne akkor ott az út szélén kelljen stresszelni. Veterán motornál bármi, bármikor előfordulhat, akármilyen szakértelemmel, és gondossággal is van felkészítve. Már előre szépen össze kell készíteni a spanifereket, utánfutót, támasztékokat, és amíg odaér a mentés, addig nyugisan lehet piknikezni az árokparton.
Természetesen balesetbiztosításról se szabad elfeledkezni. 390Ft-ért már egész használhatókat lehet kötni /nap/fő.
- 3 likes
Komment
-
A mai nap veterános története röviden:
Karbit hekkelek a motorra. (olyat, ami nem rávaló. Fúvókázni, kalibrálgatni kell, 83x leszerel, módosít, visszaszerel, próbál) Csak hogy ne legyen egyszerű, közben megfekszik trafó. Csere újra. Nem megy. E-gyújtás leszerel, downgrade megszakítósra. Még mindig nem megy. Kondi kuka. Nem megy. Új trafó kuka. Másik használt trafó... jó a gyújtás. Közben meg döglik az akksi. Kikötöttem töltőre. Erre úgy megszívta magát, hogy lötyög a forgattyúsházban a benzin. A cipőm talpa kettérepedt a rugdosástól. Agyonütöttem a 231. szúnyogot. (és elzavartam a huszadikat az elektromos szúnyogriasztó mellől, de később az is megcsípett...) A szivató bovden külseje túl hosszú. Rövidítettem. Elmértem, túl rövid lett. Megtoldottam. Na, még egyszer, utoljára megrúgom. Elindult. Járattam kicsit. Átszóltam a szomszédnak, hogy ne hívja a tűzoltókat, ez csak kipufogófüst.
...egy nyamvadt métert nem tudtam ma motorozni. Most leülök, és bevágok egy sört, egy r-húst, meg egy hatlapost. Egészségetekre!
...de azért megsimogattam a gépet, hogy: nyugi öreg barátom, majd jövőre a Dolomitokban visszakapod... :-)
- 10 likes
Komment
-
Minden tiszteletem-e Német párnak!Akik idős autójukkal járják az utakat!Én jó 70 körülinek saccoltam a férfit!Tura és Hatvan között a sorompónál találkoztam velük!A fényképezés után a ,,Citrom"szépen leállt és a Jó Istennek sem volt hajlandó elindulni!A hölgy és egy arra járó Suzukis sráccal toltuk be!
- 8 likes
Komment
-
Szervusztok!
A képen látható autó,egy Citroen Dyane 6.A Citroen köztes modellje a 2CV (kacsa) és az Ami8 között.Bemutatták 1967 Augusztusában,hogy meddig gyártották az nem derül ki a rendelkezésemre álló 1977-es Automobil Revüböl.
A motorja 602 ccm.-es, 2 hengeres léghűtéses boxermotor,74x70 mm.-es furat-lökettel és 32 Ps teljesítménnyel.Vezérlés lánchajtással,alulfekvő vezérműtengellyel és függesztett szelepekkel (OHV).A motorblokk és a hengerfej alumíniumból készült.Padlókeretes alvázra csavarokkal rögzített karosszéria 4 ajtóval 5 személy részére kialakított ülésekkel.A motor és a váltó elöl kapott helyet,meghajtás elöl.A lassításról 4 dobfék gondoskodik.Rugózása elöl-hátul torziós.
Legnagyobb sebessége 120Km/h,fogyasztása (DIN) 6,1l.,90 Km/h sebességnél.
Nagyjából ennyi,vannak még adatok,de a típus felületes ismertetőjeként,szükségtelennek tartottam leírni.Úgy gondolom,a gyár a kacsa leváltásának szándékával,kezdte gyártani,mert ha jól tudom a motor,váltó és a padlókeretes alváz is azonos,de a modell nem élvezett akkora sikert,mint az elődje.A kacsát,Francia belpiacra gyártották 435 ccm.-es boxer motorral is,ezt csak megjegyzem itt a végére.
Üdvözlettel:Che
- 6 likes
Komment
-
Igen ezt Dyane-nak hívják és a kacsa utáni szerzet.
Így néz ki, csak narancssárgában, és nem ilyen fényes.
- 3 likes
Komment
-
Nem tom látszik-e a hátulján a felirat hogy Párizs-Peking?!Az elején is Kínai (,)Írásjelek vannak!Elképzelhető hogy végig mentek vele ezen(a gondolom!)Old Timer túrán!(Elnézést az ,,ánglis"-om kicsit parasztos!
Mennék Jászberénybe a veterán kiállításra csak nem tom milyen idő lesz!Esőben nem merek motorra ülni!
- 2 likes
Komment
Komment