Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia t5h modernizálás II.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia t5h modernizálás II.

    ÜDV mindenkinek!
    Régebben tettem fel képeket a készülő Honda gyújtásról.
    http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...978/#post55253

    Ma eljutottam oda, hogy beindult az öreg lány van még rajta mit csinálni de már látom a fényt az alagút végén.
    https://www.youtube.com/watch?v=2uBt9wIURUI

    #2
    Végre teljesen kész a gyújtás!
    https://www.youtube.com/watch?v=Cdr08p6_-SM
    Titus, OdinHEM és 7 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Ifás eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Végre teljesen kész a gyújtás!
      https://www.youtube.com/watch?v=Cdr08p6_-SM
      👍 jó a videó tetszik, és milyenek az uj gyujtással a tapasztalatok?
      OdinHEM és Ifás kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Üdv!
        Pár rövidebb kört mentem vele, még nincs rajta műszaki.
        Ha mentem vele néhány hosszabb kört majd írok a tapasztalataimról.
        dkari kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Én is egy Honda 125 Nsf gyújtást épittem be. Ma próbáltam ki. Úgy tűnik minden ok, bár kb. 4000 feletti fordulaton torpan a motor de ez lehet a jawa karburátor miatt van. Mivel most lett kész az egész motor még sokat kell finomítani Valószínűleg viszarakom a gyári karburátort, hogy kiderüljön melyik a ludas.
          Nálad mekkora az előgyújtás? Én 3mm-re tettem de holnap megpróbálom 2.5mm-el.
          zahi, és kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Nekem is 3 mm környékén van strobival nem ellenőriztem le. Könnyen indul jól megy.

            Komment


              #7
              Sajnos stroboszkópom nekem sincs. De tudok kölcsönözni ismerőstől. Ha lesz több időm megnézem vele. A torpanást a karburátor okozta de most vissza raktam a gyárit amivel jól működik.

              Komment


                #8
                dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Én is egy Honda 125 Nsf gyújtást épittem be. Ma próbáltam ki. Úgy tűnik minden ok, bár kb. 4000 feletti fordulaton torpan a motor de ez lehet a jawa karburátor miatt van. Mivel most lett kész az egész motor még sokat kell finomítani Valószínűleg viszarakom a gyári karburátort, hogy kiderüljön melyik a ludas.
                Nálad mekkora az előgyújtás? Én 3mm-re tettem de holnap megpróbálom 2.5mm-el.
                Melyik jawa karbi , a 634 , vagy a 638 ? A 634 -et nem próbáltam még más motorra ,a 638 -éval ,már bocsánat de nincsenek pozitív tapasztalataim , de lehet hogy valamit el..sztam a beállításnál . A 250 ETZ "BVF 30N2 " karbija viszont vártnál jobban muzsikált , meg is lepődtem rajta . Csak nagyobb főfuvókát kért ..., de jobb lett a gázreakció , és stabilabb lett az alapjárat is .Ez a 638 jawa-n is jobban szólt .

                Komment


                  #9
                  638-as. És igazad van nem a legjobb választás lehet. A Jawan nem volt vele gondom csak nem hagyott nyugodni a kisördög és tettem rá Dellorto Phbn 28-ast. De nem mondanám hogy sokkal másabb lenne vele. Bár ugyanaz a rendszer mint a Jawa karburátoráé csak eleve kisebb a részterhelés fúvóka (52-es a jawaé 72) és nagyobb főfúvókát is tettem bele (a jawaé 92 a dellortóba 120-ast raktam). Az Etz karburátor tulajdonkép olyan mint a Pannoniáé csak nem külön úszóházas. Most próbálok beszerezni egyet mert a Jawa karbit nem sikerült hozzáhangolnom a Pannóniához. Bár nem is volt semmi támpontom amiből elinduljak.

                  Komment


                    #10
                    A jawa-val meglepő volt hogy miket művelt a BVF30-as , alacsonyabb de stabilabb alapjárat mellett rugalmasabb lett , elmúlt a részterhelésnél a "lyuk", és a nagyobb torokátmérő miatt talán még jobban is ment . De a főfuvókából 150-160 körüli kellett neki , jobban ki is forgott (de a trabi gyujtás is javíthatott rajta ) , és a fogyasztás sem romlott drasztikusan !

                    Komment


                      #11
                      Na ezek után pláne érdekel egy Etz karburátor. Bár ami vicces hogy a kis Ts-en is Dellorto 26-os volt és az nagyon szerette. Semmi "lyuk" minden tartományban tökéletesen, egyenletesen húzott. Igaz ott több más is eltért a gyáritól. A Jawara is azért került Dellorto mert a tapasztaltabb Jawa tulajdonosok szerint a kisebb részterhelés fúvókával és nagyobb főfúvókával ellátott karburátorral egyenletesebb a motor működése.(na meg volt itthon egy Dellorto elfekvőbe) A gyújtás nálam sem a megszakítós gyári. A Pannóniánál semmi gondom az alapjárattal, végül azzal sem ahogy megy vele. Szimplán csak azt gondoltam hogy egy jobb minőségű karburátorral jobb lehet az üzemanyag ellátás csökkentve a megragadás esélyét. Persze tökmindegy milyen a karburátor ha nincs jól beállítva. És köszi a tapasztalat megosztást!

                      Komment


                        #12
                        Én is gondolkodom a 28-as Dellorton de, hogy most mondtátok a 30-as MZ karbit szerintetek melyik jobb?

                        Komment


                          #13
                          Én is gondolkodom a 28-as Dellorton de, hogy most mondtátok a 30-as MZ karbit szerintetek melyik jobb?
                          Erre nem tudnék egyértelmű választ adni. De az eddig a Zahi által leirtak szerint inkább Mz.
                          Az a gond hogy a Dellorto és a Jawa karburátor esetében nincs kiindulási alap. Részemről legalább is csak tapogatózok a részterhelés fúvóka miatt. Biztos hogy be lehetne megfelelően állítani de egy koca szerelő mint én is nem biztos hogy bír vele.
                          Az Mz karburátor esetében eleve több a hasonlóság így könnyebb dolgunk lehet vele.

                          Komment


                            #14
                            Természetesen a dellorto ! De a BVF-el kevesebb a beállítási lehetőség mert egyszerűbb felépítésű . A dellortót jobban be lehet állítani , de nehezebb. Több hozzá a variálható alkatrész is (a mikuni se semmi...) . A BVF kínálata viszonylag szegényebb. A 2 mm átmérő-beli különbség pedig nem kevés ! Magasabb fordszám tartományban fickósabb lesz a gép . Természetesen a szívócsatornát is illik hozzáigazítani , ne legyenek benne lépcsők , visszaszűkülések .
                            Viszont , ha már megvan a dellorto próbáld meg azzal gatyába rázni , ha jól emlékszem a gyári ajánlott úszószintel tökéleres volt a történet . A beállítást pedig a főfuvóka meghatározásával kezd , mégpedig úgy hogy egy viszonylag nagy mérettől indulj lefelé , nehogy megsüljön teljesgázon a vas! (egyébként a PHBH 28 dellortóba valahol 95-115 között volt a jó de akár 125-130 is elképzelhető , úgyhogy ettől magasabbról kezd)Aztán az ezerféle súbertű , súberharang etc.. variációk a részterheléshez ...

                            Komment


                              #15
                              Természetesen a dellorto ! De a BVF-el kevesebb a beállítási lehetőség mert egyszerűbb felépítésű . A dellortót jobban be lehet állítani , de nehezebb. Több hozzá a variálható alkatrész is (a mikuni se semmi...) . A BVF kínálata viszonylag szegényebb. A 2 mm átmérő-beli különbség pedig nem kevés ! Magasabb fordszám tartományban fickósabb lesz a gép . Természetesen a szívócsatornát is illik hozzáigazítani , ne legyenek benne lépcsők , visszaszűkülések .
                              Viszont , ha már megvan a dellorto próbáld meg azzal gatyába rázni , ha jól emlékszem a gyári ajánlott úszószintel tökéleres volt a történet . A beállítást pedig a főfuvóka meghatározásával kezd , mégpedig úgy hogy egy viszonylag nagy mérettől indulj lefelé , nehogy megsüljön teljesgázon a vas! (egyébként a PHBH 28 dellortóba valahol 95-115 között volt a jó de akár 125-130 is elképzelhető , úgyhogy ettől magasabbról kezd) Aztán az ezerféle súbertű , súberharang etc.. variációk a részterheléshez ...
                              Na pont erről regélek

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X