Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Mennyibe került új korában egy 2106-os 1600-as Lada?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Mennyibe került új korában egy 2106-os 1600-as Lada?

    Kedves Fórumozók!

    A Következő kérdésem lenne!

    1980. Augusztusában vásárolt egyik ismerősöm 1db 2106-os 1600 LADÁT, a Csepeli Merkúrnál.

    Abban az időben mennyiért lehetett ezt az autót megvenni??


    Válóper miatt kellene sürgősen, mert bizonyítania kell az autó árát, csak sajnos a papírjait a feleség eltüntette!

    Köszönöm segítségeteket!

    #2
    ...és ezen vitatkoznak ....jól kamatozhat a zsiga , és én nem fektettem be ilyenbe ....

    Komment


      #3
      Igen ezt is felhozta a feleség!

      Komment


        #4
        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        jól kamatozhat a zsiga , és én nem fektettem be ilyenbe ...
        Ha nem is nyertél volna akkorát, az árát - legalábbis amit én tippelek, hogy 90e forint környéke lehetett (sajnos csak jóval korábbról van Merkuros listám) - most is kifizetnék érte...

        De ha most válnak, akkor nem a mostani ára számít, mint vagyontárgy?
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #5
          Kedves Győrfi!

          Pontos adatot nem tudok mondani, de akkoriban egy Trabant 65-70 ezer forint volt. A LADA 2101 lehetett kb. 90-ezer. Szerintem 100-110 ezer körül lehetett az ára.



          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          és én nem fektettem be ilyenbe
          Hát "ilyenbe" kár is volt belefekteteni. Javasolnám egy műszerész kollégám, aki sajnos már nem él, megoldását:

          Összevesztek az asszonnyal rendesen. Már az osztozkodásnál tartottak. Közös szerzemény, mindenből a fele jár. A varrógépből is. Pali bátyám fogta a fémfűrészt és szépen precízen, ahogy illik elvágta a gépet a közepénél keresztbe. A munka végére szerencsére lehiggadtak mindketten. A dolog vége az lett, hogy az öreg szépen összefoltozta a félbevágott gépet, ami gyönyörűen varrt tovább. Hiába, Pali bátyám jó műszerész volt.
          sepy, kollarg és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Bizony , egy ajtócsapkodás utáni fűrészelés csodát tud tenni !
            Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2013 jan. 09, 19:11.
            sepy, korompaiistvan és 7 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #7

              Komment


                #8
                Ezt majd töröljétek ---de nem tudom megállni ---: és még jobban is esik

                Komment


                  #9
                  Hogy valami értelmeset is írjak. Ezt találtam:

                  A Zsiguli érkezését izgatottan várták Magyarországon is, de az első itthoni vásárló csak a sorozatgyártás megindulása után bő egy évvel, 1971. június 14-én vehette át autóját: egy fehér színű példányt a gépkocsi-kereskedelemben akkoriban monopóliumot élvező Merkur Személygépkocsi Értékesítő Vállalat debreceni telepén – a kocsi kezdetben négyféle: fehér, szürke, kék és bordó fényezéssel volt elérhető. A vásárlók valósággal rohamot indítottak az autóért, amelyet gyakran 3-4 éves szállítással igazoltak vissza. A hosszú várakozási idő mellett az autó 80 000 forintos vételára sem riasztotta el vevőket, noha abban az időben ez az összeg igen magasnak számított. Csak az arányok érzékeltetésére: a pályakezdő diplomások átlagosan 2-4 ezer forintot vihettek haza havonta, az érettségizett irodai alkalmazottak, a gyári munkások többségének bére pedig még ennél is alacsonyabb volt. Egy kétszobás panellakás ára 130 és 150 ezer forint között alakult. Mivel autóhitel még nem létezett, a Zsiguli a legtöbb magyar számára úgyszólván elérhetetlen volt. Ezzel együtt a nálunk kapható legdrágább autónak a Zsigulihoz sokban hasonlító, de attól műszakilag számottevően eltérő Polski Fiat számított 90 000 (1300-as), illetve 110 000 forintos (1500-as) árával. Az ellenkező végletet a 45 000 forintért kínált Trabant jelentette, a másik keletnémet kétüteműért, a Wartburgért pedig 58 000 forintot kértek.

                  Forrás: Lada

                  Az egész cikket érdemes elolvasni.

                  Az tuti, hogy "82-ben a Trabinak a vételára 72 eFt-volt, mert a ienk akkor jött meg. Ehhez lehet viszonyítani a cikkben közölt árakat és arányosítani. Sajnos pontosabb adatot nem találtam. Remélem segít valamit, ha nem is perdöntő. Az Autóklubnál lehet, hogy tudnak segíteni. Ők nem oszlottak fel a rendszerváltáskor és lehet, hogy papírt is tudnak adni.

                  Komment


                    #10
                    CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Hát „ilyenbe” kár is volt belefekteteni.
                    Ha azt veszed hogy annak idején meg veted kb.90e 110e közöti áron és vigyáztál rá és most te vagy az első tulaja és meg van minden papírja akkor az szerintem igen sokat érhet!

                    Komment


                      #11
                      Sziasztok!

                      Annyit tudtam meg,hogy a vagyon osztozkodási tárgyaláson jelenlegi piaci értékét veszik figyelembe!

                      Üdv
                      Horusz22

                      Komment


                        #12
                        Horusz22 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        jelenlegi piaci értékét
                        Én is így gondoltam - nem hiszem, hogy vizsgálni fogják az állapotát, így katalógusértéken fogja figyelembe venni akinek ez a feladata. Magyarul valószínűleg kisebb érték lesz, mint mondjuk egy konyhai beépített szekrény...
                        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                        Komment


                          #13
                          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Polski Fiat számított 90 000 (1300-as), illetve 110 000 forintos (1500-as) árával. Az ellenkező végletet a 45 000 forintért kínált Trabant jelentette, a másik keletnémet kétüteműért, a Wartburgért pedig 58 000 forintot kértek.

                          Mostanában is hasonló árfolyamon mennek.

                          Komment


                            #14
                            korompaiistvan eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Mostanában is hasonló árfolyamon mennek.
                            Mégiscsak jó gépek ezek, ha eredeti áron el lehet adni őket.

                            Komment


                              #15
                              Az 1600-os Lada 136000 Ft volt 1980-ban, az 1500 ccm fölötti autókat luxusadó sújtotta, ezért volt ilyen kiugróan magas az ára. 1981-ben meg is szüntették az importját, mert nem fogyott, helyette (és a vele együtt megszüntetett 2103-as "ezeröcsi" helyett) a 21061-es típust, vagyis az 1500s-t kezdték el importálni, ami az 1600-os kasztnijába bújtatott 1500-ös hajtásláncú autó volt. A 90-es években újra elkezdték behozni, de akkor már egy jelentősen butított, műanyagabb változatot.
                              Egy mai válóperben érdektelen az autó újkori beszerzési ára, a mai piaci értéke számít, egy tűzfalig rohadt, de papíros korai 1600-os is többet ér, mint az újkori beszerzési ára, de ha valamennyire decens állapotban van, az értéke több százezer forint, ha nagy ritkán kikerül egy-egy a piacra azonnal licit indul meg a gyűjtők körében. A 2102-es mellett a legritkább Zsiguli modell a korai 2106-os.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X