Egy gondolatindító táblázat, eredetileg saját magamnak készítettem, hogy jobban áttekinthessem a korszakot. Nem törekedtem teljességre, ha hibát találtok, jelezzétek!
1948 | Csepel 100, az 1947-es 100 Túra utáni második, a háború utáni. Csepel 125. Vincent Black Shadow majd. 200 km/h!! |
1949 | Honda D-type, az első teljesen Honda motor. (Dream) |
1950 | Ikerdugattyús Csepel 250, Az első teljesen Ducati, a 65 ccm-es négyütemű 60 Sport (Cucciolo) |
1951 | Egydugattyús Csepel 250, Elkezdődik a Minsk motorgyártás |
1952 | Honda E-type, az első négyütemű Japán, Az első Suzuki „motorizált kerékpár” |
1953 | |
1954 | Megalakul a Pannónia gyár. Az első Suzuki mkp., a ColledaCO (négyütemű), Meihatsu, az első, de nem saját tervezésű Kawasaki. |
1955 | Az első Yamaha, YA1. Vincent Black Prince teljes idommal. |
1956 | Bol D’Or Pannonia siker, 250ccm-ben aranyérem, összetett 4. hely. (Összetett 2. helyen 350-es Jawa) |
1957 | |
1958 | |
1959 | A Honda a világ legnagyobb gyártója 59-től. |
1960 | Honda éves termelése közelíti a 650 ezret, Pannonia TLB, az egyik magyar csúcsgép (P20 a másik) |
1961 | Honda Man szigeti TT gyözelem 125 és 250 es osztályban, Honda CB77 Pirsig, az első sport(os) gép. |
1962 | Kawa B8, az első teljesen Kawasaki motor. Suzuki Man szigeti TT 50ccm-ben az első. |
1963 | |
1964 | Yamaha Motor GP 250 ccm világbajnok. Ducati Apollo 1260ccm V4 prototipus, nem gyártják., Ducati 250 Mach I, 27 ló 250-es egyhengeres négyüteműből… |
1965 | Kawa W1 első négyütemű Kawasaki |
1966 | Honda győzelem: Motor GP 50, 125, 250, 350, 500ccm-ben is. |
1967 | Elkészül az egymilliomodik Minsk motor |
1968 | Ducati desmo szériában, még egy hengeresek, vagy s2-esek., Elkészül a 10 milliomodik Honda. Pannonia P20, a másik magyar csúcs. |
1969 | Honda CB750, az első nagyszériás négyhengeres. |
1970 | XS1 az első Yamaha négyütemű (XS650) |
1971 | Debütálnak a nagy Ducati V2-esek |
1972 | Kawasaki Z1, nagy teljesítményű (900ccm) négyhengeres, az első nagyszériás DOHC. Suzuki GT 750, az első japán „vizes”és Kawa H2 Mach IV 750 es 3hengeres kétüteműek. Benelli Sei 750, Honda XL250, az első széria 4 szelepes |
1973 | Yamaha TX 500, az első DOHC 4 szelepes |
1974 | A Yamaha csepeli beruházási tárgyalásai. Suzuki RE5 Wankel. |
1975 | Bezár a Pannonia gyár, nagyságrendileg 690 ezer motort gyártott 21 éve alatt, 32-33ezer átlagosan évente. Piacra kerül az első Gold Wing. |
1976 | A kétmilliomodik Jawa legurul a szalagról (éves termelés közelíti a 100 ezret) |
1977 | GS750, az első Suzuki négyhengeres (Hosszú idő óta (1955) az első Suzi négyütemű.). Honda V2-es CX500, igen nagy darabszámban |
1978 | XS1100, az első négyütemű négyhengeres Yamaha, Honda CBX1000 sorhatos léghűtéses DOHC 24 szelepes. Honda 32 szelepes ováldugós NR500 a Motor GP-n, nem sikeres. 16 szelepes lett a CB750K, Suzi GS1000, DOHC8 szelep |
1979 | Kawa Z1300, sorhatos vízhűtéses DOHC. GS1000E Suzuki, |
1980 | Az első BMW GS. |
1981 | Csúcsév, a Japánok össztermelése közelíti a 7,5 milliót. |
1982 | Csúcsév, a Honda termelése megközelíti a 3 milliót 1982-ben. BMW K100. Honda és Yamaha turbós gépek., XVZ1200 Yamaha túragép. Honda VF750, az első V4-es honda |
1983 | Elkészül a kétmilliomodik MZ., a HD vámvédelmet kap a 700ccm feletti motorokra. |
1984 | GPZ900R, az első vízhűtéses 16 szelepes DOHC sornégyese, teljes idomos (első „Ninja”). Yamaha FZ750 5-szelepes, négyhengeres, szumma 20 szelep. |
1985 | V-max 1200, Első „Gixxer” Suzuki 750-es, Cavalcade GV1400-as Suzuki túrázó, 1987-ig nagyobb mint a Gold Wing. |
1986 | VFR750F, Gixxer 1100, |
1987 | 6 hengeres Gold Wing, CBR 600F és 1000F, Virago 535, nagy darabszám |
1988 | VFR750R „RC30” |
1989 | Suzuki GS500, nagy darabszám |
1990 | |
1991 | Újra kapható Triumph |
1992 | Honda CBR900RR, NR750 ovál. Az első 4 szelepes BMW bokszer |
1993 | Yamaha GTS1000A, függőcsapszeges kormányzás. |
1994 | Ducati 916, RVF750R RC45, Harley VR1000, |
Komment