Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Egy kis nemzetközi moci-sztori, 48-94

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Egy kis nemzetközi moci-sztori, 48-94

    Egy gondolatindító táblázat, eredetileg saját magamnak készítettem, hogy jobban áttekinthessem a korszakot. Nem törekedtem teljességre, ha hibát találtok, jelezzétek!


    1948 Csepel 100, az 1947-es 100 Túra utáni második, a háború utáni. Csepel 125. Vincent Black Shadow majd. 200 km/h!!
    1949 Honda D-type, az első teljesen Honda motor. (Dream)
    1950 Ikerdugattyús Csepel 250, Az első teljesen Ducati, a 65 ccm-es négyütemű 60 Sport (Cucciolo)
    1951 Egydugattyús Csepel 250, Elkezdődik a Minsk motorgyártás
    1952 Honda E-type, az első négyütemű Japán, Az első Suzuki „motorizált kerékpár”
    1953
    1954 Megalakul a Pannónia gyár. Az első Suzuki mkp., a ColledaCO (négyütemű), Meihatsu, az első, de nem saját tervezésű Kawasaki.
    1955 Az első Yamaha, YA1. Vincent Black Prince teljes idommal.
    1956 Bol D’Or Pannonia siker, 250ccm-ben aranyérem, összetett 4. hely. (Összetett 2. helyen 350-es Jawa)
    1957
    1958
    1959 A Honda a világ legnagyobb gyártója 59-től.
    1960 Honda éves termelése közelíti a 650 ezret, Pannonia TLB, az egyik magyar csúcsgép (P20 a másik)
    1961 Honda Man szigeti TT gyözelem 125 és 250 es osztályban, Honda CB77 Pirsig, az első sport(os) gép.
    1962 Kawa B8, az első teljesen Kawasaki motor. Suzuki Man szigeti TT 50ccm-ben az első.
    1963
    1964 Yamaha Motor GP 250 ccm világbajnok. Ducati Apollo 1260ccm V4 prototipus, nem gyártják., Ducati 250 Mach I, 27 ló 250-es egyhengeres négyüteműből…
    1965 Kawa W1 első négyütemű Kawasaki
    1966 Honda győzelem: Motor GP 50, 125, 250, 350, 500ccm-ben is.
    1967 Elkészül az egymilliomodik Minsk motor
    1968 Ducati desmo szériában, még egy hengeresek, vagy s2-esek., Elkészül a 10 milliomodik Honda. Pannonia P20, a másik magyar csúcs.
    1969 Honda CB750, az első nagyszériás négyhengeres.
    1970 XS1 az első Yamaha négyütemű (XS650)
    1971 Debütálnak a nagy Ducati V2-esek
    1972 Kawasaki Z1, nagy teljesítményű (900ccm) négyhengeres, az első nagyszériás DOHC. Suzuki GT 750, az első japán „vizes”és Kawa H2 Mach IV 750 es 3hengeres kétüteműek. Benelli Sei 750, Honda XL250, az első széria 4 szelepes
    1973 Yamaha TX 500, az első DOHC 4 szelepes
    1974 A Yamaha csepeli beruházási tárgyalásai. Suzuki RE5 Wankel.
    1975 Bezár a Pannonia gyár, nagyságrendileg 690 ezer motort gyártott 21 éve alatt, 32-33ezer átlagosan évente. Piacra kerül az első Gold Wing.
    1976 A kétmilliomodik Jawa legurul a szalagról (éves termelés közelíti a 100 ezret)
    1977 GS750, az első Suzuki négyhengeres (Hosszú idő óta (1955) az első Suzi négyütemű.). Honda V2-es CX500, igen nagy darabszámban
    1978 XS1100, az első négyütemű négyhengeres Yamaha, Honda CBX1000 sorhatos léghűtéses DOHC 24 szelepes. Honda 32 szelepes ováldugós NR500 a Motor GP-n, nem sikeres. 16 szelepes lett a CB750K, Suzi GS1000, DOHC8 szelep
    1979 Kawa Z1300, sorhatos vízhűtéses DOHC. GS1000E Suzuki,
    1980 Az első BMW GS.
    1981 Csúcsév, a Japánok össztermelése közelíti a 7,5 milliót.
    1982 Csúcsév, a Honda termelése megközelíti a 3 milliót 1982-ben. BMW K100. Honda és Yamaha turbós gépek., XVZ1200 Yamaha túragép. Honda VF750, az első V4-es honda
    1983 Elkészül a kétmilliomodik MZ., a HD vámvédelmet kap a 700ccm feletti motorokra.
    1984 GPZ900R, az első vízhűtéses 16 szelepes DOHC sornégyese, teljes idomos (első „Ninja”). Yamaha FZ750 5-szelepes, négyhengeres, szumma 20 szelep.
    1985 V-max 1200, Első „Gixxer” Suzuki 750-es, Cavalcade GV1400-as Suzuki túrázó, 1987-ig nagyobb mint a Gold Wing.
    1986 VFR750F, Gixxer 1100,
    1987 6 hengeres Gold Wing, CBR 600F és 1000F, Virago 535, nagy darabszám
    1988 VFR750R „RC30”
    1989 Suzuki GS500, nagy darabszám
    1990
    1991 Újra kapható Triumph
    1992 Honda CBR900RR, NR750 ovál. Az első 4 szelepes BMW bokszer
    1993 Yamaha GTS1000A, függőcsapszeges kormányzás.
    1994 Ducati 916, RVF750R RC45, Harley VR1000,
    mátéapu, szőrös és Jankó51 kedvelte ezt.

    #2
    1958 sora teljesen üres. Sokan nem tudják így lassan elfelejtődik, hogy abban az évben a nemzetközi hatnapos verseny első és harmadik helyezettje is Danuvia DV 125 alapú versenygépekkel nyert. Később az itt szerzett tapasztalatokkal is modernizálták a gyártmányukat.
    Aztán még sok mindennel ki lehetne egészíteni de az, hogy mi számít említésre méltónak igazán ezt csak Te tudhatod, viszont ha elolvasod ezeket a könyveket
    https://bookline.hu/product/home.act...=20&id=3839965
    https://bookline.hu/product/home.act...e=20&id=131224
    ezekből könnyedén kiszedegethető a szükséges információ a hazai vonatkozásokban.
    Sikeres munkálkodást!
    sepy, pasetta és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Köszönöm a kiegészítést, Titus! Nekem erre fáj a fogam:
      https://marotikonyvker.hu/magyar-mot...%A9kp%C3%A1rok
      Nem is drága, de amiket írtál, azokról bár hallottam, de már csak használtan kaphatóak, eszement árakon (talán a kis példányszám miatt is): pl. Ocskay Zoltán "Csepeli Történet" -e 32eFt a Molyon, (Ez az általad is linkelt "Csepeli Motorkerékpárok" 2., bővített kiadása), szóval nekem elérhetetlen áron.







      Komment


        #4
        Nagyon szívesen! A Danuviás az tényleg kis példányszámú, az helyett talán ez a példány is megteszi, bár ez sem új, de legalább gyakoribb: https://www.libri.hu/konyv/ocskay_zo...l-danuvia.html
        A Magyar motorkerékpárok című sem rossz, olvastam azt is, talán a viszonylag kis terjedelme és a nagy téma miatt nem fértek bele apróbb részletek. A többit ki kell fogni. Azért ne mondj le róluk.

        Komment

        Ugrás az oldal tetejére
        Working...
        X