Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Romet Kadet 780

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Nudisom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tegnap kaptam egy Romet kadettet
    Haza kellett tolnom.
    Én biztos vigyorogva tolnám, ha kapnék egyet! Régóta nézegetem őket, de egyre nagyobb az áruk.
    Arra figyelj, ha szerzel "gumitölcsért" a karburátorhoz, az ülés csüvét is alaposan takarítsd ki!
    Lehet hogy a kipufogó el van már tömődve. Ha nincs erő benne, illetve lefojtja a motort, akkor esélyes.
    A nagy füstölésnek több oka lehet. Előbb be kellene állítani, menni vele pár kimómétert. Lehet hogy csak a forgattyúsházban felgyűlt olaj teszi, de akár rossz szimering is lehet ludas.
    Az MZ-m egy idő után ködgenerátorként viselkedett, mert mindig csak a garázsban indítgattam, járattam. Kellett vele menni pár kört, mire kiköhögte a felesleges anyagot...
    Nudisom kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Na ezt látni kellene
      Ledkereket levettem kipucoltam, hát ék helyett egy darabka fém valami van benne.
      Csoda hogy megy vele. A lendkerék mögül kijövő vezetékeket lecseréltem, már jó a világítás is
      Az ülése egy simson ülés
      (azért füstöl szerintem mert mikor gyűrűt cseréltem leolajoztam vékonyan a henger falát)
      dongos78 kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Sziasztok!
        Ma meg volt az olajcsere. /nem volt vészes a benne lévő/
        A motor alakul csak hiányzik a levegőszűrő gumi harang, (azt érezni nagyon)
        Az 1 sebességet kidobálja! Mitől lehet?Kuplung bowden be van állítva.Lehet még valahol állítani rajta?

        Komment


          #19
          A seb.váltó rudazat nincs valahol szétkopva? 1-esbe letaposva nem ér bele a lendkerékbe?

          Komment


            #20
            Köszönöm! Mintha bele ért volna mikor a lendkereket takarítottam.
            Rudazaton lehet állítani, vagy csere?

            Komment


              #21
              Emlékeim szerint nemigen lehet rajta állítani.
              Hasonló gondot nekem egyszer az okozott, hogy a rudazat egyik tengelyéül szolgáló csavar (blokk felső része felől behajtva) kilazult, így nem volt pontos a kapcsolás.
              ...közben kutatgattam: Komar-Romet - G-Portál

              Komment


                #22
                Köszönöm!
                Majd megnézem, mára elég
                Utoljára szerkesztve a következő által: Nudisom; 2013 nov. 19, 12:20.
                dongos78 kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Üdv. Mindenkinek.

                  Ma a megszakító közét takarítottam ki. (csiszolás)
                  Vettem éket a lendkerékhez
                  Elbűvöltem a váltonak azt a részét ami beleért a lendkerékbe
                  Ja és gumiharangot a levegőszűrőhöz! levegő csavar 1/8 kihajtva, alapjárati teljesen ki van hajtva és így pont jó.
                  Töltök fel képet, videót ha sikerül.

                  Komment


                    #24
                    Nudisom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Töltök fel képet, videót ha sikerül.
                    Kíváncsi vagyok a szerzeményre, ezek szerint haladsz is vele szépen.
                    A sebesség kidobálás végül így megoldódott?
                    Mostanában csak ritkán sikerül a képfeltöltés, de ha más nem, a kepfeltoltes.hu-ra fel tudod tenni, és a linket idemásolod.

                    Komment


                      #25
                      Na éppen nem engedi feltenni
                      Nézem amit javasoltál.




                      http://kep.psharing.com/770761.jpg
                      http://kep.psharing.com/770760.jpg
                      http://kep.psharing.com/770762.jpg
                      http://kep.psharing.com/770763.jpg
                      http://kep.psharing.com/770764.jpg




                      Nem sokára meg lessz a videó is




                      Romet kadet 780 - YouTube




                      Hop-hop!
                      A sebváltó karnál van 2 db golyó ami a sebességnél gondolom beugrik a megfelelő fokozatba.
                      Na az most mind kipotyogott! Nem értem miért!
                      Hogyen lehet őket a helyükre varázsolni?
                      dongos78 és Titus kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Helló!
                        Nekem a Rometnél akkor esett ki a golyó, amikor levett gyújtásfedélnél kapcsolgattam a fokozatokat.
                        Visszatenni úgy a legkönnyebb, ha teljesen hátrahúzod a fokozat rögzítőt, és amennyire lehet elhúzod a blokktól, akkor vissza lehet nyomni a golyót a helyére.
                        Nálam viszont csak egy golyó volt, alatta egy rugóval. Hallottam olyat, hogy ilyenkor a korábban kiesett golyó is előkerült az olajsárból.
                        Vagy volt gyárilag két golyós rögzítésű váltó is.
                        Szép a motorod, ez már az újabb fajta Romet, a 80-as évek végén készült.
                        A teleszkóp nem ér hozzá a tankhoz? Úgy látszik a videóról hogy jobban elfordul a kormány, mint szabadna neki.
                        A megszakító hézag 0,4 mm? Ha nem bírja a világítást alapjáraton általában túl nagy a hézag.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2013 nov. 20, 23:20.

                        Komment


                          #27
                          Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          jobban elfordul a kormány, mint szabadna neki.
                          Igen, a határoló 1-2 borulás esetén hajlamos a kihajlásra, erre érdemes figyelni. Nehogy tönkretegye a tankot, meg egyébként is, biztonságosabb.
                          Ezt az ülés megoldást mi is kipróbáltuk annak idején A hátsó lámpa sem eredeti, de szerintem ez legyen a legnagyobb baj!
                          Abszolút menthetőnek tűnik, jó kis gép, érdemes vele foglalkozni! Jól haladsz vele. A krómok sem rosszak.
                          Majd figyelni kell rá, hogy ne legyen túlhajszolva, mert a gyújtás bitony megsínyli. Réges-régen (18-20 éve) volt szerencsém 3 ilyen motorhoz is. Egy a sajátom volt évekig, azon tanultam motorozni. Aztán egyet csak azért vettem hogy felújítsam és eladjam (talán ez az egy olyan jármű volt eddig életemben, amin nyertem is), ez csak pár hónapig volt nálam. A harmadik a jóbarátomé volt, aki leselejtezettként szerezte egy cégtől. Az gyakorlatilag alig ment, jó erős motorja volt, csak a tankot kellett cserélni, mert rozsdás volt belül. De a hajszolást egyik sem bírta, mindig gyújtásállítás, lendkerék retesz csere lett az eredménye.
                          Én is úgy emlékszem, hogy egy golyó volt a váltószerkezetben. Igaz, azok korábbi szériás motorok voltak mind, lehet hogy az újabbakat már fejlesztették két golyósra!
                          Én is babráltam a golyóval, szintén akkor, amikor levett deklivel váltogattam. Ha jól emlékszem, a dekli fixálta le jobban a váltókar tengelyét, így nem esett ki a golyó.
                          Titus kedvelte ezt.

                          Komment


                            #28
                            Sziasztok!

                            Halyre ment a golyó, de csak 1kell bele! Szerintem a másik a dekniből eshetett ki valamikor kiesett és biztos másikat tettek bele mert egy elbújt
                            A lámpa működik, de nem eredeti, valószínű a hátsó teleszkópok sem eredetiek.
                            Eredeti ülése meg van, csak javításra szorul. A tank koszos kicsit, ma is kellett karbulátort takarítani.




                            Hézagmérőm nincs, de bírja a világítást alapjáraton.
                            A kormányütközőt még nem néztem, vagy hiányzik, vagy hajlott

                            Komment


                              #29
                              Nudisom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A tank koszos kicsit, ma is kellett karbulátort takarítani.
                              Ez sok bosszúságot tud okozni, ezért érdemes mielőbb alaposan kitakarítani, a benzincsappal együtt.
                              Illetve egy benzinszűrőt is érdemes beiktatni a csőbe.
                              A hátsó teleszkópok valóban gyanúsak. Volt krómozott spirálrugós, és burkolt változat. De talán nem volt ilyen vastag.
                              A spirálrugós szebb, viszont elég puha, rossz úton hajlamos ütni...

                              Komment


                                #30
                                dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                A spirálrugós szebb, viszont elég puha, rossz úton hajlamos ütni...
                                Ezeket szokták helyettesíteni ETZ rugóstagokkal. Keményebbek és állíthatók két személyes terhelésre is
                                A tank ha nagyon koszos belülről érdemes 2 napig citromsavas vízzel feltölteni, amíg leoldja a retket.
                                De egy benzinszűrő az áztatás után sem árt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X