Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Olajemelő

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Olajemelő

    Nem tudom hogy ez e a legjobb téma, de nemigazán illik sehova(de ha valahova mégis jobban illik akkor valamelyik kedves moderátor remélem helyreteszi a témát )

    Tehát, van egy ilyen olajemelőm:
    Click image for larger version

Name:	IMG_20150222_174943.jpg
Views:	1
Size:	190.1 KB
ID:	157445Click image for larger version

Name:	IMG_20150222_174954.jpg
Views:	1
Size:	193.2 KB
ID:	157446
    Viszont nem működik.
    Szétszedtem az egészet, a gumi alkatrészek elég jók és a munkahengereknél nem ereszti az olajat.
    Addig eljutottam hogy az első képen látható jobb oldali csavar a leeresztő csavar. A bal oldali alatt van egy rugó, de semmi más nincs. Oda egy golyó kellene? A második képen mindkét kis csavar alatt van egy-egy golyó, de rugó nincs.
    Valamint mindkét munkahenger alján van egy-egy golyó belepréselve a fémbe, nem kiszedhetőek, de tudnak mozogni(ahogy nézegettem lefelé zárnak felfelé nyitnak)
    Ha pumpálom nem nyomja fel a munkahengert. De ha azt kézzel felhúzom és visszanyomom akkor a másik hengert felnyomja, tehát oda visszamegy az olaj.

    Valami tanácsod tudnátok adni hogy hova mi kell bele vagy mi nem kell? (golyók és rugók főleg)

    Ja, és mennyi olaj kell bele és hol érdemes beletölteni? Valamint ha nem hidraulika olajat teszek bele egyenlőre(gondolom az kellene) akkor attól még kellene működnie, ugye? (elég híg olajat tettem bele próbának)

    #2
    van egy rugó, de semmi más nincs. Oda egy golyó kellene?
    Igen gyanítom hogy ha már rugót tettek akkor oda golyó is kellhetett.
    Olajra nem igazán kényesek még hajtómű olajjal is működniük kell.
    apacsavo, Che és heeegany kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Igen, én is arra gondolok hogy kell oda, de amit itthon találtam vagy túl kicsi van túl nagy :/ De ha te is ezen a véleményen vagy akkor amint csapágybolt közelébe járok veszek egy jónak tűnőt.

      Az olaj jó hír, akkor nem kell vennem hidraulikaolajat
      apacsavo kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Csapágygolyóért nem is kell pénzt adni, ha van otthon vagy tudsz keríteni rossz csapágyat. Azt összetöröd rongyban és már van is egy csomó golyód ingyen.
        apacsavo, Che és sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Van rossz csapágy, de azok is kicsik Legalább 8-as kell bele. (bár így belegondolva lehet hogy a Pannónia főtengelycsapágyába van ekkora golyó, no majd megnézem)

          Komment


            #6
            Ez a téma engem is érdekelne mert nekem is van kissé beteg 2 is. Még sosem szedtem szét őket / tehát minden a helyén van/ ennyiünk közül biztosan van egy hidraulikus mester?.Che barátom tapasztalat?. Én is a szelepekre gondolok,bár még lehet "O" gyűrű bibi is.
            apacsavo és heeegany kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Én is a szelepekre gondolok,bár még lehet „O” gyűrű bibi is.
              A szelepeknél nem elég golyót cserélni ! Álltalában az a baj, hogy kiszopósodik a szelepűlék , és ezért nem zár le. Érdemes azzal kezdeni, hogy egy tüskével erősen megütni a golyót a furatban. Ha a golyó nem ovális vagy peremes, akkor ez elég is lehet.Végső esetben a szelepűléknek az alját óvatosan fúróval meglehet szabályozni, de ekkor is szükséges a golyó koppintása.
              apacsavo, sinter és 4 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Szervusz Heeegany!


                Kevés és nem jól látható a fotó!Azt is jó lenne tudni,hogy Te szedted szét először,ezt a "szökevényt",vagy már előtted hozzápiszkált valaki?Általában ezek a kézi működtetésű emelők,nem túl bonyolultak és működésük nagyjából azonos.Van bennük egy hidraulika munkahenger,rendszerint karmantyúval,van a kézi működtetésű dugattyús szivattyú,mellyel az olajat pumpálod.A hidraulika olaj tárolására,maga az emelő háza szolgál,melyben a munkahenger elhelyezkedik.A szelepeket illetően,van egy visszacsapó szelep,mely a a munkahengerbe pumpált olaj visszaáramlását a dugattyús szivattyú felé felé elzárja,van egy kalibrált rugóval ellátott szelep,mely a túlterhelést hivatott meggátolni és végül a leengedő szelep,mellyel megszüntethetjük a munkahegerekben lévő nyomást és az abban lévő olajnak utat nyitunk a tárolótér felé.Az ilyen emelőkben általában,az összes szelep golyós.

                Általában a munkahengert burkoló,külső házon szokott lenni az olaj feltöltésére szolgáló nyílás,találkoztam már felső betöltésűvel is és olyannal is mely a paláston helyezkedik el.Annyi olajat kell bele tölteni,hogy leengedett állapotban,ne legyen teljesen tele,de mondjuk olyan 85-90%-os feltöltöttség legyen.Az olajra nem igényes,de azért a hidraulika olaj az optimális.A szelepek javításában Mir-mur barátunk leírása a megfelelő,azzal teljesen egyetértek.

                Az emelők javításánál nagyon fontos betartani,hogy mind a mechanikai részeknek,mint a feltölteni kívánt olajnak tisztának kell lenni!Mindenféle emelő üzemeltetése,fokozottan balesetveszélyes!

                Egyenlőre,fejből ennyi ment,ha további kérdésed van tedd fel!Azért nehéz a konkrét típus javítására pontos választ adni,mert bár elveiben az összes működése azonos,de egyes gyártmányokban részleteket másként oldhatnak meg.

                Legközelebb a fotózáshoz,okvetlen válassz fehér hátteret!

                Üdvözlettel:Che
                Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2015 febr. 28, 10:23. Oka: Egy kis pótlás

                Komment


                  #9
                  mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A szelepeknél nem elég golyót cserélni ! Álltalában az a baj, hogy kiszopósodik a szelepűlék , és ezért nem zár le. Érdemes azzal kezdeni, hogy egy tüskével erősen megütni a golyót a furatban. Ha a golyó nem ovális vagy peremes, akkor ez elég is lehet.Végső esetben a szelepűléknek az alját óvatosan fúróval meglehet szabályozni, de ekkor is szükséges a golyó koppintása.
                  Ezt meg fogom csinálni mindegyik golyónál, biztos ami biztos.

                  Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Szervusz Heeegany!


                  Kevés és nem jól látható a fotó!Azt is jó lenne tudni,hogy Te szedted szét először,ezt a "szökevényt",vagy már előtted hozzápiszkált valaki?Általában ezek a kézi működtetésű emelők,nem túl bonyolultak és működésük nagyjából azonos.Van bennük egy hidraulika munkahenger,rendszerint karmantyúval,van a kézi működtetésű dugattyús szivattyú,mellyel az olajat pumpálod.A hidraulika olaj tárolására,maga az emelő háza szolgál,melyben a munkahenger elhelyezkedik.A szelepeket illetően,van egy visszacsapó szelep,mely a a munkahengerbe pumpált olaj visszaáramlását a dugattyús szivattyú felé felé elzárja,van egy kalibrált rugóval ellátott szelep,mely a túlterhelést hivatott meggátolni és végül a leengedő szelep,mellyel megszüntethetjük a munkahegerekben lévő nyomást és az abban lévő olajnak utat nyitunk a tárolótér felé.Az ilyen emelőkben általában,az összes szelep golyós.

                  Általában a munkahengert burkoló,külső házon szokott lenni az olaj feltöltésére szolgáló nyílás,találkoztam már felső betöltésűvel is és olyannal is mely a paláston helyezkedik el.Annyi olajat kell bele tölteni,hogy leengedett állapotban,ne legyen teljesen tele,de mondjuk olyan 85-90%-os feltöltöttség legyen.Az olajra nem igényes,de azért a hidraulika olaj az optimális.A szelepek javításában Mir-mur barátunk leírása a megfelelő,azzal teljesen egyetértek.

                  Az emelők javításánál nagyon fontos betartani,hogy mind a mechanikai részeknek,mint a feltölteni kívánt olajnak tisztának kell lenni!Mindenféle emelő üzemeltetése,fokozottan balesetveszélyes!

                  Egyenlőre,fejből ennyi ment,ha további kérdésed van tedd fel!Azért nehéz a konkrét típus javítására pontos választ adni,mert bár elveiben az összes működése azonos,de egyes gyártmányokban részleteket másként oldhatnak meg.

                  Legközelebb a fotózáshoz,okvetlen válassz fehér hátteret!

                  Üdvözlettel:Che
                  Méh telepről kukázták, aztán megpróbálták javítani, aztán(mivel nekik nem sikerült) megint kidobásra szánták, aztán került hozzám.
                  Szóval már biztosan volt szétszedve. Ezért lehet hogy a kiszedhető golyók nincsenek jó helyen vagy hiányoznak.


                  van egy kalibrált rugóval ellátott szelep,mely a túlterhelést hivatott meggátolni
                  Ez alapján már biztos vagyok benne hogy ez az, és golyó nélkül nem is emelhet:
                  Click image for larger version

Name:	IMG_20150228_151935.jpg
Views:	1
Size:	183.9 KB
ID:	143819Click image for larger version

Name:	IMG_20150228_151941.jpg
Views:	1
Size:	182.5 KB
ID:	143820Click image for larger version

Name:	IMG_20150228_151952.jpg
Views:	1
Size:	199.7 KB
ID:	143821

                  Általában a munkahengert burkoló,külső házon szokott lenni az olaj feltöltésére szolgáló nyílás,találkoztam már felső betöltésűvel is és olyannal is mely a paláston helyezkedik el.
                  Ennek a palástján semmi ilyesmi sincs. Ráadásul a palást egy fém cső, két végén O gyűrűvel, tehát csak akkor zár ha a tetejét rászorítom(ami egyébként maga a munkahenger külső csöve ami a talapzatba van csavarva) Tehát ha azt leszedem akkor a palást leesik. Onnan nem lehet megtölteni olajjal.
                  Ezért, jobb ötlet híján oldalra fordítva a leengedő csavar helyére öntöttem olajat amit szépen be is szívott ha pumpáltam.
                  Aztán hogy ez mennyiségre mennyi azt nem tudom. Amikor már nem akart lefolyni nem öntöttem bele többet.
                  Click image for larger version

Name:	IMG_20150228_151758.jpg
Views:	1
Size:	178.3 KB
ID:	143822Click image for larger version

Name:	IMG_20150228_151817.jpg
Views:	1
Size:	175.9 KB
ID:	143823

                  Az emelők javításánál nagyon fontos betartani,hogy mind a mechanikai részeknek,mint a feltölteni kívánt olajnak tisztának kell lenni!Mindenféle emelő üzemeltetése,fokozottan balesetveszélyes!
                  Amikor szétszedtem gázolajjal átmostam az egészet. Aztán tiszta olajat töltöttem bele.


                  Keresek vagy veszek egy bele való csapágygolyót aztán ha nem lesz jó akkor darabokra szedem megint és lefényképezek mindent

                  És köszönöm a sok hasznos írást!

                  Komment


                    #10
                    Amikor szétszedtem gázolajjal átmostam az egészet.
                    A gázolaj :tartósan büdös,szétkeni az olajsarat csak nagyobb mennyiségben tisztit
                    lassú is,és nem értem miért,sokan ma is ragaszkodnak hozzá,az ára is,utólag ragacsos marad a felület.

                    A benzin,lakbenzines-hígító: jobban tisztit,mosás után magától leszárad,olcsóbb,igaz a gumival vigyázni kell nem szabad beleáztatni.

                    Brigéciol nagyobb felületre is jó,beáztatásra,vízzel lemosható,leszárad a felület,gumit hosszabb idejű beáztatásnál bántja.

                    Petróleum:a legrégebbi rozsdaoldó,kevésbé bántja a gumit DID lánc,kíméletes tisztításra való
                    pl.berohadt veterán alkatrészek beáztatására talán a leg-alkamasab anyag

                    Nitro,észter-hígító,féktisztítóspray:gumit oldja,de elektromos részeknél gyors és szárító hatású kisebb olajfolyás,repedés,szivárgás keresésére kiváló,megszakító zsírtalanításra tökéletes.Sok esetben segít a karburátorok tisztításánál.

                    Ultra por mosogatószer,alkatrészek áztatására,motorblokk tisztításra,erősen trisós hatású az alút képes megmarni,el-színezni.hosszabb idő alatt.forró vízzel,esetleg főzéssel gyorsítható a hatása.

                    Az összes tisztítási művelet gyorsítható süritettlevegős lefúvatással,a vízzel tisztitott alkatrészek levegőn gyorsan oxidálódnak emiatt ajánlatos olajos,vagy festék,lakkbevonatot alkalmazni.

                    Talán:megérdemelne egy külön oldalt!?Néhány további tisztítási javaslattal.

                    - - - Updated - - -


                    tiszta olajat töltöttem bele.
                    Az olajemelők szeretik a tisztaságot!

                    A hidraulika a gyors átfolyásról szól,a legmegfelelőbb a hig pl.fékolaj ami munkahengerek közötti kapcsolódáshoz van kitalálva.(ezt használom,kis mennyiségben sok helyen kapható)
                    Lényeg a nagy nyomás(töbszáz-Bar is lehet)a nagy nyomás alatt csak a hidraulika és fékolajok nem habzanak fel,a hab pedig levegő a levegő összenyomható:ami nekünk nem jó.

                    Tehát a szerkezet legyen a lehető legtisztább mielőtt feltöltjük(A gázolaj nem kiszárítható!) és csak egyfajta olajjal mert azok nyomás alatt"összevesznek"
                    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2015 márc. 01, 05:47.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #11
                      Amikor előttem szétszdték jó alaposan átmosták, azt hiszem petróleummal. Aztán töltötték fel olajjal, olyannal ami volt, valami jó sűrűvel (de persze tiszta olaj volt az is).
                      Amikor én szétszedtem nem volt koszos, de a benne lévő gumi alkatrészek miatt nem akartam benzinnel mosni, ezért esett a választás a gázolajra. Aztán az egészet kompresszorral átfújtam jó alaposan.
                      Aztán kapott híg olajat.

                      Tehát a szerkezet legyen a lehető legtisztább mielőtt feltöltjük (A gázolaj nem kiszárítható!) és csak egyfajta olajjal mert azok nyomás alatt „összevesznek”
                      De ugye az nem gond hogy a felület gázolajos volt amikor olajjal feltöltöttem? (az olajhoz képest a gázolaj mennyisége minimális, de valamennyi biztosan maradt)

                      Talán:megérdemelne egy külön oldalt!?Néhány további tisztítási javaslattal.
                      Azt hiszem hogy egy sokaknak lenne hasznos írás

                      Komment


                        #12
                        Csak azért mert emelő!Megszegem az évtizedek óta tartó titkosságot!Valamikor 69-70 körül találtam az Ózdi ócskavastelepen(Mifelénk ,,Haldány"-nak nevezték és kb 10-15 hektáron több emelet magasan állt a Martinra váró vas!) Na szóval ott találtam ezt a rendkívül bonyolult szerkezetű emelőt!Ránézésre is rögtön kitűnik hogy miért jártunk fényévekkel technikailag a szakadék szélén tántorgó Nyugat előtt!Akik akkoriban éppen csak alig-alig jutottak el a Holdra!Az tuti hogy ha akkor nagydobra verem a szerzeményem sokkal hamarabb jutottak volna fel!Na ebbe milyen olaj kell?!

                        Komment


                          #13
                          Na ebbe milyen olaj kell?!
                          Ha nem tévedek,RS-09-es emelője.Abban az időben csak csavarorsós és fogasléces emelők voltak
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #14
                            apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Na ebbe milyen olaj kell?!
                            Szerintem a tökmindegy csak kenjen típusú olaj megfelelő bele




                            Széttörtem egy rossz Pannónia főtengelycsapágyat, hát annak a golyója túl nagy és nem megy be a furatba
                            Kicsi rossz csapágyakból rengeteg van. De azokba meg kicsik a golyók. Szóval marad a csapágybolt.

                            Komment


                              #15
                              Apacsavó azok a tipusú emelők voltak szerintem a legbiztonságosabbak. Ahhoz tényleg csak a kenő olaj kellett és volt még egy hatalmas előnye evvel lehetett vízszintesen is pl. nyomatni.Ezért volt régen közkedvelt nyomató még a Hévér is míg azoktól mit Apacsavó is emlegetett " sokkal lemaradott nyugattól" be nem gyűrűzött a technika a kasznisok körében is így lettek hidraulikus nyomatóink .Addig meg a csavar orsós nyomatás maradt vagy a fogasléces.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X