Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Elindult a második menet, beszereztem a gyárilag hozzávaló ragasztót.
Most biztos sokan gondolják, hogy ezzel kellett volna kezdeni, de ez 3000 Ft. volt (250 ml.), míg a többi ezer forint körül (lett volna, ha megvettem volna ).
A próbadarabokon jól működik (a próbaragasztás napon se jött szét), most kezdtem el a ponyvát is ragasztani :
Lassan elkészül a ponyva, ma vagy holnap este már felkerül az autóra
Közben eszembe jutott a régi piros Technokol Rapid; tettem egy darab főlián egy próbaragasztást vele - gyerekkoromban, mikor a terepasztalomra állítottam össze a műanyag kisházakat, mindig megoldotta a műanyagot is - de ezt a fóliát ez sem szereti
Kezembe került egy kerti tó-készítő könyv, ott is tetrahidrofurán alapú ragasztót ajánlanak, vagy a hőlégfúvós-préselős módszert (utóbbit ragasztás előtt kipróbáltam, de kicsit több gyakorlat kell hozzá )...
Bocsika , csak be estem. Van nekem egy vendég ágyam. Olyan gumimatracféle, csak magasabb. Qrva kényelmes, ezen kivételesen én is tudok aludni.:-))) A lényeg ez olyan , ha minden kötél szakad, megoldás, nálam. A múltkor megint előkellet venni, kicsit sokan lettünk éjszakára:-))) és mit ad Isten kilikat:-))) ,próbáltam pár megoldást a javításra , nem igen akarta az igazat. Mivel nagyon a szívemhez nőt, meg próbáltam mindent, utolsó próba ként benéztem egy ismerős víz-gáz felszerelést árusító boltjába , és mondom, olyan ragosztó kéne ami száradás után is hajlékony marad, lehetőleg színtelen, és gumi, matrac, "ponyva" ragasztására is jó. Kaptam egy snassz egyszerű ragasztót, amire az volt ráírva hogy strandlabdák ragasztására is kiváló. Gondoltam ha azt megfogja nekem is jó lesz. Tényleg jó. Igaz azért kicsit trükköztem , mert raktam alá egy kis , passz nem tudom milyen de jófajta "szigetelő szalagféle szalagot) és most tutkóóóóó. Került valami 600Ft/tubus. Kisebb ragasztásra szerintem tökéletes. Ha nagy az igény lefényképezem a maradékot.
-Nyáron, napos helyen nagyon felforrósodik, de az alatta lévő lepedő megvédi a fényezést; levétel után, árnyékba téve gyorsan kihűl.
-jó időben, ősz végéig-tél elejéig szuper, könnyen összehajtható, még az én kis csomagtartómba is betehető.
Pára nincs alatta.
-Télen, kb. 5 - 0 foktól lefelé t5 előrejelzése igazolódott be, egyszerűbb lenne kiállni alóla, mint levenni...
Nagyon óvatosan kell összehajtani (türelemjáték, háromszor annyi idő, mint melegben), mert az éles hajtásnál előforduló kis sarkoknál kis lyuk keletkezhet.
Az első két lyuk óta vigyázok
A hat szellőzőnyílás ellenére enyhe pára képződik alatta, de végül is ezért (is) van közte és a karosszéria közt lepedő.
Számítani kell arra, hogy hidegben valamennyire összemegy, így, ha nyáron gyártod, a szokásos ráhagyásnál kicsit többet kell ráhagyni (szerencsére nekem még pont jó ).
Visszatérve a rovat elejére, műanyag tófóliából készült a ponyva. Aki szintén ebből készítene ponyvát, a fenti tapasztalataimat vegye figyelembe; lehet, hogy a gumi tófólia nem merevedik ennyire hidegben...
Ha meg mégis PVC-tófóliát választasz, érdemes egy lépésálló takarófóliából (olcsóbb) vagy agrofóliából (drágább) egy átmeneti ponyvát készíteni télre, valószínűleg én is megcsinálom (időtakarékosabb és kíméli az idegeket ).
Tavasszal meg mehet vissza a járműre a tófóliaponyva...
Utoljára szerkesztve a következő által: Akos; 2012 dec. 25, 14:39.
Komment