Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Első alumínium féklap hegesztése?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Első alumínium féklap hegesztése?

    Sziasztok!

    Van egy régi Zündapp alu féklapom, ami megvolt körbe teljesen repedve, alvittem hengerfejfelújítóhoz, de sajnos az olajtól és a régi alumínium rossz anyaga miatt nem sikerült meghegeszteni. Az olajtól szörnyen néz ki a varrat és sajnos a varrat mellett berepedt az anyag. Tehát egyik helyen meghegeszti, mellette reped... Ezt talán előzetes felhevítéssel lehetett volna elkerülni?

    A lényeg, hogy lehetőleg Budapesten szeretnék szakembert, aki elvállalná a kérdéses darabot, mert azért nem szeretném kidobni, hátha még megmenthető lenne.

    Click image for larger version

Name:	SDC13392.jpg
Views:	1
Size:	186.7 KB
ID:	153568Click image for larger version

Name:	SDC13394.jpg
Views:	1
Size:	188.0 KB
ID:	153569Click image for larger version

Name:	SDC13395.jpg
Views:	1
Size:	190.9 KB
ID:	153570Click image for larger version

Name:	SDC13396.jpg
Views:	1
Size:	186.0 KB
ID:	153571

    (A képeken látszik, hogy be van gyökölve már a repedés, de egyelőre félbemaradt a hegesztés, mert kár lett volna tovább hegesztve még több repedést csinálni a darabon.)

    Üdv. DCS

    #2
    Szia!
    A Váci úton, a Toyota szalonnal szemben (ha mész Budapestről kifele, jobb kéz fele) van egy autó küszöb készítő. Ők - azt hiszem - foglalkoznak ilyesmivel is, de nem esküszöm meg rá.
    Egy telefont megérhet: 1 369 8387
    DCS kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Porózus olajjal átitatott alumíniumot szinte lehetetlen hibanélkül hegeszteni. Sok reményt ezért ne fűzz hozzá. Én is próbálkoztam már ilyennel!

      Komment


        #4
        Igen, az egyik baj az, hogy a repedés tele van zsírral, olajjal. A másik dolgot, vagyis a hegesztés melletti további repedéseket hogyan lehet megelőzni? Ez gondolom a hirtelen hőtágulástól van, amit kap az anyag a hegesztés helyén. Mi a megoldás? Az egész féklapot fel kellene melegíteni legalább 3-4 száz fokra, vagy valamivel többre? Vagy csak a hegesztés környékét kell melegíteni?
        nyuszifül kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Hevítéssel el tudod kerülni az esetleges repedéseket, DE az sem mindegy sajnos hogy mivel hegeszteted a féklapodat. Sajnos öntvény és öntvény nem egyforma és ez is nagyban befolyásolja a hegesztést.

          üdv, Odin

          ui.: elég a környékét melegíteni nem az egész lapot.
          DCS kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Meg kell keresni a repedések végét és át kell furni az anyagot teljes keresztmetszetben. Ebben az esetben a melegítés során fellépő hőtágulás, (ami alumíniumnál egyépként is nagy) kissebb esélyel fogja tovább nyitni a repedést. De ez sem biztosíték arra, hogy az anyagban már meglévő mikrorepedések nem fognan nőni!
            Che és DCS kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Sziasztok.
              Nem tudom azóta megoldódott-e a probléma, de egy próbát megérne AWI-hegesztéssel próbálkozni.
              üdv.
              K04L02

              Komment


                #8
                Nem oldódott még meg, igazából keresek egy repedésmentes darabot, az lenne az igazi, de azért mindenképpen jó lenne ezt is megjavítani, mert ezt is meg lehetne menteni még szerintem. AWI hegesztéssel volt próbálkozva természetesen, egy hengerfej felújító műhelyben.

                Üdv. DCS

                Komment


                  #9
                  DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Nem oldódott még meg, igazából keresek egy repedésmentes darabot, az lenne az igazi, de azért mindenképpen jó lenne ezt is megjavítani, mert ezt is meg lehetne menteni még szerintem. AWI hegesztéssel volt próbálkozva természetesen, egy hengerfej felújító műhelyben.

                  Üdv. DCS
                  Az alumíniumöntvény ötvözeteket valóban nehéz hegeszteni. Az önthetőség a Si, Zn, ötvözéssel javul, de a hegeszthetőség romlik. A fékalaplapod szintén ötvözet, de szakember tud vele mit kezdeni.

                  A hőbevitel (melegítés) nem (csak) a hőtágulás miatt lényeges, hanem a feszültségmentesítés miatt. Minden hegesztésnél legyen az acél vagy alumínium feszültségek keletkeznek az anyagban. Ez a feszültség a kristályrács torzulását okozza. A torzulás miatt un. diszlokációk keletkeznek, amelyek az anyag "szélére" vándorolnak, valójában ez a repedés.
                  Amennyiben melegítik az anyagot a hegesztés során a hőelvonás kisebb lesz, ez a varrat minőségét javítja, továbbá a lassú hűlés következtében a fentebb említett feszültségek kialakulásának kisebb a veszélye. Gyakran, hegesztett gépelemeknél ha lehetőség van rá hőntartással normalizálják a munkadarabot.

                  De ha elkeserítettelek akkor, Budaörsön keresd a Szakál-Metal Kft-nél, a motorműhelyben Kusz Józsit. Nekem az NSU Max-om fékalaplapját hegesztették amelyből hiányzott egy darab. Nagyon szép lett és alig kellet esztergálnom.

                  Üdv: dino
                  DCS kedvelte ezt.

                  Komment

                  Ugrás az oldal tetejére
                  Working...
                  X