Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hol lehet papírtömítést venni?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    A bolti papírtömítések sem örök életűek, tehát szerintem a dipa megfelel, főleg, hogy úgy is be kell zsírozni és akkor már nem fogja átereszteni az olajat sem. Megszívja magát zsírral és az olajat nem engedi át, max minimálisan, de annyira a tömítőszett is fogja. Amúgy én Pancsihoz vaterán vettem, de ha gugliba beírod akkor is találhatsz. Mondjuk ha a 125ös Csepeledhez kell akkor nem tudom, mert most keresgettem, de nem találtam semmit.

    Komment


      #17
      DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A félfamentes rajzlapon egy nap alatt több csepp átment, a középső famentesen szintén, de ez már jobb, tömörebb anyag és valóban a Dipa a legjobb, azon még nem ment át egy csepp sem egy nap alatt, de már egy hatalmas cseppforma volt az alján
      Szerintem ez egy jó kísérlet, de a tömítést a helyén, azaz a tömítendő felületek között egészen más "hatások" érik. Ezektől a "hatásoktól" mind jobban ellenállóvá tudjuk tenni a tömítésünket pl. jó minőségű tömítő zsír, paszta, stb. használatával. Az kétségtelen, hogy a Dipa kevésbé "ázik" el mint a többi, ezért is 'szeretik' a mesterek, de a hozzá használt "kegyszerekkel" már olyan tömítő hatás érhető el, hogy kis túlzással használhatnánk wc papírt is vagy egyáltalán nem is kell papír!
      A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

      Komment


        #18
        800-as zündapphoz kell tömítéseket készítenem, itthon boltban nem kapok szerintem, meg egyébként is pontosabb, ha saját magam vágom ki a tömítéseket, mert motorban, váltóban, difiben voltak különböző típusok és vannak méreteltérések esetenként...

        Kedves t5! Van esetleg tipped, hogy hol és milyen tömítőzsírt használjak, vagy bármilyen gépzsír megteszi? Netán használjak vékonyan tömítőpasztát?

        Üdv. DCS

        Komment


          #19
          DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          milyen tömítőzsírt használjak, vagy bármilyen gépzsír megteszi? Netán használjak vékonyan tömítőpasztát?
          Szia!
          Tömítő és ragasztó anyagok terén ajánlom Neked a következőt:
          Ragasztóanyagok
          http://webaruhaz.hskft.hu/20/three-b...tomito-anyagok
          Én olaj- és hőálló sziloplasztot használok, ez piros vagy fekete színben kapható ~1.300,- forint körül van. Vékonyan és gyorsan megkened, hogy a papír mindkét oldalát befedje és még a "hártyásodás" előtt illeszted a felületet!
          Az a legjobb ha 24 órát hagyod(akkor már tuti a kötés) és addig nem töltöd fel olajjal(hűtőfolyadékkal)!
          Sok sikert!
          Utoljára szerkesztve a következő által: -t5-; 2012 máj. 31, 09:24.
          A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

          Komment


            #20

            Komment


              #21
              Én is beleokoskodok engedelmetekkel. A dipa LZS-2 zsírral (tisztával) mindkét oldalán bezsírozva a legjobb - szerintem is. Én minden tömítést ebből csinálok, csináltam. Mindegyik kiválóan bírta.

              Legutóbb hengerfej tömítést kellett készítenem 3,75-ös Briggs rotakapa motorhoz. Na oda már vastagabb kartont használtam. Nevezetesen kínai férfiing csomagolóanyagot. Tökéletes! teljesen homogén, nincs rajta fényes lehúzható réteg, csak a papír. És jó vastag (kb. 1 mm). Ezt is bezsírozva tettem fel és jól meghúztam minden csavart. 2 éve megy, semmi gond vele.

              Hasonló kartonanyag egyébként - csak keményebb és vastagabb - a kötözős dosszié. Elég nagy (A4) tömítések is készíthetők belőle.

              Komment


                #22
                szerintem a legjobban átázó a nyerő én az ijeneket gyöjtöm mindenféle csomagolóanyagot,legyen könnyen átázó és megfelelő vastagságú.Ha sietek grafitos zsirt használok ha van időm benzinnel átáztatom a tömitést és ez az igazi mikor meghuzáskor ellapul tuti,hogy belesimul a sérülésekbe.Rendeltem már kész tömitést, de nekem nem kell a teljes készlet mindég igy egyedileg gyártom,igy legalább méretazonos.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #23
                  Rajzlap és zsír ez volt a régi recept. Most hogy haladjunk a korral csak annyi a változás ,hogy tömítő paszta, az benzin-olaj álló. Mivel a felületek össze vannak" húzva" bírja a hőt is. Egy régi és általános szabály tömítést vékonyat. Hiába raksz több darabot nem jobb mint az egy. Ha sérült a felület kissé akkor jó a vastagabb. Az igazi a Japán mely olyan felületet hoz létre, hogy elegendő a paszta és sosem ereszt! Ha jót akarsz csináltasd a komplikáltabbat szakműhellyel van Orosházán is ilyen az egyszerűbbeket pl.: kuplung dekni magad uram ha nincs szolgád!

                  Komment


                    #24
                    Sufni-tuningba jó volt a festék-cérna vagy hermetik-cérna variáció is. Hermetiktől leégett villanymotor szagod volt egy hétig, mindegy mivel mostál kezet.

                    Komment


                      #25
                      Sziasztok!
                      Nekem is tökéletesen bevált az innen-onnan gyűjtögetett papír+tömítőpaszta kombináció. Legutóbb bonbonos doboz fedeléből vágtam hengertalp tömítést. Teljesen jó, mert pont jó a vastagsága, nem hullámkarton.
                      Igaz, kicsit hülyének néznek időnként a családban, amikor egy-egy bonbonos doboztól izgalomba jövök, meg a lelkükre kötöm hogy KI NE DOBJÁK! :-)

                      Komment


                        #26
                        MÉG SIMSONOS IDŐMBEN ÉN IS NAPOKIG TERJESZTETTEM a tekercselők munkahelyi illatát. Jól tömített de gyalázatos volt letakarítani.

                        Komment


                          #27
                          Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          a Dipa pedig a diósgyőri papírgyár által gyártott műszaki rajzlap
                          Akkor én is hagy kössek bele A Dipa nem műszaki rajzlap, hanem karton, mivel a műszaki rajzlap tök mindegy, hogy ki gyártja, azonos g/m2 értékű és a felülete is a tusrajzhoz van kitalálva. Tömítésnek tényleg alkalmasabb a dipa a rajzlapnál.
                          Én a művészpapírok és kartonok között egy olyat sem találtam viszont, ami jobb lenne az alsó tagozatos technika csomagokban található csúnya halvány oliva zöld kartonnál (a hagyományos barna papírborítékos csomagokban van), amit sosem használunk el órákon, mert nem szép! A mérete behatárolja a felhasználást, de remekül át itatható! Nem tudom ennek van e neve, és sehol máshol nem találkoztam még vele, de a maradékot év végén tömítés alapanyagnak meg szoktam "menteni".
                          Másra nem is jó!
                          Lehet a gyártó az apukákra gondolva teszi bele?
                          Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2013 máj. 01, 18:26.

                          Komment


                            #28
                            Én is kipróbáltam már sokféle papírt a félfamentes rajzlap is jó volt de elötte vastag üveglapon 400-as majd 800-as csiszolópapíron síkbahúztam a blokkfeleket. Összerakás elött egy kicsit be kell áztatni a papírt vízbe, összehúzásnál zömül annyit hogy többet fog érni mint sok utángyártott tömítés. A blokkfeleket beszkenneltem a nyomtatóval majd kijelöltem a síkolt felületet képszerkesztő programmal hogy csak az legyen nyomtatva 70%-os nyomtatási aránnyal kaptam megfelelő méretet. aztán olló szike jobb mint a kopogtatás így biztos hogy nem sérül a felület.made in USA.

                            Komment


                              #29
                              Szia Totyi!

                              Ez az amerikás módszer nekem csak azért nem tetszik, mert egy veteránhoz valahogy nem passzol a szkennelés. Elképzelek egy Ural blokkfelet a szkenneren.

                              Stabil lapfogás és némi gyakorlat kell ahhoz, hogy az ember a még OLAJOS tömítőfelületre ráterített papírlapot - ízlés szerinti minőségűt - ráterítsen, és a hüvelykujjával szépen tapogatva a tömítőfelületet a papírba mintegy belevasalja annak kontúrját. Utána jöhet a körömolló, tapétázókés, bőrlyukasztó, kinek mi tetszik. De a vizet felejtsd el. Sima gépzsírral (én LZS-2 -t használok) bekenem mindkét oldalát a kivágott tömítésnek úgy, hogy a hüvelyk- és mutatóujjam közt morzsolgatom. Így gyönyörűen impregnált frankó tömítésem lesz. Made in Magyarország.

                              Komment


                                #30
                                Javaslom haladni kell a korral. Az elkészítés menete teljesen korrekt. Én azért javaslom a motor tömítő pasztát. Oka a zsír későbbiekben igaz kicsi csík mentén de mindig megragad a por ez paszta esetén nemfog megtörténni mert nem zsíros. Én is hasonlóan csináltam eddig de a gyakorlati tapasztalat azt mutatja a pasztával szerelt az jobb.Persze mindenki azt csinál amit akar de így hosszútávon kevesebbet kell takarítani.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X