Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia blokk csörgése

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Pannónia blokk csörgése

    Üdv kolégák!

    Ötleteket szeretnék kérni a fent említett problémára!
    A kiinduló alap egy P10 csörgő motorblokkal!
    A hengert megfúrattam, a főtengely felújítattam, a főtengely csapágyakat kicseréltem (FAG c3), a motor mégis csörög!

    A lendkerék nem ér bele az alaplapda, a súber nem csörög, kézzel átforgatva nem érzékelhető akadás, vagy súrlódás.

    A hang erős alapjáraton és kis fordulatszámon, de nagyobb fordulaton megszünik.

    Ami hiba van és szerintem nem lehet (talán) oka: feszes a kuplunglánc, mert új, a főtengely pozicionáló csapját valamikor újrafurták és nem megfelelő helyen van, ezért a felső holtpont nem egyezik a gyujtáséval, csak max 2mm előgyújtást lehet állítani.

    ?!

  • #2
    Nem tudom, hogy ettől csörög-e de a 2 mm előgyújtás az kevés.
    azzal nem tud rendesen menni a motor (főleg nagyobb fordulaton) csörgéstől függetlenül.
    nyuszifül és emu kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Szia Nyuszifül !

      Ha valóban minden most van csináltatva , és mert nem hallhatjuk a csörgést , csak hangosan gondolkodhatok .
      - A henger és a dugattyú illesztési hézaga mekkora ? (kb 0,07 -0,08 mm -nek kéne lennie)
      - Milyen dugattyú lett beszerelve , és annak mekkora a kúpossága milyen a geometria ? (a rajz bármelyik javítási könyvben megvan)
      - csapszeg és persely is új , nincs érezhető játék sehol , ha beolajozod 2T olajjal ? (az előbb emlitett rajzon talán szerepel ez is )
      - Fúrás után a csatornák éleit a hengerpalástnál letörted , vagy legömbölyítetted tűreszelővel , kb R0,5 - R1 körülire ? (nehogy beleakadjon a gyűrű)
      - Dugattyú dezaxiálása (csapszegfurat eltolása) megfelelő mértékű, irányú ? (mérd meg , szerintem 0,5-1,2 mm körül kéne legyen ... )

      nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      mi hiba van és szerintem nem lehet (talán) oka: feszes a kuplunglánc, mert új, a főtengely pozicionáló csapját valamikor újrafurták és nem megfelelő helyen van, ezért a felső holtpont nem egyezik a gyujtáséval, csak max 2mm előgyújtást lehet állítani.

      - Ezt nem értem ! A főtengely "ékelés" más pozíciójától, (gondolom a lendkerék pozícionáló csapjáról , vagy íves reteszéről van szó) a primerlánc feszessége nem függ . ( ha már fönt van , és nem annyira feszes hogy kinyirja a csapágyakat , nincs vele probléma )

      nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      a felső holtpont nem egyezik a gyujtáséval, csak max 2mm előgyújtást lehet állítani.
      - Ezt sem értem ! Először állítsd be az alaplapot középső , de inkább az óramutató járásával ellentétes irányba eltolva . Állítsd be a maximális megszakító hézagot kb 0,4-0,45 -re , majd a gyújtást 2,8-3 mm körüli értékre a FHP elé . Ha nem adja ki , mert annyira el van pozícionálva a lendkerék , akkor sajnos reszelned kell a rögzítő csavarok íves nútján annyit , hogy a minimális érték legalább összejöjjön . Kis előgyujtással nem kielégítő a teljesítményed , de ezért még nem csörög !
      nyuszifül kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        A hengerfúrást mindig ugyanattól a személytől rendelem, eddig nem volt vele gond.( A dugattyút sem raktaktam bele fordítva.) A dugattyú BERTA megkaptam a dobozát.
        A csatornákat nem kerekítettem le, ezt még megpróbálom.

        A hibákat csak azért írtan le, mert ezeket észleltem, de szerintem nem okozhatják a problémát.

        A persely és a csapszeg is új.

        Hogy jobban értsd a pozicionális problémát:
        A lendkeréken és a blokkházon is meg van jelölve a felső holtpont. Amikor a dugattyú már a felső holtponton van, a jelölések még 15mm-re vannak egymástól.
        Az alaplap pedig már nem az íves hornyokon akad meg, hanem a blokkban (Pedig már abból is martam ki, így lett ez a 2mm, előtte még kevesebb, volt).

        Köszönöm a tanácsokat!

        Komment


        • #5
          Szia !

          Ha már úgyis szétszeded , mérd meg a dugattyút , és a hengert , számold ki az illesztést . A berta geometriája jó szokott lenni . Nézd meg a gyűrűket , gyűrűvég hézagokat , nem szorulnak -e bele a hornyukba . Attól hogy új valami , nem biztos hogy jó .

          nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Hogy jobban értsd a pozicionális problémát:
          A lendkeréken és a blokkházon is meg van jelölve a felső holtpont. Amikor a dugattyú már a felső holtponton van, a jelölések még 15mm-re vannak egymástól.
          Hagyd azt a jelölést fenébe , úgysem pontos .Vedd le a hengerfejet (vagy ha már úgyis le lesz véve ) , és mérd ki a FHP-t , és a gyújtási helyzetet : Ha annyira el van rontva a főtengelybe a stift furatának a helyzete ,akkor egyszerűen hagyd ki belőle a stiftet, a kúp rögzíti a lendkereket úgy is .A dugattyút tekerd FHP -ra (a hengerfej nincs rajta , lehetőleg indikátorórával , vagy pupitas -al méred a valós helyzetét ) , ebben a helyzetben próbáld megtartani a főtengelyt , és felrakni a lendítőkereket úgy hogy a gyári "0" jelölés a vonallal egybe essen . Picit (!) rákoccintasz a lendkerékre mondjuk a szegecseknél , ezzel naggyából rögzítve azt az adott helyzetben .(ha a két kúp nem sérült , nem fog elmozdulni amíg meghúzod, ha igen finom csiszolóporral összecsiszolod őket ) . Ismételten ellenőrzöd a helyzetet , és ha jó rögzíted az anyával . Ezután kezdődhet a megszakítóhézag (a megszakító gyári , és nem lóg , nincs beégve ... ) , és gyújtásbeállítás . Természetesen a pontos beállítás érdekében ezt még mindíg leszedett hengerfejnél , dugattyún mérve ejted meg . A megszakítást a legpontosabban pedig a megszakítóról lekötött vezetékek mellett egy ellenállásmérő , vagy az akku és egy próbalámpa segítségével tudod érzékelni (főleg ha nincs is bent a blokk a helyén ) . Ebben az esetben , - természetesen a beállítás végeztével - a vezetékeket a helyén lévő lendkerék ablakain keresztül kell visszajátszani .
          Atti69, nyuszifül és Titus kedvelte ezt.

          Komment


          • #6
            Derék-szögelted a hajtókart?
            Nekem volt egy félrefúrt hengerem sokáig nem találtam a bajt,feszült a dugattyú az alsó holtponton felül nem egyszer vettem le a hengercsavarokat és félre elemelkedett akkor kezdtem ellenőrizgetni lent,fent mást mutatott a hézagmérő,jártam úgy is,hogy nem egyezett a blokkpárosítószám akkor a csapszegperselyemet nyírta ki a motor.A gyújtást igazítsd a zahi módszerével,ha megvan a közép pozíció berajzolod és fúrhatsz egy új tájolófuratot...
            Atti69, nyuszifül és Titus kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


            • #7
              A csatornák lekerekítése sajnos nem oldotta meg a problémát.

              A dugattyút és a hengert pontosan kimérni nem tudom megfelelő mérőeszközök és sablonok hiányában.

              A gyűrűk a horonyba nem szorulnak, a hézaguk is jó.

              Ha a főtengely derékszögelése volna rossz, szerintem nem csörögne, hanem szorulna a dugattyú, de igaz nem sokat ment, a kopási képén nem látszik.

              A gyújtást egyenlőre hagyom, mert a csapot azt sikerült rendesen megszorítaniuk, ráadásul tűgörgőből van.

              Beszéltem egy öreg szakival. Ő azt monda, a p10 nagy bordái miatt új korukban is visszahordtak a szervizbe ilyen hibával motorokat és nem tudtak neki mit csinálni, abban az időben sem. Gyanús, ha megfogom a hengert és a hengerfejet kézzel sokkal halkabb lesz. Olyat is mondtak, hogy lehet a henger bordái közül van megrepedve valamelyik, csak még nincs eltörve, talán az zörög.

              HÁT nem tudom...................

              Komment


              • #8
                A tűgörgő bevett szokás,viszont a lendkerék látja kárát! Az előgyújtás legkisebb értéke 2,5-2,7-a pannónia versenycélú motoroknál.A tied nem jó ,én egy másik lendkerék szegecsit lefúrnám és elfordítva az agyrészbe új furatokba csavaroznám így kipróbálva meggyőződhetnél a helyes gyújtásnál is csörög e? Szerintem nem,mert így erős utógyujtása van:ami nem megfelelő működést eredményez ,ez melegedést,túlfogyasztást,elégetetlen üzemanyagot eredményez ,ami a tartósságot jelentősen befolyásolja.
                zahi, emu és Lemezjáték kedvelte ezt.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                • #9
                  mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  én egy másik lendkerék szegecsit lefúrnám és elfordítva az agyrészbe új furatokba csavaroznám így kipróbálva meggyőződhetnél a helyes gyújtásnál is csörög e?
                  Nem tudom hogy mennyire működne , ha jól tudom a gyújtótekercs - lendkerékmágnes szegmens - megszakítóbütyök kombónak valamilyen szinten öszhangba kéne lennie nem ?
                  Továbbra is a stift , vagy íves retesz kihagyása , kúp összecsiszolása és az említett módon történő pontos 2,8-3 mm -es gyújtás beállítása mellett teszem le a garast . És igen , a kisebb előgyújtás csörgést nem , csak erőtlenséget , melegedést okoz , mert a terjeszkedés csúcsnyomása kisebb , és jóval a FHP utánra tolódik el . A derékszögelési hiba se okoz különösebb zajt , csak rendellenes kopást , szoros járást . Szerintem az alapjáraton csörömpölés , kopogás leginkább mechanikai hibára utal . Pl: dugattyú billeg ergo rossz az illesztés , vagy a dugó geometriája , vagy a dezaxiálás mértéke NOK . Vagy a dugattyúgyűrű hangját hallja Pl : nagy a hézag , a horonyban , akadozik a résekben ... (rések vertikális éleit domborítani kell picit hogy könnyebben bevegye a gyűrűt , és az éleket legömbölyíteni . )
                  De lehet prózaibb ok is , láttam már hogy a h.f. alu. tömítésbe ért bele a dugattyú , vagy a forgattyúmű csapágyai zajongtak . Lassan ,gyertya nélkül , kézzel forgatva , zaj , vagy akadozás tapasztalható?

                  Komment


                  • #10
                    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Nem tudom hogy mennyire működne , ha jól tudom a gyújtótekercs - lendkerékmágnes szegmens - megszakítóbütyök kombónak valamilyen szinten öszhangba kéne lennie nem ?
                    Elfurkált szétkalapált főtengelynél is működik a gyújtás,jelentős 6-m/m-közeli és 0-közeli előgyújtásokkal láttam működő pannóniát(szaki nem tudom miért indul hátra,és alig bírom beindítani mert visszarúg....)
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                    • #11
                      Én nem így értettem .

                      Komment


                      • #12
                        zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Én nem így értettem .
                        A gyújtótekercs és a hozzá viszonyított elhaladó mágnes helyzetére gondoltál gondolom,igaz ha elfúrom a szegecselést ez megváltozik.Ismét igazad van...!!!
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                        • #13
                          Bonyolult a téma.lehetne agyalgatni... de nem érdemes. A legerősebb szikra söntváltáskor képződik.. de a "kissé" gyengébb is gyujt.. Erős mágnes és jó tekercs... furkálhatsz kedvedre..

                          Komment

                          Working...
                          X