Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csepel vázszám/motorszám kérdés

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Csepel vázszám/motorszám kérdés

    Henger alatti szám 6/8 1604
    Blokkszámok: kuplung felől: 28971
    gyújtás felől: 124285

    Vázszámot csak a jobb hátsó teleszkóp felső fülén találtam: 4/8017

    1. Azt szeretném kérdezni, hogy melyik számból lehet megtudni a motor gyártási évét
    2. Ha van még vázszám azt hol találom meg
    3. Mely számoknak kell egyezniük?

  • #2
    zolle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Henger alatti szám 6/8 1604
    Ez a motorszáma. 1956 8. havi gyártás


    zolle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Blokkszámok: kuplung felől: 28971
    gyújtás felől: 124285
    Ezek a blokkpárosítók és ezeknek egyezniük illene.


    zolle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Vázszámot csak a jobb hátsó teleszkóp felső fülén találtam: 4/8017
    Ez az alvázszáma. és 1954 8. havi bár a számsor rövid, lehet nem találtad meg az összes karaktert.

    Eredetileg a motor és a vázszám egyezett.
    Alvázszám máshol nincs (jó esetben). A villanyakban van még beütött számsor, mégpedig a rendszám, és ebben 2-nek kellene lenni.
    zolle és Titus kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Köszönöm szépen
      A blokkszámok nem tudom miért nem illenek össze tudomásom szerint nem volt szétszedve se




      Megtaláltam a villanyakon található számokat melyek a következőek: KS 6353, és egy kicsit rövidebb: Y 904




      Elnézést a 2. szám talán IY 904 viszont itt még mindig csak 3 szám van és nem 4

      Komment


      • #4
        zolle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        itt még mindig csak 3 szám van és nem 4
        Az nem gond mert ez az 1958-ig használt 2betű 3számos rendszáma. Utána jött a 4számos.
        zolle és Titus kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          Aha értem, köszönöm szépen a választ.
          Az lenne még a kérdésem hogy a vázszám miért ennyire kevés karakterből áll? Akárhogy megtakarítottam azt a "fület" nem találtam több karaktert.
          Van nekem itthon egy másik váz és azon sokkal több karakter van.

          Komment


          • #6
            Nekem is több karakter van a vázszámnál, viszont van olyan blokkom amiben ez a kevesebb fajta van. De azt nem tudom miben volt, hozzám már így került egy padlásról. Igazából nem tudom mi a logikája ezeknek, a kevesebb karaktereknek.

            Komment


            • #7
              Már én is találkoztam X/X XXX formátumú vázszámmal és arra jutottam hogy a 100 alatti sorozatszámoknál elhagyták az első 0-ást. Valószínű így lett a 6 számjegy helyett 5 számjegyű a vázszámod is. 1954 augusztusában gyártott 17. Csepel váz van nálad a számok alapján. Ez persze nem szentírás de én erre tippelek. Azért kíváncsi lennék egy 10 alatti darabszámú vázra is, vajon ott is csak egy darab 0 van, vagy 2...
              zolle és mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


              • #8
                Titus,
                Ez az egy logikus magyarázat van szerintem is, bár sose tudni...
                Titus és zolle kedvelte ezt.

                Komment


                • #9
                  Bocsánat, hogy beleszólok,de én találtam még egy számot a vázban. d-csepel. A jobb oldali fül, amin a bakteleszkóp áll,annak van egy kis darab "laposvas" merevítője, abban van. Majd megnézem ,hány jegyű. Megpróbálok fotót felrakni.
                  "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                  Komment


                  • #10
                    Üdv!
                    Szerintem a nyúlványszámot találtad meg. 5 számjegyű?

                    Komment


                    • #11
                      Igen,5 jegyű. De az enyémbe a henger alatt 7/3 0049 van.1957-ben már tudásom szerint nem gyártottak Csepelt
                      Ricsi95D kedvelte ezt.
                      "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                      Komment


                      • #12
                        Örs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        1957-ben már tudásom szerint nem gyártottak Csepelt
                        Jól tudod, ekkor már D-Csepelt gyártottak.
                        A tiéd 1957 márciusi

                        Komment


                        • #13
                          Titus! A nyúlványszám az "elárul" valamit a motorról? Azért kérdezem, mert az enyémben csak és kizárólag ilyen szám van, s a forgalmiban is ez van bejegyezve plusz ez volt bekeretezve pirossal is. (lehet pótlás váz volt..)

                          Komment


                          • #14
                            dott!
                            Valószínű a nyúlványszámok is növekvő tendenciát mutatnak az egymás utáni évjáratoknál. De ez is csak tipp a részemről, nem ástam bele magam a dologba. Azt tudom hogy hol van a vázon, és általában öt számjegyből áll. Azt viszont megjegyezném, hogy a T és D-Csepel blokkpárosítók is 5 számjegyűek.
                            Ha megírod nekem a nyúlványszámot, megnézem hogy az 57-es D-Csepelem számától nagyobb vagy kisebb.
                            Amúgy szerintem is pót vázad van.
                            Üdv: Titus

                            Komment


                            • #15
                              A nyúlványszáma : 48136. A motor párosító száma sem mérvadó, mert az is tuti cserélve lett, ott a régi rendszáma van motorszámként beütve. Szerintem egyszer összetörték, utána pedig rendbe rakták.
                              Habár úgy vagyok vele, hogy nekem ez is nagyon megfelel, még ha cserés is volt rajta sok minden, mert papíros a motor.

                              Komment

                              Working...
                              X