Közlemény

Collapse
No announcement yet.

D-Csepel újraélesztés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • D-Csepel újraélesztés

    Van egy D-Csepelem, még 86-ban vettem kemény 3000 ft-ért, amit 3500 -ról alkudtam le. Csak az arányok miatt írom, rá egy évvel kezdtem el dolgozni, és az első fizetésem 3500 Ft volt. Volt már előtte kis MZ-m is meg 250-es ETZ-m is, tehát ezt már veterános célzattal vettem, és ez volt az első veterános motorom, de azért napi használatban volt.

    A szürke forgalmija szerint előttem már volt 2 tulajdonosa, szóval kicsit leharcolt volt már. Szerintem előttem valaki újra is festette, és csíkozta, de az akkori neoluxos világhoz képest nem rosszul...

    Az akkori veterános világot össze se lehet hasonlítani a mai internetes, minden információ azonnal elérhető, meg fórumon segítség kérő világgal, az egyetlen szakirodalom, amit találtam hozz, az egy Danuvia alkatrészjegyzékes könyvecske volt, de legalább a motorja ugyanaz.

    A gép már kicsit gyengécske volt, harmadikban már nem nagyon bírt a dombokat, még az akkori 70 kilómmal sem.

    Nagy nehezen tudtam hozzá szerezni ismerősi körből túlméretes dugattyút, meg egy zsír új főtengelyt, így a blokkot fel is tudtam újítani. Boltban akkor már semmi alkatrész nem volt hozzá, használtam, amit találtam, pl. MZ-bovdeneket. Az egyik legnagyobb gond a gumi volt, mert addigra már a Ballon Cordatic meg az Emerge gumik elöregedtek, kirepedeztek, még ha a profiljuk jó is volt. 19"-os gumi meg égen-földön nem volt a boltban. Nagy nehezen egyszer találtam orosz 3x19"-os gumit, persze hosszanti bordázattal, gondolom valami orosz gép (talán Izs?) első kereke lehetett. 500 Ft-ba került, ami akkoriban nem kis pénz volt.

    Már egyszer valahol írtam a Fórumon, de akkortól tanultam meg, mi az hogy motor szerelés, az MZ-kénél legfeljebb gyertyát kellett cserélni...

    A legtöbbet a lendkerék "ékkel" (tudom, nem ék, hanem íves retesz...) szívtam, aztán egyszer elegem lett és rátettem egy Babetta gyújtást, de erről már külön témában írtam.

    Évekig műszakiztattam rendesen, aztán jöttek más motorok, és ő Csipke Rózsika álmát kezdte aludni vagy húsz évig...Néhány hónapja vettem elő újra, és még a 28 Ft-os benzin volt benne...

    Vettem rá új gumikat és ma tettem fel rá. Amikor húsz év állás után kitolta, meglepődve tapasztalat, hogy nem eresztett le a gumija!!! Ezek az oroszok tudnak valamit...Aztán rájöttem, hogy olyan kemény lett a gumija, hogy nem lapult be. Azt a gumi cserét nem kívánom senkinek...Ha a Jóisten tudta volna, hogy az oroszok ilyen kemény gumit fognak gyártani, biztos négy kezet teremtett volna az embernek...

    Holnap folytatom a gép talpra állítását, aztán ha kész, irány műszakira! Utána meg eladom, megy az ára az Izs-be...

  • #2
    Kár érte, de ilyen az élet. Jobban jársz egy hajtott géppel, mint egy raktárban porosodóval.
    Ha a T1 árát is be szeretnéd építeni az izs-be, kérlek szólj előtte (persze engem ki akarnak vágni az ilyen ötletekért, de ahol két Pannónia van, ott biztos elfér még egy.)

    Ilyen gumicserém volt már nekem is, biciklin. Amiről alapban úgy esik le a külső, feszegetni se nagyon kell - kicsit elgyártották. Nagy szerelővassal nem lehetett húzni, mert görbült a felni, ugyanebből az okból taposni se lehetett. A felni és a gumi is kicsit megsínylette az akciót, de felkalapáltam rá néhány óra alatt.
    Ha azt szerelni kell valamikor, akkor fűrész - flex...
    OdinHEM és Lemezjáték kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Ha azt szerelni kell valamikor, akkor fűrész - flex...
      Gumiszerelésnél a szappanyos víz csodákat tesz!!!
      demeter, Lemezjáték és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        emu
        Gumiszerelésnél a szappanyos víz csodákat tesz!!!
        ...Meg utána is kézmosásnál!!!

        Valahol hallottam, hogy az étolaj is jó, mert nem támadja meg a gumit (nem ásványi alapú).

        Komment


        • #5
          Vagy a gumis jóismerős!
          kvaga és Fergusson kedvelte ezt.

          Komment


          • #6
            bokor 28
            Jobban jársz egy hajtott géppel, mint egy raktárban porosodóval.
            Így van.

            A mániám a két üléses lengőnyerges motor. A kis Csepel erre jó, de az Izs 49 mégiscsak komolyabb darab lenne...Na meg a tankváltó, az nem semmi.
            mir-mur és OdinHEM kedvelte ezt.

            Komment


            • #7
              Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Na meg a tankváltó, az nem semmi.
              Láb és tankváltó, ha jól tudom!

              - - - Updated - - -

              Csak egy gyönge megjegyzés!
              Egy enduro versenyzőnek azt hiszem 10 perce van a két nap között szerelésre ami alatt lecserélheti külső segítség nélkül a két gumit ( és le is cseréli ) és az Qrva kemény gumi mert még van falvastagsága is.
              OdinHEM és Lemezjáték kedvelte ezt.

              Komment


              • #8
                emu
                Egy enduro versenyzőnek azt hiszem 10 perce van a két nap között szerelésre ami alatt lecserélheti külső segítség nélkül a két gumit (és le is cseréli) és az Qrva kemény gumi mert még van falvastagsága is.
                ...Kezdem érteni, miért nem lett belőlem enduro versenyző...
                Titus és kedvelte ezt.

                Komment


                • #9
                  Nagyban függ a használt szerszámtól is hogy mennyire nehéz (persze tapasztalat nélkül hiába).

                  Bicajnál is, széles bütykös terepgumit montiról simán le lehet szedni szerszámok nélkül is akár. Egy pár száz ft-os műanyag leszedővel meg még egyszerűbb.
                  Na de egy tizenakárhány baros versenybringa gumiját már nem ilyen egyszerű szerelni, oda már kell a jó szerelővas.

                  (volt anno egy videó, srác bicajversenyző, mindkét keze hiányzik tőből. Pár perc alatt egyedül kicserélte a belsőt.)

                  Komment


                  • #10
                    Az én bicajomról nem leszedni nehéz a gumit. Hanem felszerelni
                    Click image for larger version

Name:	PB160374.jpg
Views:	2
Size:	193.0 KB
ID:	149546
                    Falcos felni... mikor először szereltem össze.... nos... setét fellegek vonulata homlokomon.... kb. másfél óra.
                    és a tanulság: ehhez még Shiva istennő sok keze se lenne elég.
                    Click image for larger version

Name:	orig_siva.jpg
Views:	1
Size:	32.0 KB
ID:	149547
                    Persze később változott a helyzet, harmadjára már megvolt negyed óra alatt
                    ...mindösszesen 2 azaz kettő kézzel!

                    Komment


                    • #11
                      Az én bicajomról nem leszedni nehéz a gumit. Hanem felszerelni
                      Hát az meg mi? Kipreparált kígyóbőrt kell ráfeszíteni?
                      Everything is better when you decide you don't care.

                      Komment


                      • #12
                        Kipreparált kígyóbőrt kell ráfeszíteni?
                        Igen, valahogy úgy...
                        Rá kell bírni hogy hajoljon meg, mintegy csövet képezve, közben a ráfra rávarázsolni. Ahol elengeded, széthajlik és leesik a ráfról. Ja, és közben pumpálni...
                        De amúgy jó találmány... biztos....

                        Komment


                        • #13
                          helyzetjelentés:

                          Ma eljutottam odáig, hogy mentem a D-Csepellel. Szépen indul, van benne kompresszió, bár berúgásnál néha megcsúszik a kuplung, menet közben viszont nem. Állítanom kell rajta.

                          Nagyon jól megy a gép, jól veszi a sebességeket, és hármasban enyhe dombra is simán visz. Hangos, a kipufogóban a lamellák szerintem nem jók már.

                          Az elektromos rendszert átnéztem a hátsó lámpa és a fék kivételével, mert a hátsó lámpát még nem szereltem fel rá. A Babetta-gyújtás egyébként nagyon jó, már alapjáraton olyan fénye van az első lámpának, ami a Csepelével csak magas fordulaton. A szikra is alig látszik, mivel kékes, és nem sárga. (Ez majdnem olyan előrelépés, mint a Pannónián a VAPE.)

                          A fékek is rendben vannak (én már ragasztott fékpofákat tettem bele, nem szórakoztam a szegecseléssel). Szerintem jobban fognak a fékei, mint a Pannóniáé.

                          Gondolkoztam a festésen is, és lehet, hogy eredeti, mert a tank logo is rajta van, és azt biztos nem tudták ráfesteni utólag, hozzám meg már így került. Az első lámpa viszont szerintem újra festett lehet.

                          Click image for larger version

Name:	mini-WP_20160827_18_45_01_Pro.jpg
Views:	1
Size:	82.3 KB
ID:	149565Click image for larger version

Name:	mini-WP_20160827_18_47_08_Pro.jpg
Views:	1
Size:	71.4 KB
ID:	149566Click image for larger version

Name:	mini-WP_20160827_18_47_22_Pro.jpg
Views:	1
Size:	72.3 KB
ID:	149567Click image for larger version

Name:	mini-WP_20160827_18_47_45_Pro.jpg
Views:	1
Size:	72.0 KB
ID:	149568Click image for larger version

Name:	mini-WP_20160827_18_47_57_Pro.jpg
Views:	1
Size:	65.5 KB
ID:	149569Click image for larger version

Name:	mini-WP_20160827_18_51_04_Pro.jpg
Views:	1
Size:	78.1 KB
ID:	149570Click image for larger version

Name:	mini-WP_20160827_19_05_40_Pro.jpg
Views:	1
Size:	73.7 KB
ID:	149571

                          Kínlódom a képméretezővel...
                          Attached Files
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 aug. 27, 21:57.

                          Komment


                          • #14
                            Véletlenül ebben nem Danuvia blokk van? már nem a henger miatt, hanem hogy a Csepeleknek nem volt töltőtekercs kivezetése, ennek meg ott van a három kivezetés. A Csepelnek csak kettő volt.

                            Komment


                            • #15
                              Tamás78
                              Véletlenül ebben nem Danuvia blokk van? már nem a henger miatt, hanem hogy a Csepeleknek nem volt töltőtekercs kivezetése, ennek meg ott van a három kivezetés. A Csepelnek csak kettő volt.
                              A motorszáma 6/5 0116, amiről úgy tudom, hogy 1956 májusi gyártást jelent. A vázszáma egyezően 6/5 0116, így a motor biztos, hogy ehhez a vázhoz való. Ezek a számok szerepelnek az 1959-ben kiadott szürke forgalmi engedélyében is (A "Gépjárómű" szürke forgalmikat akkor vezették be és a néhány évvel korábbi gyártású motorok is ezt kapták.)

                              Amennyire én tudom, a korai Csepelek voltak 2 elektromos kivezetésűek, a későbbiek már az akku töltő tekercs kivezetése miatt 3 kivezetésűek. (Majd megnézem a Csepel 125 T könyvét, így fejből nem tudom.)

                              Meg azt olvastam, hogy a Danuvián már nem volt olajbeöntő csavar, csak a D-Csepelen.

                              A henger Danuviáé, mert ilyet fúrattam hozzá, nem gömbölyűt...Nekem ez akkoriban sokkal jobban tetszett, sokkal régiesebbnek hatott ez a csepp alakú henger és hengerfej. Tudom nem menne át vele az OT-n, de nekem most is jobban tetszik.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X