Van egy D-Csepelem, még 86-ban vettem kemény 3000 ft-ért, amit 3500 -ról alkudtam le. Csak az arányok miatt írom, rá egy évvel kezdtem el dolgozni, és az első fizetésem 3500 Ft volt. Volt már előtte kis MZ-m is meg 250-es ETZ-m is, tehát ezt már veterános célzattal vettem, és ez volt az első veterános motorom, de azért napi használatban volt.
A szürke forgalmija szerint előttem már volt 2 tulajdonosa, szóval kicsit leharcolt volt már. Szerintem előttem valaki újra is festette, és csíkozta, de az akkori neoluxos világhoz képest nem rosszul...
Az akkori veterános világot össze se lehet hasonlítani a mai internetes, minden információ azonnal elérhető, meg fórumon segítség kérő világgal, az egyetlen szakirodalom, amit találtam hozz, az egy Danuvia alkatrészjegyzékes könyvecske volt, de legalább a motorja ugyanaz.
A gép már kicsit gyengécske volt, harmadikban már nem nagyon bírt a dombokat, még az akkori 70 kilómmal sem.
Nagy nehezen tudtam hozzá szerezni ismerősi körből túlméretes dugattyút, meg egy zsír új főtengelyt, így a blokkot fel is tudtam újítani. Boltban akkor már semmi alkatrész nem volt hozzá, használtam, amit találtam, pl. MZ-bovdeneket. Az egyik legnagyobb gond a gumi volt, mert addigra már a Ballon Cordatic meg az Emerge gumik elöregedtek, kirepedeztek, még ha a profiljuk jó is volt. 19"-os gumi meg égen-földön nem volt a boltban. Nagy nehezen egyszer találtam orosz 3x19"-os gumit, persze hosszanti bordázattal, gondolom valami orosz gép (talán Izs?) első kereke lehetett. 500 Ft-ba került, ami akkoriban nem kis pénz volt.
Már egyszer valahol írtam a Fórumon, de akkortól tanultam meg, mi az hogy motor szerelés, az MZ-kénél legfeljebb gyertyát kellett cserélni...
A legtöbbet a lendkerék "ékkel" (tudom, nem ék, hanem íves retesz...) szívtam, aztán egyszer elegem lett és rátettem egy Babetta gyújtást, de erről már külön témában írtam.
Évekig műszakiztattam rendesen, aztán jöttek más motorok, és ő Csipke Rózsika álmát kezdte aludni vagy húsz évig...Néhány hónapja vettem elő újra, és még a 28 Ft-os benzin volt benne...
Vettem rá új gumikat és ma tettem fel rá. Amikor húsz év állás után kitolta, meglepődve tapasztalat, hogy nem eresztett le a gumija!!! Ezek az oroszok tudnak valamit...Aztán rájöttem, hogy olyan kemény lett a gumija, hogy nem lapult be. Azt a gumi cserét nem kívánom senkinek...Ha a Jóisten tudta volna, hogy az oroszok ilyen kemény gumit fognak gyártani, biztos négy kezet teremtett volna az embernek...
Holnap folytatom a gép talpra állítását, aztán ha kész, irány műszakira! Utána meg eladom, megy az ára az Izs-be...
A szürke forgalmija szerint előttem már volt 2 tulajdonosa, szóval kicsit leharcolt volt már. Szerintem előttem valaki újra is festette, és csíkozta, de az akkori neoluxos világhoz képest nem rosszul...
Az akkori veterános világot össze se lehet hasonlítani a mai internetes, minden információ azonnal elérhető, meg fórumon segítség kérő világgal, az egyetlen szakirodalom, amit találtam hozz, az egy Danuvia alkatrészjegyzékes könyvecske volt, de legalább a motorja ugyanaz.
A gép már kicsit gyengécske volt, harmadikban már nem nagyon bírt a dombokat, még az akkori 70 kilómmal sem.
Nagy nehezen tudtam hozzá szerezni ismerősi körből túlméretes dugattyút, meg egy zsír új főtengelyt, így a blokkot fel is tudtam újítani. Boltban akkor már semmi alkatrész nem volt hozzá, használtam, amit találtam, pl. MZ-bovdeneket. Az egyik legnagyobb gond a gumi volt, mert addigra már a Ballon Cordatic meg az Emerge gumik elöregedtek, kirepedeztek, még ha a profiljuk jó is volt. 19"-os gumi meg égen-földön nem volt a boltban. Nagy nehezen egyszer találtam orosz 3x19"-os gumit, persze hosszanti bordázattal, gondolom valami orosz gép (talán Izs?) első kereke lehetett. 500 Ft-ba került, ami akkoriban nem kis pénz volt.
Már egyszer valahol írtam a Fórumon, de akkortól tanultam meg, mi az hogy motor szerelés, az MZ-kénél legfeljebb gyertyát kellett cserélni...
A legtöbbet a lendkerék "ékkel" (tudom, nem ék, hanem íves retesz...) szívtam, aztán egyszer elegem lett és rátettem egy Babetta gyújtást, de erről már külön témában írtam.
Évekig műszakiztattam rendesen, aztán jöttek más motorok, és ő Csipke Rózsika álmát kezdte aludni vagy húsz évig...Néhány hónapja vettem elő újra, és még a 28 Ft-os benzin volt benne...
Vettem rá új gumikat és ma tettem fel rá. Amikor húsz év állás után kitolta, meglepődve tapasztalat, hogy nem eresztett le a gumija!!! Ezek az oroszok tudnak valamit...Aztán rájöttem, hogy olyan kemény lett a gumija, hogy nem lapult be. Azt a gumi cserét nem kívánom senkinek...Ha a Jóisten tudta volna, hogy az oroszok ilyen kemény gumit fognak gyártani, biztos négy kezet teremtett volna az embernek...
Holnap folytatom a gép talpra állítását, aztán ha kész, irány műszakira! Utána meg eladom, megy az ára az Izs-be...
Komment