Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5 váltókar visszahúzó rugó.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Pannónia T5 váltókar visszahúzó rugó.

    Üdvözlet minden veteránosnak!
    A problémám a következő: Cseréltem a váltó tengelyen és a berugó tengelyen a ó gyűrűket. A rugó ami vissza húzza a berugó kart leváltás után szétugrott össze raktam valahogy de most még annyira se működik mint eddig. Valakinek nincs egy kép, vagy értelmes ábra véletlenül arról, hogy hogyan kellene beakasztani azt a rugót? 2 menetes rugóm van nem olyan mint a TLF-ben ami 3 menetes.


  • #2
    Bejelentkezés – Google-fiók
    Szerintem itt találsz.




    Mint más tanács, ha a fedél tömítés vékony, megszorulhat a berugo kar is. Nem biztos, hogy a rugó rossz. Legyél körültekintő, lehet egy új tömítéssel te vitted be a hibát.
    Ifás kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Azelőtt sem jött vissza rendesen mielőtt Ó gyűrűt cseréltem most egyáltalán nem jön vissza. Azt néztem, hogy amúgy könnyen jár. A rugó egyik szára be van hajtva az nem tudom, hogy gond-e?

      Komment


      • #4
        Fel kell húznod, most hogy levetted teljesen kidobta magát és laza ezért nem húzza vissza.
        ptm004 kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          Igaz! Ezt a képeim nem adjak vissza, de a kart ki kellett forgatni, hogy a rugó ne húzza.
          OdinHEM kedvelte ezt.

          Komment


          • #6
            Köszönöm a fényképeket és a többi segítséget is most úgy néz ki jól működik!
            ptm004 kedvelte ezt.

            Komment


            • #7
              Az a lényeg, hogy megy.

              Komment


              • #8
                Most más problémám adódott én voltam a béna felrobbantottam az úszót.

                Komment


                • #9
                  Azt meg hogy sikerült? GYufaval nézted meg a likas úszót?

                  Komment


                  • #10
                    Gyufával melegítettem szépen fújta is ki magából a benzin gőzt csak kapkodtam és túl melegítettem. Egy "alig" halható durranással füstbe ment.

                    Komment


                    • #11
                      Sziasztok!

                      Szerelem össze a 63-as T1-esemet (eddig TLF-nek gondoltam, de ezen a fórumon precíz segítséget kaptam a beazonosításában is...).
                      Még nem tudtam összerakni, de már nem a szétszerelésnél, hanem az összerakásnál vagyok...

                      Felszereltem a baloldalát és a mellékelt kép szerint raktam össze a berúgókar fogasívét a közlőkerékkel, és amikor feltettem a baloldali deklit (deknit?!) és elkezdtem nyomogatni a berúgókart, hogy szikrát produkáljak (mivel előtte elég gyengén dolgozott a gyújtás), és azt hiszem kicsit ész nélkül csináltam, mivel még forgott a mechanizmus, amikor én nagy hévvel kézzel újra rányomtam a berúgókart...mire az eredmény:
                      Berúgókar kb. nyolcad fordulatot üresen lenyomható a rugó ellenében anélkül, hogy lábítana, aztán kopp + ha kézzel hajtom a főtengelyt, a kuplung mögötti racsnis kerék kerreg...
                      Stirlitz ekkor már tudta....

                      Mindez akkor történt, amikor már a főtengelyre a lánckerék felszerelve, a kuplung felszerelve, csavarok meghúzva, és az orros biztosító lemezek akkurátusan ráhajtogatva az anyákra...

                      Optimista alkat lévén nem estem neki leszerelni, hanem eltekertem a fogasívet ütközésig és a közlőkerék közben úgy fordult, hogy a lehasított rész került a fogasív felé, és megpróbáltam különböző pozíciókba visszaengedve a fogasívet összekapcsolni a közlőkerékkel, hogy hátha vissza tudom állítani az eredeti állapotot. Ez egy tucat próbálkozás után sikerült. Megint lehetett rendesen a motort a berúgóval átmozgatni, és a főtengely forgatásával a berúgó alaphelyzetében nem racsnizott a közlőkerék.

                      Nagyon büszke lettem magamra, hogy nem estem neki szétszedni, aztán motoszkált bennem a kisördög, hogy ha egyszer ilyen csúnyán kiugrott, akkor semmi garancia, hogy ez ne ismétlődjön meg újra, lehetőleg akkor, amikor messze otthonról valahol megpróbálom büszkén elindítani egy tankolás után, miközben fél tucat ember áll körül és dicsérik a régi jó magyar portékát...

                      A lényeg: normális dolog-e ez? Szedjem-e újra szét most, hogy nincsen még összerakva, és állítsam újra pozícióba a fogasívet a közlőkerékkel?
                      Küldöm a próba előtti állapotról készített képet, ahol látszik, hogy raktam össze. Lehet, hogy még egy foggal odébb kellett volna összekapcsolnom őket? (Arra gondolok, hogy a berúgó ív alaphelyzetéhez viszonyítva egy foggal elfordítanám a közlőkereket az óra mutató járásának megfelelően, amihez nyilván mégiscsak szét kellene szednem a berendezést...)

                      Jól gondolom?

                      Link

                      Üdv: Lemezjáték

                      Komment


                      • #12
                        Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        . Lehet, hogy még egy foggal odébb kellett volna összekapcsolnom őket? (Arra gondolok, hogy a berúgó ív alaphelyzetéhez viszonyítva egy foggal elfordítanám a közlőkereket az óra mutató járásának megfelelően, amihez nyilván mégiscsak szét kellene szednem a berendezést...)
                        Fordítsd el egy foggal. Rakd rá kuplungot és nézd meg forog-e megfelelően. Próbáld a berúgó kar mindkét végállásában.
                        Ha ez nem jön be akkor úgy jártál ahogy én(amire nem tudtak biztos magyarázatot adni itt). Ebben az esetben az ütközőcsapra kell tenni valamit hogy hamarabb megfogja a fogasívet.

                        Komment


                        • #13
                          Szia!

                          Igen, ez jó ötlet, hogy a végpontokon ellenőrzöm, hogy stabil-e a kapcsolat, hiszen ha ott jó, akkor közben már rendben kell lennie...

                          Köszönöm!!!

                          A hétvégén megcsinálom, és visszajelzek.

                          Komment


                          • #14
                            Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Igen, ez jó ötlet, hogy a végpontokon ellenőrzöm, hogy stabil-e a kapcsolat, hiszen ha ott jó, akkor közben már rendben kell lennie...
                            És még arra figyelj hogy akkor is javítani kell ha csak épphogy tartja egy pici az utolsó fogat. Egy lendületesebb rárúgásnál az kiakad. De kézzel forgatásnál még nem(így jártam én, reggel blokk ki, főtengely ki, új főtengely be aztán mindent a helyére, este indítanám és hopp, vége a berúgókarnak... )

                            Komment


                            • #15
                              Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Jól gondolom?
                              Jól. Ha a kuplug leszedése nélkül akasztottad össze a fogakat, visszafelé ugyanúgy fog működni, kiugrik majd újra, garantálható.
                              A közlőkerék második foga a fogasív 4. fogközébe helyezkedjen el. Pannóniánál alaptétel.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X