Olajzófurat, nyílás nincs a felső szemen? És alul milyen a kialakítása?
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
Sziasztok! ETZ 250-en sincs szerintem felül.demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseOlajzófurat, nyílás nincs a felső szemen?
Gondolom a görgőkosár kialakítása miatt az olaj így is eljut a megfelelő helyre,
Komment
-
Felül semmi alul viszont van 2 oldalt 1-1 bevágás.demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseOlajzófurat, nyílás nincs a felső szemen? És alul milyen a kialakítása?
A mai próbakörből viszont már nem lesz semmi. 3. rúgásra kis csattanás a berúgókart meg szinte ellenállás nélkül lehet mozgatni... Tolásra meg szintén az a rész recseg. Szóval vagy valamit nagyon elcsesztem az összerakás során(bár jópárszor körbeforgattam és akkor gond nélkül működött minden) vagy a berúgókar tengelye adta fel a harcot...
Szóval holnap újra szedhetem szét
Komment
-
Heegany! Első olvasatomra a berugó tengely és a közlő kerék akadt szét. Csak azért gondolom, mert mikor először raktam össze akkor ugyan így jártam! Ha a kettőt nem megfelelő helyre illeszted össze, akkor nem lesz okés. Ha jól emlékszem a berugó tengely fogaskerekének negyedik fogát kell a kis közlőkerék első fogához rakni... azt hiszem.
Komment
-
Hát nagyon remélem hogy neked lesz igazad! Én már elég sokszor szedtem szét és raktam ezt össze. Eddig még nem volt ilyen gondom... Most is legalább 10 percet el voltam ezzel hogy beállítsam és "teszteljem ". És az első 2 rúgánsal nem is volt semmi gond.dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHeegany! Első olvasatomra a berugó tengely és a közlő kerék akadt szét. Csak azért gondolom, mert mikor először raktam össze akkor ugyan így jártam! Ha a kettőt nem megfelelő helyre illeszted össze, akkor nem lesz okés. Ha jól emlékszem a berugó tengely fogaskerekének negyedik fogát kell a kis közlőkerék első fogához rakni... azt hiszem.
Na de majd holnap(pár perc múlva már ma, úgyhogy gyorsan kell írnom
) Mára elég volt megjárni Miskolcot,szétszedni és összerakni.
Komment
-
Igen, vagy mondhatjuk úgy is, a közlőkerék második fogát a berúgóív negyedik fogközébe.dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa jól emlékszem a berugó tengely fogaskerekének negyedik fogát kell a kis közlőkerék első fogához rakni...
Komment
-
Pontosabban hol???ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseaz én főtengelyem a Kossuth Pali bácsinál fog készülni itt Kőbányán,
Én Kőbányán dolgozom és érdekelne a Pali bácsi elérhetősége,ha jól dolgozik!
Komment
-
Na nagy nehézségek árán összeraktam a blokkot ismét(bár még szárad a paszta, szóval a próbakörre még várni kell) viszont a hibát a következő okozta(mivelhogy jól raktam össze):
A berúgó fogasív alap helyzetben egy ütközőnek támaszkodik. Ezen, gondolom gyárilag, van egy gumi ami nekem most adtam meg magát végleg... Így a fogasív egy kicsit tovább tud fordulni ami épp elég ahhoz hogy a közvetítő fogaskerék pont beleérjen a kuplungtányér fogaskerekébe.
Jobb híján raktam az ütközőre 2 zsugorcsövet, így elég vastag lett és megfelelően áll a közvetítő fogaskerék is.
És még egy kis érdekesség:
Akitől az átalakított főtengelyt vettem mondta hogy ügyeljek beszerelésnél a hézagolásra, ugyanis Pannóniánál főtengely és főtengely között szélességbe 1mm(!) eltérés is lehet.
Hát tegnap ezzel is el voltam egy darabig. A kuplung felőli oldalra 2 hézagolót tettem(gyári0,1-es azt hiszem) a gyújtás oldalon egy volt, azt hagytam is. Viszont túl sokat mozgott a főtengely oldalra, úgyhogy végül papír nélkül raktam össze a blokkfeleket. Csak pasztával. Így jött ki a megfelelő távolság.
Váltó tengelyek nem szorulnak, és remélem nem okoz semmi gondot az hogy egy kicsit(mennyi is a papír vastagsága? 1 tized? vagy 2?) keskenyebb lett a blokk.
Komment
-
Ennek nem kéne így lennie, én nem raktam a csapra semmit, mégsem ér bele.heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÍgy a fogasív egy kicsit tovább tud fordulni ami épp elég ahhoz hogy a közvetítő fogaskerék pont beleérjen a kuplungtányér fogaskerekébe.
Reméljük nem veri szét rövid úton.heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseJobb híján raktam az ütközőre 2 zsugorcsövet, így elég vastag lett és megfelelően áll a közvetítő fogaskerék is.
Jól mondta a főtengelyes ember. Sajnos...heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAkitől az átalakított főtengelyt vettem mondta hogy ügyeljek beszerelésnél a hézagolásra, ugyanis Pannóniánál főtengely és főtengely között szélességbe 1mm (!) eltérés is lehet.
Komment
-
Alap helyzetbe viszont ha rárakom (tehát úgy ahogy kéne, ahogy fentebb is írtad) akkor szépen megy, de ha kézzel egy picit mozdítok a közvetítő fogaskeréken akkor már hozzáér a másikhoz. És ez okozott tegnap is gondot, összeraktam én szépen, meg is forgattam és jó volt. Csak a fogaskereket nem mozdítottam, berúgás után meg előjött az a holtjáték és rögtön kerregett...demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEnnek nem kéne így lennie, én nem raktam a csapra semmit, mégsem ér bele.
Ha viszont a közvetítő fogaskeréken fordítok egy fogat és úgy teszem rá akkor meg a másik ütközőig fordítva a fogasívet ki is ugrik a közvetítő fogaskerék a fogasívből. Tehát úgy sem jó
Komment
-
Heegany! Előttem már írták, de nekem sincs az ütközőn semmi! Jó persze kéne rá, de nem raktam. Hmmm valami ebbe a berugó szerkezetbe nem kóser. Ami még eszembe jutott, nem lehet hogy véletlen keveredtek benne az évjáratfüggő dolgok? Arra gondolok, hogy a régebbi szériákba más szögben állt benne a berugó rész. Pl a berugó tengely fogasív is változott a későbbieknél, a kis közlőkerék teljesen kerek volt, az én T5-ömbe meg már nem. Ettől nem lehet hogy odakeveredett valami nem ebbe az évjáratba való?
Komment
-
Hát én már nem tudom. A közlőkerék a blokkban volt, a fogasív és a kuplungkosár meg más, más forrásból vannak. De a fogasív sarka nem csapott és vízszintesen áll, a közlőkerék pedig csapott. Tehát elméletileg összevalók. (és ebbe a blokkba valók, mivel az ütközők is így vannak kialakítva)dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHeegany! Előttem már írták, de nekem sincs az ütközőn semmi! Jó persze kéne rá, de nem raktam. Hmmm valami ebbe a berugó szerkezetbe nem kóser. Ami még eszembe jutott, nem lehet hogy véletlen keveredtek benne az évjáratfüggő dolgok? Arra gondolok, hogy a régebbi szériákba más szögben állt benne a berugó rész. Pl a berugó tengely fogasív is változott a későbbieknél, a kis közlőkerék teljesen kerek volt, az én T5-ömbe meg már nem. Ettől nem lehet hogy odakeveredett valami nem ebbe az évjáratba való?
Szóval nem tudom hogy mi lehet a hibás alkatrész. Képet meg nem csináltam...
Komment
Komment