Warning: Use of undefined constant rank - assumed 'rank' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 98 Warning: Use of undefined constant joindate - assumed 'joindate' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 103 Warning: Use of undefined constant posts - assumed 'posts' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 104 Warning: Use of undefined constant rank - assumed 'rank' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 98 Warning: Use of undefined constant joindate - assumed 'joindate' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 103 Warning: Use of undefined constant posts - assumed 'posts' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /srv/www/u10666/veteran.forum.hu/www/public_html/includes/vb5/template.php(322) : eval()'d code on line 104 Ducati MPM2 kapálógép - Veterán fórum

Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ducati MPM2 kapálógép

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Ducati MPM2 kapálógép

    Kedves fórumozók!

    Valamikor a hetvenes-nyolcvanas évek táján édesapám vett egy kicsi (MPM2) és egy nagy (MPM10) Ducati-t. Ezeken a gépeken nőttem fel, és tapasztalatból mondhatom, szinte mindent kibírtak. Sajnos apu engedett a szomszéd kérésének, és a kicsit vagy 15 év haszálat után eladta neki. Viszont azóta is hiányérztem volt a kisebb iránt, mivel az olyan helyekre is befért, ahová más rotációs kapával esélytelen (volt időközben egy SOLO-rotakapa kombnónk is- na az meg komolytalan a köves talajos szőlőhöz). Az utóbbi időben láttam néhány lepusztított MPM2-t, párat meg is vettem, szeretnék belőlük legalább egyet-kettőt közel eredeti, új állapotra rendberakni.
    Az MPM10-es máig is használatban van, majd valamikor egyszer egy festtés kell csak rá, lassan kezdi levetni a pirosas gyári fényezést.
    Tudja valaki az MPM-ek gyári színkódját? és azt is hogy porfestéses volt-e rajtuk gyárilag?

    Az MPM2-es dokuját - ahogy az illik - eladáskor a géppel továbbadtuk, sajnos a volt szomszéd rég elköltözött, és már is meghalt, és nem fellelhető sem a régi gépünk, sem annak a kezelési utasítása, ezért kérdezem, ha bárki tud segíteni robbantottábrákkal, szervizkönyvel, beállításiadatokkal, vagy ezek elérhetőségeivel akár fénymásolattal, akár eredetivel, de leginkább hogy hol található bármi is róluk a neten, azzal sokat segítene, előre is köszönöm az infókat!
    Érdekene még MPM2-eshez egy két olyan alkatrész, amit semelyik kereskedőnél sem találtam, pl. ventillátor, hézagoló alátétek, tank alatti gumiáttörés, lendkerék lehúzó.
    És természetesen jól jönnének szakmai tanácsok: mire kell figyelni a motorblokk, és a hajtómű összeszerelésekor? pl. a főtengely pozícionálása, hézagolása, meghúzási nyomatékok, szimmeringek hőállósága?

    Valaki tűgörgőzte-e már meg a dugattyút, és ha igen, tudta-e az olaj keverési arányát ezzel csökkenteni? (pl. 1:50-re)
    Milyenek a tapasztalatok az utángyártott alkatrészekkel? pl. dugattyú, henger, nem gyári (Bosch) megszakító ..stb.?
    Milyen a gép perselyezett hengerrel? - egyáltalán szabad-e perselyezni (elég kicsi a ventillátor rajta, és sok gépen nagyon be is koszolódnak a léghűtő lbordák - könnyeny túlmelegedhet még a gyári Nicasillal esetében is, nem hogy a sokkal rosszabb hővezetésű, vastagabb acél persejjel.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Tomi_H; 2019 aug. 06, 07:35.

  • #2

    https://www.cvgshop.hu/

    helló,
    ebben az üzletben van néhány cucc mpm-hez, nyilván a gyárit érdemes felszippantani amíg van (mondjuk a tizeshez a gyári úszó 22 rongy+fuvar), mert a többi tart-ameddig-tart.
    vagy marad a lepusztult hazai állomány: a 2-est "apróért" lehet venni, aztán lehet pakolászni a lomot belőle, a tizes sem szuper ritka (más kérdés, hogy ebből a tirisztorost vagy a megszaggatóst)
    nekem is van 2-es, gyári utánfutóval, permetezővel-állvánnyal, fűkaszával stb.
    mpm10-ből van egy alig harminc üzemórás teljes felszereltségű is, szinte gyári új...
    na, jó bütykölést és kertészkedést!
    movisz, emu és Che kedvelte ezt.

    Komment

    Working...
    X