Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ducati MPM2 kapálógép

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ducati MPM2 kapálógép

    Kedves fórumozók!

    Valamikor a hetvenes-nyolcvanas évek táján édesapám vett egy kicsi (MPM2) és egy nagy (MPM10) Ducati-t. Ezeken a gépeken nőttem fel, és tapasztalatból mondhatom, szinte mindent kibírtak. Sajnos apu engedett a szomszéd kérésének, és a kicsit vagy 15 év haszálat után eladta neki. Viszont azóta is hiányérztem volt a kisebb iránt, mivel az olyan helyekre is befért, ahová más rotációs kapával esélytelen (volt időközben egy SOLO-rotakapa kombnónk is- na az meg komolytalan a köves talajos szőlőhöz). Az utóbbi időben láttam néhány lepusztított MPM2-t, párat meg is vettem, szeretnék belőlük legalább egyet-kettőt közel eredeti, új állapotra rendberakni.
    Az MPM10-es máig is használatban van, majd valamikor egyszer egy festtés kell csak rá, lassan kezdi levetni a pirosas gyári fényezést.
    Tudja valaki az MPM-ek gyári színkódját? és azt is hogy porfestéses volt-e rajtuk gyárilag?

    Az MPM2-es dokuját - ahogy az illik - eladáskor a géppel továbbadtuk, sajnos a volt szomszéd rég elköltözött, és már is meghalt, és nem fellelhető sem a régi gépünk, sem annak a kezelési utasítása, ezért kérdezem, ha bárki tud segíteni robbantottábrákkal, szervizkönyvel, beállításiadatokkal, vagy ezek elérhetőségeivel akár fénymásolattal, akár eredetivel, de leginkább hogy hol található bármi is róluk a neten, azzal sokat segítene, előre is köszönöm az infókat!
    Érdekene még MPM2-eshez egy két olyan alkatrész, amit semelyik kereskedőnél sem találtam, pl. ventillátor, hézagoló alátétek, tank alatti gumiáttörés, lendkerék lehúzó.
    És természetesen jól jönnének szakmai tanácsok: mire kell figyelni a motorblokk, és a hajtómű összeszerelésekor? pl. a főtengely pozícionálása, hézagolása, meghúzási nyomatékok, szimmeringek hőállósága?

    Valaki tűgörgőzte-e már meg a dugattyút, és ha igen, tudta-e az olaj keverési arányát ezzel csökkenteni? (pl. 1:50-re)
    Milyenek a tapasztalatok az utángyártott alkatrészekkel? pl. dugattyú, henger, nem gyári (Bosch) megszakító ..stb.?
    Milyen a gép perselyezett hengerrel? - egyáltalán szabad-e perselyezni (elég kicsi a ventillátor rajta, és sok gépen nagyon be is koszolódnak a léghűtő lbordák - könnyeny túlmelegedhet még a gyári Nicasillal esetében is, nem hogy a sokkal rosszabb hővezetésű, vastagabb acél persejjel.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Tomi_H; 2019 aug. 06, 08:35.

    #2

    https://www.cvgshop.hu/

    helló,
    ebben az üzletben van néhány cucc mpm-hez, nyilván a gyárit érdemes felszippantani amíg van (mondjuk a tizeshez a gyári úszó 22 rongy+fuvar), mert a többi tart-ameddig-tart.
    vagy marad a lepusztult hazai állomány: a 2-est "apróért" lehet venni, aztán lehet pakolászni a lomot belőle, a tizes sem szuper ritka (más kérdés, hogy ebből a tirisztorost vagy a megszaggatóst)
    nekem is van 2-es, gyári utánfutóval, permetezővel-állvánnyal, fűkaszával stb.
    mpm10-ből van egy alig harminc üzemórás teljes felszereltségű is, szinte gyári új...
    na, jó bütykölést és kertészkedést!
    movisz, emu és Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Üdv mindenkinek !
      Sikerült szereznem nagy nehezen egy Ducati MPM-2 kapálógépre egy alternáló fűkasza adaptert. Az alap gép felujitás alatt van de ami kérdés felmerült hogy járó kereket sehol sem találok hozzá. Szerintem gyárilag szabadon futós kivitelü lehet 6-szög tengellyel de sehol sem találtam róla adatot vagy képet. Főleg az átmérője érdekelne mert az előrehaladás sebességét ez befolyásolja. Nem akarok sem rohanni sem csiga tempóban cammogni utána. Tudom ez csak egy hobbi kategóriás gép/megoldás de az összeállitás alapvető szempontja hogy az egész berendezést összecsukva el tudjam szállitani a kocsi csomagtartójában. kb 3000m2 évi 4x vágása a feladat és nem focipálya minőség. A fű magassága nem érdekel mert ott a levágás helyszinén marad. Ha valaki tud valami méretet vagy rajzot adni az jól esne.

      Komment


        #4
        Nem sok méretet tudok,de szerintem elég lesz!

        Ma is használom a 19-m/m-es belső hatszögnyílású féltengelyt hoszabbított csőkulcsnak.A kerekek 3"-os felnin 300-m/m-körüli külső gumiátmérővel ,pontosan megfeleltek az akkori gokartépítés őrületnek így oda kerültek.
        Ezek után megvannak a fő irányelvek:szerezz két gokartkereket,és két db hosszú csőkulcsot vagy crovafejet....Jó munkát!
        Jankó51 kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #5
          Ez az info már elegendő hogy elinduljon a kis barkácsolás, fúrás faragás hegesztés!! Köszi!
          mátéapu kedvelte ezt.

          Komment

          Ugrás az oldal tetejére
          Working...
          X