Kedves fórumozók!
Valamikor a hetvenes-nyolcvanas évek táján édesapám vett egy kicsi (MPM2) és egy nagy (MPM10) Ducati-t. Ezeken a gépeken nőttem fel, és tapasztalatból mondhatom, szinte mindent kibírtak. Sajnos apu engedett a szomszéd kérésének, és a kicsit vagy 15 év haszálat után eladta neki. Viszont azóta is hiányérztem volt a kisebb iránt, mivel az olyan helyekre is befért, ahová más rotációs kapával esélytelen (volt időközben egy SOLO-rotakapa kombnónk is- na az meg komolytalan a köves talajos szőlőhöz). Az utóbbi időben láttam néhány lepusztított MPM2-t, párat meg is vettem, szeretnék belőlük legalább egyet-kettőt közel eredeti, új állapotra rendberakni.
Az MPM10-es máig is használatban van, majd valamikor egyszer egy festtés kell csak rá, lassan kezdi levetni a pirosas gyári fényezést.
Tudja valaki az MPM-ek gyári színkódját? és azt is hogy porfestéses volt-e rajtuk gyárilag?
Az MPM2-es dokuját - ahogy az illik - eladáskor a géppel továbbadtuk, sajnos a volt szomszéd rég elköltözött, és már is meghalt, és nem fellelhető sem a régi gépünk, sem annak a kezelési utasítása, ezért kérdezem, ha bárki tud segíteni robbantottábrákkal, szervizkönyvel, beállításiadatokkal, vagy ezek elérhetőségeivel akár fénymásolattal, akár eredetivel, de leginkább hogy hol található bármi is róluk a neten, azzal sokat segítene, előre is köszönöm az infókat!
Érdekene még MPM2-eshez egy két olyan alkatrész, amit semelyik kereskedőnél sem találtam, pl. ventillátor, hézagoló alátétek, tank alatti gumiáttörés, lendkerék lehúzó.
És természetesen jól jönnének szakmai tanácsok: mire kell figyelni a motorblokk, és a hajtómű összeszerelésekor? pl. a főtengely pozícionálása, hézagolása, meghúzási nyomatékok, szimmeringek hőállósága?
Valaki tűgörgőzte-e már meg a dugattyút, és ha igen, tudta-e az olaj keverési arányát ezzel csökkenteni? (pl. 1:50-re)
Milyenek a tapasztalatok az utángyártott alkatrészekkel? pl. dugattyú, henger, nem gyári (Bosch) megszakító ..stb.?
Milyen a gép perselyezett hengerrel? - egyáltalán szabad-e perselyezni (elég kicsi a ventillátor rajta, és sok gépen nagyon be is koszolódnak a léghűtő lbordák - könnyeny túlmelegedhet még a gyári Nicasillal esetében is, nem hogy a sokkal rosszabb hővezetésű, vastagabb acél persejjel.
Valamikor a hetvenes-nyolcvanas évek táján édesapám vett egy kicsi (MPM2) és egy nagy (MPM10) Ducati-t. Ezeken a gépeken nőttem fel, és tapasztalatból mondhatom, szinte mindent kibírtak. Sajnos apu engedett a szomszéd kérésének, és a kicsit vagy 15 év haszálat után eladta neki. Viszont azóta is hiányérztem volt a kisebb iránt, mivel az olyan helyekre is befért, ahová más rotációs kapával esélytelen (volt időközben egy SOLO-rotakapa kombnónk is- na az meg komolytalan a köves talajos szőlőhöz). Az utóbbi időben láttam néhány lepusztított MPM2-t, párat meg is vettem, szeretnék belőlük legalább egyet-kettőt közel eredeti, új állapotra rendberakni.
Az MPM10-es máig is használatban van, majd valamikor egyszer egy festtés kell csak rá, lassan kezdi levetni a pirosas gyári fényezést.
Tudja valaki az MPM-ek gyári színkódját? és azt is hogy porfestéses volt-e rajtuk gyárilag?
Az MPM2-es dokuját - ahogy az illik - eladáskor a géppel továbbadtuk, sajnos a volt szomszéd rég elköltözött, és már is meghalt, és nem fellelhető sem a régi gépünk, sem annak a kezelési utasítása, ezért kérdezem, ha bárki tud segíteni robbantottábrákkal, szervizkönyvel, beállításiadatokkal, vagy ezek elérhetőségeivel akár fénymásolattal, akár eredetivel, de leginkább hogy hol található bármi is róluk a neten, azzal sokat segítene, előre is köszönöm az infókat!
Érdekene még MPM2-eshez egy két olyan alkatrész, amit semelyik kereskedőnél sem találtam, pl. ventillátor, hézagoló alátétek, tank alatti gumiáttörés, lendkerék lehúzó.
És természetesen jól jönnének szakmai tanácsok: mire kell figyelni a motorblokk, és a hajtómű összeszerelésekor? pl. a főtengely pozícionálása, hézagolása, meghúzási nyomatékok, szimmeringek hőállósága?
Valaki tűgörgőzte-e már meg a dugattyút, és ha igen, tudta-e az olaj keverési arányát ezzel csökkenteni? (pl. 1:50-re)
Milyenek a tapasztalatok az utángyártott alkatrészekkel? pl. dugattyú, henger, nem gyári (Bosch) megszakító ..stb.?
Milyen a gép perselyezett hengerrel? - egyáltalán szabad-e perselyezni (elég kicsi a ventillátor rajta, és sok gépen nagyon be is koszolódnak a léghűtő lbordák - könnyeny túlmelegedhet még a gyári Nicasillal esetében is, nem hogy a sokkal rosszabb hővezetésű, vastagabb acél persejjel.
Komment