Közlemény

Collapse
No announcement yet.

P12 Típustisztaság

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • P12 Típustisztaság

    Sziasztok,

    Azért indítottam el ezt a témát, hogy áttárgyaljuk a P12 típus jellegzetességeit.

    P12-est 74-75 ben gyártottak.
    Ha jól tudom 74-ben 4862 db, 75-ben már csak 68 darabot csináltak.Én a 68 darab egyikének a boldog tulaja vagyok.

    Nos sokat keresgettem a P12-es illetően, hogy pontosan melyiket hogy szerelték gyárilag.Sok fajta van és mindenki esküszik, hogy gyárilag milyen volt, de...

    Ami pl. engem is érdekelne:

    Melyik típusokon volt króm betétes a tank?
    Egy íves, vagy kétszer hajlított kipufogó könyök?
    Műanyag, vagy fém első sárvédő?
    Kormányszorító van e vagy nincs?

    A fent említett kérdések közül minden fajtával lehet találkozni P12 esetében.Engem személy szerint az érdekelne, hogy meg lehet e határozni valahogy, hogy pontosan melyik évben milyennel szerelték ezeket a motorokat.

    Az enyém, ahogy említettem 75-ös:
    Fém első sárvédővel, egy íves könyökkel, kormányszorító nélkül, színre festett tankkal.


    Válaszokat előre is köszönöm!

  • #2
    A-12-esben nem vagyok szakértő,viszont sárgát és pirosat biztosan nem készitettek müanyag sárvédővel a szine miatt,és az alakja miatt,egyáltalán nem illik a 18"-os kerekekhez sem.
    Gondoljunk bele az oldalkocsis "fogatoknál érdekes lenne kormányszoritó nélkül motorozni.Az oldalkocsi sláger volt nálunk,nem hiszem,hogy szoritó nélkül készitették volna.
    Az utolsó járműveket a maradék alkatrészekből rakták össze,abból ami a raktáron volt felesleges lett volna másik alkatrészt csinálni,mert az egy másik évjárathoz tartozott.
    Összefüggésében szerintem,nem véletlen az alkatrészek évjárat szerinti változatossága.A gyártás végére,spórolni kellett a fennmaradásért!
    kisb és Che kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


    • #3
      kisb eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Melyik típusokon volt króm betétes a tank?
      Egy íves, vagy kétszer hajlított kipufogó könyök?
      Műanyag, vagy fém első sárvédő?
      Kormányszorító van e vagy nincs?
      Szerintem:
      - A tanknál sose volt rendszer, készült ilyen is meg olyan is.
      - A '70-es években már egyíves könyököt gyártottak.
      - Ahogy mateapu írta, műanyag sárvédő csak fekete szérián volt (rendőrségi).
      - A kormányszorítót passzolom...

      Egyébként arra a 68 darabra nem vennék mérget, akkor a '75-ösökből arányaiban alig maradt volna fent, pedig van belőlük ma is.
      Ricsi95D és kisb kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        Az én P12-esem 74.07.-es volt.
        Fém sárvédővel, egy íves könyökkel, kormányszorító nélkül és krómos tankkal.

        A tankban valóban nem volt rendszer.
        A könyök nem lehetett gyárilag két íves, de nem is azonos a T5-tel, mert rövidebb.
        Nagyom kevés kormányszorítóst láttam és abban sem vagyok biztos, hogy gyári volt.
        kisb kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          Sziasztok!


          Nekem van egy 75-ösöm ami most narancssárga és a gyári pirosra szeretném visszaállítani, tudja valaki hogy milyen színkódú festéket kell vennem, hogy a gyári színt kapjam?

          Komment


          • #6
            Sziasztok
            A BM-s p12-esek sárvédője műanyag volt az biztos, valamint azok feketék voltak!
            az enyém 75.08-as és például gyárilag a 10-es kormánya van rajta!

            Komment


            • #7
              boy0001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A BM-s p12-esek sárvédője műanyag volt az biztos, valamint azok feketék voltak!
              az enyém 75.08-as és például gyárilag a 10-es kormánya van rajta!
              Nem vagyok nagy szakértő,de a fekete műanyagot biztosan spórolásból szerelték,de amúgy akkor jött divatba a könnyítés is .A másik dolog az államiból spóroltak mindennel ,ha elfogadták az átvevők.....A műanyagot ma is körülményesebb festeni,emiatt a színes motorok lemezsárvédősek...
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


              • #8
                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                boy0001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A BM-s p12-esek sárvédője műanyag volt az biztos, valamint azok feketék voltak!
                az enyém 75.08-as és például gyárilag a 10-es kormánya van rajta!



                Nem vagyok nagy szakértő,de a fekete műanyagot biztosan spórolásból szerelték,de amúgy akkor jött divatba a könnyítés is .A másik dolog az államiból spóroltak mindennel ,ha elfogadták az átvevők.....A műanyagot ma is körülményesebb festeni,emiatt a színes motorok lemezsárvédősek...
                Ha meg tetszik nézni a gyártási időt az egy kicsit a kapuzárási pánik utáni tehát azt kapott ami volt a szögön.
                A fekete pedig a motor egészére bolt értve ahonnan nem rítt ki a műanyag sárvédő.

                Komment


                • #9
                  boy0001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Nekem van egy 75-ösöm ami most narancssárga és a gyári pirosra szeretném visszaállítani, tudja valaki hogy milyen színkódú festéket kell vennem, hogy a gyári színt kapjam?

                  Ezt olvastad már ???

                  Link

                  Ha már az eredetihez akarsz hasonlítani ...
                  emu és boy0001 kedvelte ezt.

                  Komment

                  Working...
                  X