Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia Projekt - a grafikus szemével

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Pannónia Projekt - a grafikus szemével

    Ide teszem ezt a linket. Pannónia Projekt vagy itt PANNONIA PROJECT

    Az oldal szerkesztője (szerkesztői) nem kis fáradtsággal és türelemmel rajzolgatják Pannóniáinkat. Egy-egy részletkérdésben nekünk is segítség lehet. Ezenkívül mérnöki teljesítménynek sem utolsó.

  • #2
    Gyönyörű munka!



    CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Egy-egy részletkérdésben nekünk is segítség lehet.
    Azonban a kiindulási alap valószínűleg egy T1-es volt, ezért a részletek nem mindenben egyeznek meg egy 59-es TLF-el. Ez a munka minőségét és szépségét egyáltalán nem befolyásolja! Azonban restaurálási támpontnak nem alkalmas.
    Utoljára szerkesztve a következő által: nyuszifül; 2014 szept. 24, 13:08.

    Komment


    • #3
      Kedves Nyuszifül, az elmúlt hónapokban kedvenc olvasmányom volt az a bizonyos Kékkönyv, és a második kiadása a piros Kékkönyv...

      én ezt többször átolvasgattam, nézegettem a képeket, és láttam olyan P10-es motort, amire T5 hengert tett a gyár. Azután olyan export kiviteleket, amik esetleg itthon ragadtak, hogy Danuvia hátsó lámpa volt rajtuk. Igaziból bennem az a kép állt össze, hogy ha szinte bármilyen gyári alkatrészekből összeállítunk egy motort, óriási esélyünk eltalálni egy olyan motort, ami legalább prototipus szinten létezett a gyárban...
      T9 motor P10 hidraulikus első telóval...
      P20-as T5 hátsó sárvédővel... avagy a francia export TLF-T1 nagyfékdobbal...szóval innen nézve az hogy mi az autentikus?

      persze van olyan kép is, hogy Pista bácsi tolja ki a motort a szövetkezeti boltból, na az biztos hogy jó egy bizonyos év egy bizonyos tipusának a restaurálási alapjának, de szinte biztos lennék benne, hogy pár oldallal később már ugyanennek a motornak egy kis részletben eltérő változatáról van kép, de ennek a másik motornak még ugyan az a tipusa. É esetleg csak pár hónappal idősebb gép.

      ez - bevallom - engem az őrületbe kergetne, ha tipus tiszta Pannóniát szeretnék restaurálni. Mert pont a gyári fényképek, (és a második kiadásban sok-sok szines kép!!) kavarnának be, és a leírások Wollmuth Emilről ( Pannónia Külkereskedelmi Vállalat osztályvezetője) aki simán lement a gyárba, és a polcról válogatta össze, hogy épp milyen motort akar gyártatani épp abban a sorozatban...
      kollarg, nyuszifül és 5 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        Tisztelt TLF65!

        Az általad fentebb leírtakkal én is messzemenőkig egyet értek és tisztába is vagyok! Azonban, ha én rajzolnák magamnak egy TLF-et,(aminek a minősége a firkával volna egy szinvonalú) annak a dobozán biztos volna legalább két gomb rajzolva!
        A gomb nélküli dobozok 61-ben kerültek fel a motorokra, ezért kicsinek tartom a valószínűségét, hogy azt 59-ben bárki is levehette volna a polcról.
        Utoljára szerkesztve a következő által: nyuszifül; 2014 szept. 24, 20:03.
        TLF65 kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          Szeretem az ilyet. Tipus azonosság és mégsem az. Tervezés és gyártás. A mérnökök terveztek, rajzoltak, gyártattak. A gyártók terveket néztek és gyártottak. Kis korrajz - ami mindenféle sommatizálás nélkül való - a hiánygazdálkodás elvén semmiből nem volt elegendő. De mégis minden össze lett rakva, és működött. A lényeg, a gyártósornak az előre irányzott tervet hoznia kellett - biztosan sokan emlékszenek a 3 és 5 éves tervekre - így , ha a gyártósornak nem volt pl.: egy TLF, T1 stb alkatrésze, bátran és mindenféle lelkiismeretfurdalás nélkül helyettesítették más sorozatéval. -Lásd még váznyaklemezek különféle tipus megjelölést, pl. T5-T5H, stb....
          Érthető ez a gyakorlatiasság, hisz "Pistqa bácsi" aki kitolta a Pusztakotkodácsi - elnézést kérek most e szép falu lakóitól e lekicsinylőnek tetsző példázatért - felettébb nem érdekelte, hogy egyes idomok, miért tipusidegenek esetleg. A lényeg, menjen, szolgáljon. Nem kívánták a gépet "otéztetni"...
          Mégis, ha tipust, és a tipus hűségével kívánnám megjeníteni grafikus kiadásra szánt motor tipusokat, akkor annak az igénynek akarnék elsősorban eleget tenni, hogy a modell a tervezésnek legyen valósághű, s nem a gyártási kényszernek. S szeretném, hogy mutasson utat a felhasználóknak akár egy restaurálási alphoz is.
          Mert érdekes korrajzilag, a tipuskeveredés a kivitelezésben, mégis ilyenkor egy eredeti hűséget várunk el, hisz sokan innen fognak meríteni, ezt tartják majd kiinduló pontnak, forrásnak.
          Magam is birok egy ilyen T5H molinóval, nagyon szeretek ránézni, és kedves nekem. Ja, és a Motorka nyakváztáblájára T5 van írva, mégis T5H...
          Minden esetre a Pannónia projekt nagyon szép és értékes munkára vállalkozott, felettébb értékesen!
          Köszönjük, nagyon, nagyon!
          soveny és CZsolti kedvelte ezt.

          Komment


          • #6
            Tényleg! Megnéztem újra a rajzot, és tényleg nincs rajta gomb a dobozon!
            (mondjuk nekem 61 áprilisi gyártású a motorom, és 61 májusában lett megvéve, de még 2 db bakelit gomb van a dobozán, és zár a szerszámos - bal - oldalon. és VT2-es volt az eredeti hátsólámpája, ami nekem nem tetszett...)

            Komment


            • #7
              Már korábban írtam,hogy a munkáiból készült kiállítás megtekinthető volt Zalaegerszegen:
              Link

              Szombat reggel a találkozónkon, utána 2 hétig a Söjtöri IKSZT-ben látható!
              TLF65 és CZsolti kedvelte ezt.

              Komment

              Working...
              X