Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia TLF vázszám

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Pannónia TLF vázszám

    Sziasztok!Van egy 1961-es Pannónia TLF motorkerékpárom, legalábbis a firmatábla ezt mutatja.A vázszám és a firmatáblán lévő szám egyezik, ám a vázszám T13-al kezdődik.Én hallottam egy olyan teóriát, hogy a TLF típusnak T11-el kezdődik a szám.Esetleg ez így van ?Lehet hogy nem is TLF a motorom ?
    Előre is köszönöm a segítséget!

  • #2
    A Pannóniák vázszáma a típussal kezdődik, utána a gyártási év utolsó számjegye jön majd hónap. Legalábbis a T1 és T5-ös pancsimon így van. T13-as vázszámú a T1-esem. Ami 63-as, szerintem a tied is. Remélem segítettem.
    Üdv: Titus

    Komment


    • #3
      Szia!Tehát a 3-as az évet jelőlné?De ez akkor is érdekes,mert a firmatábla szerint 61-es a motor

      Komment


      • #4
        Igazából csak azt nem értem hogy TLF a firmatábla szerint, de a vázszám szerint meg inkább T1-re hajlik.

        Komment


        • #5
          Szóval akkor összességben.A firmatábla hazudna?Ezek szerint ez egy normális 1963-as Pannónia T1-es lenne ?Esetleg előfordulhatna ilyen keveredés?

          Komment


          • #6
            Évekig nézegettem egy félkész pannonia hirdetést T-14-cimszó alatt,
            nem hinném,hogy hamis lett volna a cimkéje,csak másként értelmezték a motorszámot.És eszerint még 64-ben is akadt T-1-es
            Szerintem elképzelhető,hogy az alkatrésznek tartogatott motorblokkokat egy idő után beépitették a szériamotorokba,hiszen az uj blokk csereszabatos volt,nem volt értelme spájzolni.
            Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2014 jan. 03, 07:01.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


            • #7
              Értelek, vannak olyan dolgok amiket a Csepeliek egészen érdekesen oldottak meg, persze nekem ezzel nincs bajom a legkevéséb sem Megnéztem a Másik TLF-em annak a Firmatáblája passzol a vázhoz Pannonia TLF De Luxe 1961 T11/041... A másiknak viszont nem volt eredeti a firmatáblája.Megtaláltam a pannónia alkatrészeim legmélyén a firmatábláját.Pannónia T1 1963 felirattal van ellátva.Nem látom értelmét hogy valaki gondolom az első tulajdonosa,
              átcseréli egy másik típus firmatábláját, egy régebbi típuséra De se baj Mostmár legalább tisztán látok!Köszönöm mateapu, és köszönöm Titus!!!!!!!

              Komment


              • #8
                Szia!

                ApaE remek leírását idézem innen: Pannónia blokk és váz számozása - Veterán fórum
                Ha másban nem is mindig, a Pannónia váz/motorszámok tekintetében megvolt a rendszer.

                Nagyon egyszerű a szisztéma:

                (fenti példát véve) éé hh xxxx vagy é / hh xxxx avagy ttt éé / hh xxxx

                ahol

                éé = évszám utolsó két (vagy egy) számjegye
                hh = hónap (1 v. 2 számjegy)
                xxxx = az adott hónapban hányadik motor
                ttt = típusjelzés (2 v. 3 karakter)
                Illetve, azt hogy mi a különbség a TLF és a T1 között, azt pedig nagyfékdobostól idézném:
                nagyfékdobos 2009.09.30 12:48:56 (174190)

                Mivel a TLF a szívügyem, hát íme:

                Eltérések a TLF nél a T1-hez képest:
                - oldaldobozok ( bakelit csavarosak)
                - hátsófék pedál (olyan mint a sebváltó kar és nem vas tányéros)
                - első rugózáró alu csavarok ( négy bevágásos és furatos, nem hatszög belsejű)
                - első lábtartók ( Szilvamag alakú öntvény és nem szögletes acél)
                - hátsó rugóstag (60 ban még nem állítható, 61-ben vas "rózsa" alakú állítóval. A T1-nél alumínium lyukas állító rész)
                - lengővilla tengely (22-es kulcsnyílású és nem 19-es)
                - Hátsófék kitámasztó alumínium elem ( Nútos oldalú és nem tele)
                - Féklámpa kapcsoló ( jobb oldalon közvetítő lemezzel és nem a bal oldalon)
                - Kipufogó könyök (kétszuer hajtott, nem folyamatos ívű)
                - Ülés színösszetétele ( Barna bőrszíj és nem piros )
                - Ülésszíjon nincs fém vég
                - A sárvédőket vehetjük különbségnek, de vitatható, hiszen a 61-es TLF-en már a később rendszeresített peremezett sárvédők voltak.
                - A tank szögletesebb ( szélesebb) az ülés felöli végén
                - kipufogó felfogó bilincsek "lyukasak" de a T1-nél - úgy emlékszem- már tele
                - mindkét első villaszáron van alul tengely összefogó csavar
                - a lengővillában zsirzó gomb van
                - váznyak cimke fekvő feliratozású
                - a váz alsó merevítő lemezei ívesek és nem egyenesek.

                Ennyi jutott eszembe. Természetesen előfordulhat, hogy valami nem a leírtak szerint van Vitassuk meg...)))
                Szerény véleményem szerint a T13 azt jelöli, hogy a motorod egy T1-es Pannónia 1963-ból.

                A TLF váznyaktáblája így néz ki (ez egy 61-es példány):
                Click image for larger version

Name:	BIG_0005258831.jpg
Views:	1
Size:	129.8 KB
ID:	138997

                A T1 váznyaktáblája pedig így (ez egy 63-as példány):
                Click image for larger version

Name:	21454205_5_1000x700_elado-pannonia-t-1-t-13-196310-havi-bacs-kiskun.jpg
Views:	1
Size:	62.5 KB
ID:	138996


                Remélem tudtam segíteni. Biztos segítene, ha feltennél egy fotót a váznyaktábládról.

                Üdv.
                Joe83

                UI: Elnézést, ha formailag nem telejesen jól idéztem be a tartalmakat.

                Komment


                • #9
                  Szia ! Mit is mondjak, elolvastam az általad, és a minden tekintetben tisztelt ApaE által írt szöveget, és nagyon szépen köszönöm!!Így legalább össze is tudom hasonlítani az 1961-es TLF-emen az esetleges hiányosságokat(remélem nem lesz)
                  és a T1-et is.Most ha már így belekezdtem hát kicsit belekezdek mondókájukba Eredetileg úgy volt hogy 2db TLF-et vettem, az egyik teljesen eredeti volt 23ezer kilóméterrel, semmi soha nem volt rajta cserélve, a tulajdonos nagyon finoman járkált vele, állítólag mindig alapjáraton közlekedett vele, nagy becsben tartotta.A másik TLF-et (ugybár a T1)-et a vásárlás lebonyolítása után vettem észre, amikor is egy kormányt véltem felfedezni a szalmakazalból kilógván Meg is lepődtem, megkérdeztem mi az ára, potom pénzért ezt is megszereztem.Ha pénzről kell beszélnem elmondom hogy a TLF 33-ezer forintba, a T1 pedig 20 ezer forintba került keményen.A TLF teljes felújításon esett át, most az eredeti hátsó lámpára várok, illetve a blokkban a léptetővilla tartó lemezt kell kicserélni, mert azt valaki gyönyörűen letörte.A T1-est csak most kezdtem el, mert igyekszem egy felújítást végigvinni és csak utána ugrok a következő motorra.A T1-es elég brutális állapotban van.Ezt a motor jó sokáig használták, 1989-ben került a szalma közé, mert elvileg nem volt hely,azért szerintem egy pancsinak jobb hely illene, de mindenesetre most már vége a megpróbáltatásainak, és hamarosan egy új élet vár rá is, ahogy AZ IGAZI TLF-re is Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítségét,bjoe83 köszönöm az összehasonlításokat, bearanyoztátok a napomat mondanom se kell, és boldog új évet mindenkinek!!!!!!

                  Komment


                  • #10
                    Szia!

                    Örülök, hogy tudtam segíteni.
                    Egyetértek, hogy egy pancsinak a szalmakazalnál megbecsültebb helyre kell kerülnie, de úgy gondolom, hogy Nálad nagyon jó helyre került mind a két motor. Sok türelmet és örömet kívánok a T1-es felújításhoz. Ha vannak képeid a TLF-ről a felújítás előtti állapotról és a felújítás utániról és úgy gondolod, akkor oszd meg őket velünk.

                    Üdv.
                    BJoe83

                    Komment


                    • #11
                      User Profile - Veterán fórum
                      Íme a felújításról képek!
                      A Teljesen kész állapotról szégyenemre mondom még nem készítettem képet
                      Ezt holnap pótlom
                      Még egyszer köszönöm!!!!

                      Komment


                      • #12
                        Nagyon szívesen! Közben fény derült a TLF titkára is, hogy valójában egy T1-es.
                        Várjuk a képeket a végső állapotról!
                        Hasonlóan olcsón vettem én is a Pannóniáimat, szerencsére nem szénakazalban pihentek, csak félig szétszerelve a birtok különböző melléképületeiben. Kettőnek stimmel a váz és motorszáma, azok adatait mindenképpen le szeretném kérni a KEKKH-től. Ha már a nevemen van valamelyik indulhat a felújítás.

                        Komment


                        • #13
                          Üdv!
                          ABJoe83 által leírtak különbségek szerintem inkább évjárat függők, mintha 58-as tlf-től, a 64-es első t5-ig sorolná.
                          A fotókat végignéztem. Valahol belekeveredett a motorodba egy TLT, vagy nagyon korai TLF
                          Az első sárvédő, és a hátsó teló ezer százalékra nem 60-as TLF (max 58-ig lehetett ilyen)
                          Szerintem ezeket cseréld le

                          Komment

                          Working...
                          X