Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Defekt javítása tömlős abroncsok esetén

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Defekt javítása tömlős abroncsok esetén

    Kedves Fórum lakók!
    Minden motoros rémálma történt velem a minap. Első kerékre defektet kaptam, szerencsére kis ügyeskedéssel révbe vittem a gépet. Egyik benzinkúttól a másikig lavíroztam, így pótolva az elszökő levegőt.
    A kérdésem most az lenne, hogy a tömlős gumit ki milyen módszerrel, és anyaggal szokta foltozni. Illetve, hogy tömlős gumihoz használható-e defekt spray? Ebben milyen tapasztalatok vannak?
    Köszönöm segítő válaszaitokat!

    #2
    Szia Igrich!

    Én inkább a tartalék tömlőt javaslom. Nem foglal sok helyet és egyszerűbb, mint ragasztani útközben. A kicsípésveszély miatt azonban a hidegragasztó szett sem tűnik feleslegesnek.

    Persze én az oldalkofferokkal könnyen voltam hely szempontjából. Ja és egy kis tubus folyékony szappan is legyen a batyuban. Kézmosáshoz, gumiszereléshez egyaránt jól jön. Csak a pumpát nem tudom, hogyan lehet jól elrejteni.

    Defektjavítóról nincs tapasztalatom, de azt tudom, hogy kerékpárokhoz már láttam olyan sprayt, ami valami pur-habhoz hasonlót nyom a tömlőbe, amitől az szépen felfúvódik. Nem tudom, hogy motoron ez mennyie válna be. (Sebesség, útfekvés stb. miatt)

    Komment


      #3
      Szerintem a tömlő ára nem olyan sok, hogy érdemes foltozni. Nem tudom mennyire tartós a foltozás de nem tartom érdemesnek kockáztatni.
      A defektspray pedig tudtommal tömlőnélkülii guminál játszik és valószínű drágább a tömlőnél tehát nem éri meg. szerintem az is kényszermegoldás, hogy még egy kicsivel tovább húzza a több tízezres gumi, de nem örökös
      wsievers, madorka és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        A defektspray pedig tudtommal tömlőnélkülii guminál játszik és valószínű drágább a tömlőnél tehát nem éri meg.
        Defektjavító hab spray Atlantic eredeti - Kerékpár Diszkont - Székesfehérvár - fehérvár - kerékpár - elektromos kerékpár - akció - bringa - bicikli

        Én 1600-ért vettem egy 3,5x18-as tömlőt. Tehát Emunál a pont.


        Ez viszont hasznos lehet:

        Defektgátló szalagok, betétek
        Főképp városi ingázóknak fejlesztették ki évekkel ezelőtt a futófelület alá helyezett betéteket, melyek a szúrásos defektekkel szemben hatékonyak.
        A szalagok utólag beépíthetőek, míg a gyárilag gumiba „rejtett” övekkel semmi dolgunk nincs, titokban végzi hálás dolgukat. Két típusuk van, az egyik a nagy belső ellenállású gumi jellegű anyag, a másik pedig egy vékony – gyakran kevlárből szőtt – szövetréteg, ami mechanikai védelmet nyújt a szúrások ellen. Előnye hogy rugalmasabb, tehát a gumi gördülési komfortját nem befolyásolja, míg a valódi kaucsuk tartalmú defektgátló öv akár a rajzszöget sem engedi át.


        Forrás:http://ebike.hu/gyik/miert-jo-a-defektvedos-gumi/
        Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2014 aug. 18, 09:24.
        dongos78 és demeter kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Én inkább a defektgátló spray-ben látom a fantáziát, ami kering a tömlőben és szúrás esetén belülről tömíti be a lyukat. Ha mást nem, egy hirtelen nyomásvesztést és vészhelyzetet biztosan megakadályozna.
          dongos78 kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Csak a pumpát nem tudom, hogyan lehet jól elrejteni.
            Általában van gyárilag, de nem használható 100%-osan. De párszor már jó volt, hogy rajta van a vázon.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Én inkább a defektgátló spray-ben látom a fantáziát, ami kering a tömlőben és szúrás esetén belülről tömíti be a lyukat. Ha mást nem, egy hirtelen nyomásvesztést és vészhelyzetet biztosan megakadályozna.
              Biztos a kor teszi, de nem tudok benne bízni. Nem látom be mitől lenne jó, és főleg megbízható. Ha kémiailag működik pl levegővel érintkezve térhálósodik, akkor honnan tudja, hogy melyi a belső levegő és melyik a külső.
              Ha mehanikai a működése, akkor valami a kerékben folyamatosan forog és belülről koptatja vékonyítja azt.
              persze a technika vívmányainak a mindig a kétkedőkkel kell megvívniuk
              dongos78 és CZsolti kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Én pedig azt mondanám, - mivel én is kaptam defektet jó párszor, elől hátul - hogy ennek javítása egy tömlős veteránnál, vagy egy tömlő nélküli rizsrakéta esetében alap kell lennie egy motorosnál.

                Azaz, mégha van is tartalék belső a hátizsákban, vagy az oldaldobozban, ehhez akkor is szét kell tudni szedni a kereket. Szerelő vassal. És már csak egy perc, hogy pumpa segítségével megtalálja az ember a lukat, meg reszelje a Tip-Top vagy bármilyen hidegvulkanizáló készlet reszelőjével, dörzs-eszközével, leengedje, bekenje a luk körül ragasztóval, a folt egyik oldaláról (jelzett melyikről) lehuzza az alufóliát, bekenje, fújja (nyál nélkül), megszárad, a két felületet összenyomja, széthúzogatja, jól összenyomja, majd a másik fóliát is lehúzza, és belerakja a félig leszedett külsőbe, majd újra összerakja a kereket.

                Az én időmben, amikor még pumpát nem hordtam magammal, ekkor egy újabb Trabit, Warbit, vagy Ladát leállítottam, mert ezekben alapból volt pumpa, kértem azt, felfújtattam, és a kereket visszaszereltem a helyére.

                ( A Pannónia hátsókerekét pedig csak "rajz szerint " lehet ki-beszerelni az árok parton, ha nincs véletlenül ott kéznél egy emelőberendezés...azt is illik tudnia egy Pannóniásnak...)

                A tartalék belső csak kismértékben könnyíti meg a fenti folyamatot, de alapjában az sem sokkal gyorsabb. azonkívül a kilukadt beslőt kidobni, én még ma is luxus megoldásnak tartom...

                A belső nélküli kerekeknél szintén van defekt javító készlet, speciális szerszámmal, amivel belehet húzni a dugót a külsőbe, ragasztva, és CO2 patronokkal, rövid "pumpa"tömlővel ellátva felfujtatni a kereket. És persze képpel-rajzzal el van látva, mit hogyan kell csinálni.

                A fiam az 1000-es Hondán ezt minimum tartja, mert megmondtam neki, hogy én nem mennék Érte után futóval egy defekt miatt, ahogy Ők elmentek egy másik tehetetlen haverjukért a Balaton mellé a Mátrából... persze ha valaki a kereket sem tudja kiszedni a gépből, és elstoppolni egy gumijavító műhelyig, annak kell a telefonos segítség...

                - - - Updated - - -

                Még annyit megjegyeznék, hogy soha nem volt olyan esetem, hogy újra ugyanazon a helyen lukadt volna ki a kerekem, ahol előzőleg beragasztottam. A ragasztások mindig 100 %-osak voltak. Volt kerekem, ahol 2-3 folt is volt a belsőn.

                Igaz én mindig TIP-TOP készletet használtam, csak most van valami hasonló csak kékszínű dobozkám, amiben kb.ugyan olyan készlet van mint a TIP-TOP-okban volt...
                Tequila, sepy és 5 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Üdv Igrich!

                  Nem szeretem én sem a defektet,de mindig van nálam ragasztó,folt és pumpa,ezért nem gond a javítás.Így helyezem el a motoron a szerszámokat.Click image for larger version

Name:	DSCN0619.jpg
Views:	1
Size:	188.9 KB
ID:	140860Click image for larger version

Name:	DSCN0615.jpg
Views:	1
Size:	191.9 KB
ID:	140861Click image for larger version

Name:	DSCN0616.jpg
Views:	1
Size:	192.2 KB
ID:	140862Click image for larger version

Name:	DSCN0617.jpg
Views:	1
Size:	180.8 KB
ID:	140863 A 125ccm-es fecskendő az olaj adagolásához van.Click image for larger version

Name:	DSCN0618.jpg
Views:	1
Size:	191.6 KB
ID:	140864

                  Komment


                    #10
                    Én inkább a megelőzés híve vagyok. Bár motoron még nem kaptam defektet(vagy csak nem tudok róla) de elég sok éve bicajozok. Terep bringa, és erdőben, fák között is mentem már vele nem egyszer. Ott meg azért van minden.
                    Bicajon mindig van nálam szerszámkészlet és ragasztó nélküli gyors folt. Valamint a kerekben(a motor kerekeiben is) defektmentesítő folyadék. Ezt egyszer kell a tömlőbe tenni. Pár kilométer alatt eloszlik és onnantól kezdve igen jól véd.
                    A bicajomban évek óta benne van(pedig elvileg csak 2 év a szavatossági ideje, és télen is használom). Azóta már gumiköpenyeket is kelletett cserélni, de a belsők még mindig a régiek. Számtalan lyukkal, de elég 2-3 havonta fújni bele egy kis levegőt. Akáctüskével találkozott a legtöbbször. De volt már drót, szög, faág... Hátárnya hogy nagyobb lyukak esetén a lyukat okozó tárgy eltávolítása után elég sok levegő el tud szökni mire tömít. Szóval pumpa nem árt hozzá. A motoromban lévő 3mm-ig tömít. Ami azért nem kicsi lyuk. Bicajomban lévő csak 2mm-ig.
                    Létezik többféle kiszerelés is. Többnyire rajta van hogy egy átlag bicaj, motor és autó kerékbe mennyi kell.
                    Ez egyébként egy sűrű gél, benne gumiszemcsékkel. Országúti bicaj 8-bar-os kerekében is teszi a dolgát.
                    És én a legolcsóbbat használom amit tudtam venni.

                    Létezik még a defektvédő szalag amit sokan dicsérnék és volt is már szó róla fentebb. Ha nagyon biztosra akar menni valaki akkor azt kombinálja a folyadékkal
                    Ez, főleg vágásokkal szemben lehet igencsak hasznos.
                    Egyszer a bicajom kerekét sikerült kivágni. Olyan helyen ahol legalább 5km-es körzetben még csak térerő sincs. De, igaz hogy pár kilométerenként fújni kelletett bele, de hazaértem vele. Itthon meg kapott egy jó nagy foltot. Azóta is úgy van.

                    Gyors javításra pedig ott s ragasztó nélküli gyors folt. Sokan szidják. De nekem rossz tapasztalatom nincs vele. Sőt, egyszer ilyet is kelletett csinálnom havernak:
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20120816_193909.jpg
Views:	1
Size:	189.2 KB
ID:	140865
                    Még pár napot elmászkált vele gond nélkül
                    Bár amikor egy túrán kétszer kelletett megállni foltozni a kerekét akkor belátta hogy ez így nem jó és vett bele lötyivel töltött belsőket

                    Nem olyan rossz dolog ez a technika

                    Komment


                      #11
                      Elkezdtem gondolkodni, hogy az Ural kerekéhez és egy "jó" orosz külső leszereléséhez milyen műhely felszerelés kellene, és azt hová lehetne rögzíteni a motoron. Inkább nem akarok defektet.
                      Everything is better when you decide you don't care.

                      Komment


                        #12
                        egy „jó” orosz külső leszereléséhez
                        Hááát.... Az orosz külsők tudnak érdekesek lenni. Utoljára egy ilyen félig szétmállott, de a peremhez közeli részén még ép ruszki gumit akartam leszedni, mert kellett a Pannonia agy a kerék közepéből. Próbáltam mindent, gumizóvasakat, feszítővasat, csődarabokat (erőkarnak) használni, de sehogy sem engedett. Már összenyomni, hogy beleüljön a ráf "árkába" is közel lehetetlen mutatvány volt, nem még közben a túloldalon feszegetni... A végén fogtam és elfűrészeltem a gumiabroncsot.
                        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                        Komment


                          #13
                          A külső levétel megoldotta a problémát. Illetve pontot tett a módszerek latolgatására. A belső teljesen repedezett volt, a használat az Isten kísértés hátárán messze-messze túl volt. Egyértelmű volt a belső csere. Megtörtént. Ez fog történni a hátsó kerék belsőjével is. Valamint lesz egy-egy tartalék belső.
                          A szerelővassal bajmolódtam, nem is sikerült levenni a külsőt, igaz gyakorlat híján kevés is volt hozzá a bátorság. Megoldotta egy gumiszerelő mindezt, néhány percen belül.
                          Most erre várnék ötleteket, megoldásokat, hogy milyen módszerrel, eszközzel leht eltávolítani a külsőt, kevesebb bajlódással.

                          Komment


                            #14
                            Szerintem a gyári szerelővasnál nincs alkalmasabb szerszám.

                            Komment


                              #15
                              Srácok az előzőkből nekem az jön le szerencsétekre nem nagyon szereltetek és ez miatt nem is igen tudtok defektet javítani.Ez köszönhető a mostanában ritkábban előforduló lovas fogatoknak valószínűleg.Én anno sajnos sokat szereltem éjjel a motor alapjáraton pötyögött és annak fényénél,ráadásul igen erős volt a Cseh guminak a széle és nagyon nehéz volt be helyezni a szelepet. A 05-ös Jawának a gumiját tettem a Stárra. Mostanság én is hordok Defekt javító sprayt mert felpakolva egy hátsó defekt a rémálom. Egy jobb minőségű hagyományos gumi szerelése azért nem ekkora gond. A mai Tip- top utánzatokkal biztonságosan javíthatók.Persze vannak szabályai amit már leírtunk. Még egy fontos talán a foltot a ragasztóra nem szabad rárakni míg a ragasztó fénylik és a szerelést a szelepnél kezdjük és ott is fejezzük be és az ellenkező oldalon betapossuk a külsőt a mély ágyba, hogy kisebb legyen a kerület a többi már olvasható máshol. Az én gépemből is körülményes a hátsó gumi kiszerelése még csomagok nélkül is mert csak oldalra döntéssel vehető ki a kerék. Igazán két emberes mert úgy könnyebb.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X