Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Karburátor korszerűsítés a jobb használhatóság érdekében

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Karburátor korszerűsítés a jobb használhatóság érdekében

    Nos, már az MZ fórumban érintve lett a téma, én magam pedig vinném tovább egy külön rovatban.
    Pannóniánál biztosan, de a többi veterán gyártmány esetében is azt hiszem, a sok-sok évtizedes karburátor konstrukciók mai szemmel nézve erősen küzdenek a kihívással.
    Hogy ki-ki meddig megy el, egyáltalán hajlandó-e a gyári állapoton bármilyen téren változtatni a jobb használhatóság érdekében, az természetesen egyénileg változó. Én a legtöbb tekintetben ragaszkodom a gyári állapothoz, de ez éppen egy olyan része a motornak, amelynél sok kínlódás után sem sikerült elérni azt, amit szeretnék.
    Nézegettem a kínai másolt karbikat, arra gondoltam nem nagy befektetés egy próba erejéig. "Koso" márkanév alatt sikerült szert tenni egy Keihin PWK klónra, úgynevezett "flat slide" vagyis lapos tolattyús, illetve "powerjet"-tel szerelt, ami pedig egy - magas gázállásnál a megnövekedett légáram szívó hatására belépő - plusz fúvókát jelent, közvetlenül az úszóházból felszívva a légszűrő felőli oldalon beporlasztva a plusz üzemanyagot.
    26 USD körüli áron (árfolyamtól függően bő 7 eFt) szerezhető be 24-től 34 mm torokátmérőben.
    Majd csinálok saját képeket, egyelőre berakom egy hirdetésből:

    Click image for larger version

Name:	HTB1ZCh2HXXXXXb1XVXXq6xXFXXXR.jpg
Views:	1
Size:	72.5 KB
ID:	157395 Click image for larger version

Name:	HTB1iWWXGXXXXXbSaXXXq6xXFXXXo.jpg
Views:	1
Size:	103.7 KB
ID:	157396

    28 mm-est választottam Pannóniához, van hozzá két-két plusz fúvóka (alapjárati és fő) és egy közdarab, amivel majd egy megfelelően átalakított szívócsonkra fel lehet szerelni.

    Aztán majd ha idő és jó idő is lesz, tesztelem és megosztom az eredményét.

  • #2
    Azt hallottam hogy a 28-as síktolattyús ,30-32-es körtolattyúsnak felel meg , és talán könnyebb beállítani .(?)
    Sok sikert kívánok hozzá , és várom a fejleményeket "lyukas oldallal" ...
    sepy kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Látom rendesek a kicsi kínaiak, adnak hozzá használati utasítást
      Kíváncsi vagyok hogy mire jutsz vele. És arra is hogy hogy néz ki vele a gép! Szóval tölts fel képeket amint felkerült
      dongos78 és Fergusson kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        28-ast azért választottam, mert a hengeren is és a szívótorok talpánál is ekkora a csatorna átmérője, illetve 80-100-125 ccm-es tuningrobogókban, egyebekben használnak ilyen torokátmérőt, egy régi vágású 250-esbe elégnek kell lennie.
        A nagy problémám, hogy nincsenek a fúvókákon méretjelölések, a "használati utasítás" meg nem egyértelmű.

        És arra is hogy hogy néz ki vele a gép!
        Létezik feketében is, ha esetleg megtetszene...

        Click image for larger version

Name:	HTB1yKOXHXXXXXcoXVXXq6xXFXXX7.jpg
Views:	1
Size:	58.2 KB
ID:	143634
        heeegany, Fergusson és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          Elnézésedet kérem Demeter, de a téma címét rövidítettem, mert nem látszott a vége az új témacímek között. A "mindennapi" esett áldozatul. Szerintem a cím így is értelmes. Ha van más javaslatod a címre vonatkozóan (is) írd meg!
          sepy kedvelte ezt.

          Komment


          • #6
            OK, így is korrekt.

            Komment


            • #7
              Így képről nézve a fekete elég pofásan néz ki.Létezik fúvóka kaliber nem hatalmas összegért igaz olyan sacc/kb de egy támpontnak jó lehet. Még egy dolog nem látszik rajta ha hanyag a gazdi vagy poros úton jár!.
              Fergusson kedvelte ezt.

              Komment


              • #8
                Viszonylag jó minőségű a Koso.
                Én használok kettőt is mindjárt. Arról, hogy hosszú távon milyen az élettartama nem tudom, de nekem az nem is fontos. Ha még a tű készletre sem sajnálod a pénzt egész jó eredményt lehet vele elérni. De komoly teljesítmény növekedést ne várj mert ahhoz magában egy porlasztó csere nem elég és már sokszor kibeszéltük itt is, hogy gyakorlatilag maga az egyhengeres Pannónia blokk a gátja a teljesítmény növelésnek. Persze azért lehet az egyhengeresen is javítani, ahhoz meg alap az eredeti porlasztó cseréje.
                A "powerjet" szerűség beállításkor bezavarhat mert ez azért sajnos nem az igazi powerjet hanem csak, ahogy írtad is, a szívócsőben kialakuló nagyobb gázsebességtől függ a működése. Emiatt eléggé viszonylagos, hogy mikor lép be és mennyivel számoljunk a keverék beállításakor.
                De természetesen az eredeti Pannónia porlasztónál sokkal komolyabb szerkezet és ha a mindennapokban használod ki fog jönni a jótékony hatása.
                OdinHEM és demeter kedvelte ezt.

                Komment


                • #9
                  demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Létezik feketében is, ha esetleg megtetszene...

                  [ATTACH=CONFIG]26255[/ATTACH]
                  Ez egészen jól passzolna a motoromhoz(esztétikailag. Működését tekintve meg majd kideríted )

                  Komment


                  • #10
                    Viszonylag jó minőségű a Koso.
                    Én használok kettőt is mindjárt.
                    Örülök, hogy van ugyanerről saját tapasztalatod.
                    Ahogy olvasgattam, talán már a hamisat is hamisítják...volt olyan visszajelzés, hogy nem is krómozott a súber, nem marad fent a szivató és igénytelen a kidolgozás...
                    Az interneten is talán ezért olyan vegyesek a tapasztalatok ezekkel a karburátorokkal, meg talán a júzerek sem töltenek elég időt a kalibrálással.
                    Ezzel kapcsolatban, a leírás szerint 38-as az alap üresjárati és 138-as a főfúvóka. Ez utóbbi biztosan sok lesz. Ha minden igaz, akkor a főfúvókát a legegyszerűbb beszerezni hozzá (jó az "univerzális" bele). Lehet venni készletben is persze, de 2x10 dollárt biztos nem fogok érte fizetni + a tűk, ennyire nem akarok elszállni valamivel, ami csak egy kíváncsi próbának indult.



                    De komoly teljesítmény növekedést ne várj mert ahhoz magában egy porlasztó csere nem elég és már sokszor kibeszéltük itt is, hogy gyakorlatilag maga az egyhengeres Pannónia blokk a gátja a teljesítmény növelésnek.
                    Erről nincs szó, csak annyit szeretnék hogy ugyanannyi energiával és idővel, mint amit a gyári karburátorra áldoztam, meggyőzőbb és kompromisszummentesebb eredményt érjek el. Egyébként a motorerővel alapvetően elégedett vagyok.



                    esztétikailag. Működését tekintve meg majd kideríted
                    Gondoltam...

                    Komment


                    • #11
                      Vajon a gyári direkt szűrőt rá lehet tenni?
                      (közdarabbal biztos, csak hosszra elfér-e vajon. Abban az esetben ha a gyári megoldáshoz hasonlóan van egy, a gyárihoz hasonló szívócsonkon)

                      Komment


                      • #12
                        Bár nem értem pontosan melyikre gondolsz (talán a kis műanyagra), de ha gyári akkor 40 mm-es átmérőjűnek kell lennie, a Koso meg 50. Itt még lesz fejtörés, hogyan lehet a H-s dobozzal összekötnöm, de ez csak egyértelmű beválás esetén lesz egy jövőbeni probléma.
                        Egyébként ezzel a plusz gumicsővel amit hozzá adtak, legalább 25 mm-rel hátrébb fog esni a légszűrő (vagy hátsó összekötőcső) felütközési pontja. Soknak tűnik, de most nem vagyok motorközelben, hogy megmérjem.
                        További lehetőség a plusz 25 mm visszanyerésére ez a szívótorok, a Pannónia 53 mm-es csavarfuratával megegyezően természetesen:
                        Click image for larger version

Name:	df2b_35.JPG
Views:	1
Size:	8.6 KB
ID:	143643

                        De erre megint csak próbálgatás után és meggyőzöttség esetén lesz érdemes beruházni.

                        Komment


                        • #13
                          Én mindenképp csinálnék egy szívócsonkot hozzá, ami a gyárhoz hasonló, csak ehhez a karibihoz való. Természetesen a szívócsonk és a henger között maradna a 3mm-es teflonlap ami most is ott van.
                          Így nem kezdődne sokkal hátrébb mint a gyári karbi.
                          Aztán arra kerülne rá a fém légszűrő (régi fajta, fémházas) bár 10mm átmérő különbség elég sok. azt hiszem az nem lenne neki túl jó(esetleg átalakítani egy légszűrőt hogy rámenjen az karbi 50-es szájára.)

                          H-s verziónál esetleg megoldás lehet csináltatni egy szívócsövet? Bár a fém cső ami a dobozból jön ki akkor is elég kicsi. Azt nagy munka átalakítani nagyobb átmérőre?

                          Komment


                          • #14
                            Rugalmas (gumi) szívócsonkot építsetek be ha meg tudjátok oldani, mert a rezonancia megöli ezt a porlasztót. Ráadásul a hőszigetelés is megoldódik azonnal.

                            Komment


                            • #15
                              bsa10 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Rugalmas (gumi) szívócsonkot építsetek be ha meg tudjátok oldani, mert a rezonancia megöli ezt a porlasztót. Ráadásul a hőszigetelés is megoldódik azonnal.
                              De akkor mi fogja tartani a karbit? (persze, gondolom a elég merev a szívócső, de akkor is libeghet a karbi) Főleg akkor ha a másik végénél fogva nincs rögzítve(tehát nem oldaldobozos légszűrőhöz csatlakozik)

                              Komment

                              Working...
                              X