Nos, már az MZ fórumban érintve lett a téma, én magam pedig vinném tovább egy külön rovatban.
Pannóniánál biztosan, de a többi veterán gyártmány esetében is azt hiszem, a sok-sok évtizedes karburátor konstrukciók mai szemmel nézve erősen küzdenek a kihívással.
Hogy ki-ki meddig megy el, egyáltalán hajlandó-e a gyári állapoton bármilyen téren változtatni a jobb használhatóság érdekében, az természetesen egyénileg változó. Én a legtöbb tekintetben ragaszkodom a gyári állapothoz, de ez éppen egy olyan része a motornak, amelynél sok kínlódás után sem sikerült elérni azt, amit szeretnék.
Nézegettem a kínai másolt karbikat, arra gondoltam nem nagy befektetés egy próba erejéig. "Koso" márkanév alatt sikerült szert tenni egy Keihin PWK klónra, úgynevezett "flat slide" vagyis lapos tolattyús, illetve "powerjet"-tel szerelt, ami pedig egy - magas gázállásnál a megnövekedett légáram szívó hatására belépő - plusz fúvókát jelent, közvetlenül az úszóházból felszívva a légszűrő felőli oldalon beporlasztva a plusz üzemanyagot.
26 USD körüli áron (árfolyamtól függően bő 7 eFt) szerezhető be 24-től 34 mm torokátmérőben.
Majd csinálok saját képeket, egyelőre berakom egy hirdetésből:
28 mm-est választottam Pannóniához, van hozzá két-két plusz fúvóka (alapjárati és fő) és egy közdarab, amivel majd egy megfelelően átalakított szívócsonkra fel lehet szerelni.
Aztán majd ha idő és jó idő is lesz, tesztelem és megosztom az eredményét.
Pannóniánál biztosan, de a többi veterán gyártmány esetében is azt hiszem, a sok-sok évtizedes karburátor konstrukciók mai szemmel nézve erősen küzdenek a kihívással.
Hogy ki-ki meddig megy el, egyáltalán hajlandó-e a gyári állapoton bármilyen téren változtatni a jobb használhatóság érdekében, az természetesen egyénileg változó. Én a legtöbb tekintetben ragaszkodom a gyári állapothoz, de ez éppen egy olyan része a motornak, amelynél sok kínlódás után sem sikerült elérni azt, amit szeretnék.
Nézegettem a kínai másolt karbikat, arra gondoltam nem nagy befektetés egy próba erejéig. "Koso" márkanév alatt sikerült szert tenni egy Keihin PWK klónra, úgynevezett "flat slide" vagyis lapos tolattyús, illetve "powerjet"-tel szerelt, ami pedig egy - magas gázállásnál a megnövekedett légáram szívó hatására belépő - plusz fúvókát jelent, közvetlenül az úszóházból felszívva a légszűrő felőli oldalon beporlasztva a plusz üzemanyagot.
26 USD körüli áron (árfolyamtól függően bő 7 eFt) szerezhető be 24-től 34 mm torokátmérőben.
Majd csinálok saját képeket, egyelőre berakom egy hirdetésből:
28 mm-est választottam Pannóniához, van hozzá két-két plusz fúvóka (alapjárati és fő) és egy közdarab, amivel majd egy megfelelően átalakított szívócsonkra fel lehet szerelni.
Aztán majd ha idő és jó idő is lesz, tesztelem és megosztom az eredményét.
Komment