Közlemény

Collapse
No announcement yet.

BMW R12, R61, R71 oldalkocsi alváz

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    BMW R12, R61, R71 oldalkocsi alváz

    Click image for larger version

Name:	HPIM2320.jpg
Views:	1
Size:	75.5 KB
ID:	153256Click image for larger version

Name:	HPIM2322.jpg
Views:	1
Size:	66.0 KB
ID:	153257Click image for larger version

Name:	HPIM2323.jpg
Views:	1
Size:	71.2 KB
ID:	153258
    Üdv!
    Ennek az oldalkocsi alváznak a beazonosításában kérném segítségeteket.
    Amennyit én látok,az az hogy a rugótartók és a sárvédőtartó nem eredetiek.
    Jellegzetességei a fellépő mintázata ami egyben mutatja a sárvédő ívét is.
    Ez eredetinek tűnik. Feltűnően erős,vastag a keréktengely.
    A merevítők jól kidolgozottak.
    Ami még segíthet szerintem a beazonosításban az a rögzítőcsavarok fejein található feliratok: A80 8G
    Ez mindenképp valamilyen német gyártmányt sejtet számomra,bár eléggé
    hasonlít az Uralra, de nem az. / Szerintem/
    Ha jól emlékszem DKW-n láttam ilyen jelzésű csavarokat,de ez nem jelent semmit,ez
    csak a német gyártmány bizonyosságául szolgál. Így aztán lehet Steib,Stoye vagy
    bármi a német ipar remekei közül.
    Köszi a segítséget!
    Utoljára szerkesztve a következő által: uxa; 2011 febr. 05, 21:02.

    #2
    Szia!

    Ribe, A80, Verbus csavarok német motorokon alapok, DKWnpl ez a három lehetett gyárilag...
    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

    Komment


      #3
      Szia!
      Igen-igen ez stimmel ,ezzel tisztában vagyok. Ezért gondolom hogy valami német oldalkocsi alváz. Az A80-as jelzésű csavarokkal a DKW-n kívül még milyen motorokon találkoztál /találkoztatok/?
      A BMW ,Zündapp a háború idejéig leginkább Ribe, néha Verbus. A háború után ,a negyvenes évek végén,az ötvenes években,jött még a Kamax, Knipping. Zündappon Kamax biztosan.Knipping mintha NSU-ra lenne jellemző,de ez nem biztos.
      Én leginkább Stoye és Steib oldalkocsi tulajokra lennék kínáncsi,hogy ők mit mondanak.
      Esetleg mivel az A80-as csavarjelzés a DKW-n jellemző volt,így gondolhatok arra,hogy 350-es ,500-as DKW mellett is lehetett,de ez csak találgatás.
      Különben most jutott eszembe,hogy akitől szereztem az oldalkocsi alvázat,ő NSU-t emlegetett,hogy mintha amellett lett volna,
      de ettől még bármi lehet.

      Komment


        #4
        Szia!

        Megnéztem a Stoye ISM-TM alkatrész katalógust, annak az alváza nem így néz ki, szerintem ez kizárva. Szerintem

        Komment


          #5
          Szia!
          Kösz a segítséget! De akkor mi lehet? Steib? Milyen -feltehetőleg német-oldalkocsigyártó cégek jöhetnek még szóba?
          Van valami ötleted?
          Különben mint már írtam,szerintem ural M72-ére hasonlít talán a legjobban az én szerény ismereteim szerint.

          Komment


            #6
            Szia uxa!

            Talán ural m62-esé. Itt van egy kép ilyenről. Ami a képen van annak az alváza igencsak hasonlít a tiedhez. Megnéztem a képen az apróbb részeket, talán ez lehet.
            Ural.HU - Oldalkocsi

            --- Ez még eszembe jutott: ---

            Szia!
            Akárhány oldalkocsis m72-est néztem semelyiknek nem ilyen volt a fellépője(lemezes), hanem csak simán vázas volt. szerintem amit belinkeltem előzőleg, az a tied.

            Komment


              #7
              Szia!

              Steib is kizárva. Abból két féle is van. Semelyik se hasonlít a tiedre. Se a henger alakú, mert annak az eleje követte a test formáját körülötte, a másik fajta pedig nem volt egy síkban az a alváza.

              Komment


                #8
                Szia! Hát nem tudom. Látszik,hogy az enyémen egy-két dolgot átalakítottak. A tengelye jelenleg fix.De lehet hogy ez
                átalakított. A húzórugós megoldás egyértelműen az. Hogy a rugózás milyen lehetett az talány nekem. Talán a laprugós?
                Minden esetre ami fura,az az hogy két rögzítőcsavaron is szerepel az a A80 8G felirat,ami viszont német csavar és az
                nagyon eredetinek látszik. Ennek alapján gondoltam valami német gyártmányra.

                Komment


                  #9
                  Szia!

                  Ez egy BMW R12-es alváz de szerelték R61, R71-re is.
                  Valóban van egy pár átalakítás rajta de még megmenthető. A fellépő az nem kell rá. A sárvédőtartó sem jó. A húzórugó helyén laprugótartók voltak laprugóval. A keréktengely kicsit vastagnak tűnik de az kiszerelhető.

                  Üdvözlettel:
                  Mátyus György

                  Komment


                    #10
                    Szia!
                    Köszi a segítséget! Valójában akkor milyen típus lehet, azt meg lehet határozni? Steib?
                    Milyen formájú csónak való,illik hozzá szerinted? Vagy erre a vázra többféle csónak is felszerelhető?
                    Az átalakítások elég feltűnőek nekem is,viszont hogy eredetileg milyen lehetett és milyen típus,-azon kívül,
                    hogy német gyártmány - az volt a kérdéses.
                    Van még egy-két alkatrészem pl. egy üres lámpafej amit nem tudok hogy milyen motorhoz való lehet.
                    Esetleg ha küldök róla képet megnéznéd,hátha te felismered?
                    Válaszod köszönöm!
                    Baráti üdv:Laci

                    Komment

                    Ugrás az oldal tetejére
                    Working...
                    X