Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Tusírozás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Tusírozás

    Sziasztok!

    A papírtömítéssel szoros kapcsolatban van a tusírozás véleményem szerint. Erről még csak hallottam, ezért bátorkodom megkérdezni hozzáértőbb emberek véleményét, hogy hogyan csináljuk a tusírozást? Lehetséges az otthoni kivitelezés? Ha igen, akkor min csináljuk és mire figyeljünk?

    Én annyit tudok az eljárásról, hogy egy sima felületre lefektetett csiszolóvásznon lehet kézi mozgatással simára csiszolni az alkatrész tömítéssel érintkező felületét, vagyis jobban fog a papírtömítés tömíteni, hiszen az alkatrészekről eltűnnek a sérülések, mert lecsiszoljuk azokat... Lehet, hogy nagy butaságot írtam, de valahogy így képzelem az eljárás otthoni kivitelezését...

    Üdv. Gyula
    Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2012 ápr. 13, 19:22.

    #2
    DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Én annyit tudok az eljárásról, hogy egy sima felületre lefektetett csiszolóvásznon lehet kézi mozgatással simára csiszolni az alkatrész tömítéssel érintkező felületét, vagyis jobban fog a papírtömítés tömíteni, hiszen az alkatrészekről eltűnnek a sérülések, mert lecsiszoljuk azokat... Lehet, hogy nagy butaságot írtam, de valahogy így képzelem az eljárás otthoni kivitelezését...

    Üdv. Gyula
    Szia Gyula!
    A "tusírozás" szép magyar szó, nem is tudom miből, honnan származik, de mikor én inas voltam nekünk úgy tanították, hogy egy nagyon "sík" felületet összekentünk egy 'környezetbarát' olajos kék festékkel és ráfordítottuk a hengerfejet, netán egy motor deklit, össze-vissza húzkodtuk rajta. Mikor visszafordítottuk a munkadarabot a kék festék megfestette a "kidudorodó" egyenetlenségeket és ezeket egy, két vagy három élű hántolóval megpróbáltuk lefaragni.
    Minél többször forgattuk rá a festékes felületre annál több felületnek kellett volna kéknek lenni!
    Nagyon ritkán jött össze, hogy "sima" felület keletkezzen, rendszerint úgy értük el a kívánt osztályzatot, hogy irtózatos vastagon megkentük a "sík" felületet és majdnem a gyertyanyílásig kék volt a hengerfej. Ezt a fiatalok el sem tudják képzelni a mai síkköszörűk, gépi felülethántolók korában, de így van jól mert ez egy embertelen munka volt, türelemjáték.
    Most, hogy egy csiszolóvásznon forgatod a munkadarabodat, abból nem tudom mi sül ki, de ha tökéleteshez hasonló felületet akarsz elérni akkor köszörültesd síkba.
    Ha nincs olyan nagy egyenetlenség, akkor klingerit, amit erre találtak ki!
    Sok sikert!
    mátéapu, OdinHEM és 4 további látogató kedvelte ezt.
    A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

    Komment


      #3
      jó régen még az autóm (opel kadet B) főtengely- hajtókar nyugvócsapágyait hasonló módon illesztettem. olajos kékfestéket kaptam attól aki fehérváron felöntötte a csapágy csészéimet. jó munka volt, eltartott vagy 2 napig

      Komment


        #4
        sepy, OdinHEM és 6 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Szervusztok!

          Ismét egy olyan témát boncolgatunk,amelyet az alapvető szakismeretek,hiányával küszködő,de általam igen nagyra becsült kezdő barátainknak igen nehéz képszerűen és minden igényt kielégítően leírni.Mindenféleképp igazat kell adnom azoknak a hozzászólóknak,akik a síkköszörülést ajánlják,de ezzel szemben is vannak kikötéseim.Amennyiben egy blokkfelet elviszünk egy olyan mesterhez,aki csak mint fémmunkás a síkköszörülés technológiáját ismeri,de a két blokk-közép,helytelen összefekvéséből esetlegesen adódó problémákat nem,könnyen juthatunk olyan eredményre,amely visszafordíthatatlan,illetve helyrehozatala,beláthatatlan és bizonytalan beavatkozásokat igényel.

          Miét is írtam a fentieket?Síkköszörülés esetén a blokkfelet,valamilyen módon rögzíteni kell a síkköszörű asztalára.A síkköszörű alap T hornyos asztalán,szinte minden esetben egy mágnesasztal van,melyet a köszörűs nem nagyon szeret leszerelgetni,mert annak le-fel szerelgetése,-ideális esetben,a párhuzamosság biztosítása érdekében,egy szabályozó felköszörülésnek kell követnie.A mi általunk síkköszörűltetni kíván blokkok anyaga nagy általánosságban alumínium,melyet a mágnes nem tud az asztalhoz rögzíteni,tehát egy közvetítő szerszámra van szükség,melynek vasból kell készülnie,hogy a mágnesasztalra rögzíthető legyen.Ráadásul ennek a szerszámnak úgy kell elkészülnie,hogy a rögzítés úgy történjen meg,hogy a köszörülendő sík felett semminek nem szabad kiállnia,mert másképp a kő "belejár".Tegyük fel,hogy van szakember,aki átlátja,a mi problémánk fontosságát,érti minden részletét és meg is oldja azt,de ingyen nem kívánhatjuk senkitől,-ennek ára van.

          A második probléma a felfogás bázisfelületének megválasztása,melyek a mi esetünkben,csakis a dekni felőli oldalak lehetnek,melyek lényegesen sérülékenyebbek,kiváltképp a gyújtás felőli oldal,mely sokkal többször kerül le-fel szerelésre.Amennyiben ezek a síkok torzultak,torzult lesz a felfogatás is,melynek következménye a síkköszörülés után az,hogy a csapágyhelyek tengelyvonalai,szöget zárnak be egymással,az-az nem lesznek egytegelyűek,ezek igen kicsi eltérések,szögben mérve,talán néhány perc,esetleg másodperc,de durva esetben a későbbiekben okozhatja a csapágyfészek kiverődését az-az a csapágy "lógását" a fészkében.

          Mit mondjak,-átolvastam a hozzászólásom,-elég bonyolultra sikeredett.Gondolkodtam rajta,hogy el se küldöm,mert esetleg elriasztom a műszakilag kevésbé rálátó társainkat,de azért úgy vélem,gondolataim technológiailag helyesek,-érdemes rá,hogy ti is átgondoljátok.

          A tusírozásra még vissza kell térnem,mert az is egy külön téma ,ami mellett úgy tűnik köreinkben nem szabad,-csak úgy elmenni,-mert szükség van rá.A sérült blokkfelekkel küzdő társaimnak,azt mondanám jelen hozzászólásom végszavaként,ne ijedjetek meg,nem olyan bonyolult ez,csak mielőtt bármihez is hozzáfogtok,olvassátok a hozzászólásokat és tanulmányozzátok az aktuális szakirodalmat!

          Üdvözlettel:Che

          Komment


            #6
            Talán megint elcsuszik a dolog egy kicsit a "szavak boncolgatása "felé.Esetleg elég annyi:mindenképp jó ha a szerelgető motoros egyszer kimegy a MÉH telepre ,keres egy darab (számára megfelelő méretü) sima öntött vasat ,megköszörülteti ,csinál neki egy kis fedeles dobozt,--és egy életre van egy nélkülözhetetlen szerszám!

            A köszörűlt felületre pedig egyenletesen felkenünk szelepcsiszoló port- vastag motorolajjal keverve.Ezen aztán mindig "meghuzzuk" az illeszkedő felületeket-míg eggyöntetü szép matt felületet kapunk--ilyen felület birtokában pedig már felmerülhet a tömítés elhagyása is-ha egy profi tömítő pasztát használunk.

            A lefektetet csiszolópapir kimondottan rossz megoldás--estleg ha leragasztjuk (préselve)lehet használni.

            Az egész mutatvány kb. 2 karton sör ára -- van miről beszélni?
            Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2012 ápr. 14, 05:33.

            Komment


              #7
              csiszolópapír leragasztása nélkül nagyobb kár keletkezik a felületben, mintha el sem kezdtük volna, ugyanis a csiszoló papír, vagy vászon, a rajta mozgatott felület hatására a mozgatás irányába meg fog nyúlni, és lekapja a síkba csiszolandó felület széleit, magyarul domború lesz a felület.

              Komment


                #8
                Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 ápr. 14, 08:41. Oka: "mindenképpen" két pé

                Komment


                  #9
                  norinco eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  csiszolópapír leragasztása nélkül nagyobb kár keletkezik a felületben, mintha el sem kezdtük volna, ugyanis a csiszoló papír, vagy vászon, a rajta mozgatott felület hatására a mozgatás irányába meg fog nyúlni, és lekapja a síkba csiszolandó felület széleit, magyarul domború lesz a felület.
                  Szerintem nem csiszolópapír, hanem kifeszítettet 3000-es polírpapir! Egy öreg szerszámkészítő mutatta a mikéntjét, nekem működik! Bár amiről beszélünk az a LEPPELÉS!
                  A tusírozás csak a felület festését, a síklápúság ellenőrzését jelenti.

                  Én ily módon leppelve, tökéletesen sík felületet tudok készíteni, igaz eltart minimum két napig. Kell hozzá egy jó élvonalzó egy köszörült acéltuskó amelyre a polírpapírt feszítem

                  Click image for larger version

Name:	platni.jpg
Views:	1
Size:	178.7 KB
ID:	131018

                  és türelem. A tuskót csak simogatom a munkadarabbal. A munkadarab rángatása domború széleket eredményez!
                  És hogy mennyire ráéreztetek, a napokban vettem egy padot:

                  Tusír pad 400x400-as (12mm magas) egyengető platni

                  Természetesen ez az én véleményem, de másokét is tiszteletben tartom!
                  Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 ápr. 14, 10:24.

                  Komment


                    #10
                    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ...kimegy a MÉH telepre ,keres egy darab (számára megfelelő méretü) sima öntött vasat...
                    Szevasz Joker,

                    Valahol Kőbányán van egy MÉH telep, ahol, kilós áron vásárolni is tudok. Nem ismered (ismeritek) a címüket? Ha igen, kérlek írd meg nekem.

                    Köszönöm!

                    Komment


                      #11
                      Köszönöm joker válaszát, ő volt az, aki leginkább eltalálta, mire is akarok kilyukadni...

                      (Valóban a tusírozás megfestést jelent röviden, többet ezt nem kellene tovább boncolni)

                      joker válasza tetszik és meg is fogom csinálni, mert nekem erre van szükségem: egy sima vas platnira, amin például egy váltóházat, vagy egyéb már egyébként sík felületű alkatrészt(amin pici felületi sérülések vannak) kicsit tovább csiszoljak csiszolóporral, olajjal... Nem bonyolult tényleg, amit én írtam csiszolóvásznas verziót, az valóban badarság volt

                      Még esetleg annyi, hogy ha vennék egy vas tömböt, például 400X400X50 méretűt, akkor milyen felületi minőségre kell megmunkálni, hogy azon alkatrészeket lehessen csiszolni? Van valamilyen követelmény a vas lap anyagát, vastagságát illetően?

                      Köszi a válaszokat!

                      DCS
                      Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2012 ápr. 14, 12:30.

                      Komment


                        #12
                        Az igazán jó anyag erre egy nagyon jó minőségü öntött vas.De ennek hiányában egy kicsit gyengébb minőségü is megfelel--pl.egy csatorna fedél -ÉN A SAJÁT készletemből használtam fel 2-db ot (csatornázó cégem volt).
                        Szóval 600 mm átmérő kb 80 mm vastag -alul felül eszterga simára-köszörű-doboz-kész. 1 db elkészült,1 db félkész,-soha nem használtam - mert mikor elkészült az élet hozott egy gyárit.A frankót eladtam , a másik a pincében öregszik (15 éve).
                        Szerintem saját használatra kiszolgál egy életet.

                        Komment


                          #13

                          Komment


                            #14
                            A vaterán van egy tusírlap-szerintem elfogadható áron és használható méretben.

                            START

                            Komment


                              #15
                              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A vaterán van egy tusírlap-szerintem elfogadható áron és használható méretben.
                              Azt már megvettem! Nézd meg a vevőt!

                              Illetve a korábbi hozzászólásom!

                              http://veteran.forum.hu/felujitasi-f...391/#post10947

                              Tusír pad 400x400-as (12mm magas) egyengető platni
                              Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 ápr. 18, 18:15.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X