Sokunknak okoz problémát a kopott sűber miatti falslevegő. Én most a Simsonom karbijával szenvedek. Érdekelne, van e valakink tapasztalata sűber perselyezés terén. Nyilván van róla elképzelésem, de felvetődőtt bennem néhány kérdés. Elképzelésem szerint a sűbert is fel kellene szabályozni első lépésben, hiszen bizonyára oválisan kopott. De miből szabályozzak, hiszen alig van anyagvastagság. Vagy az is elgondolkoztat, hogy a rézperselyezésnek azonos lesz e a hőtágulása az alu öntvény házzal. várom a véleményeteket.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Karburátor felújítás
Collapse
X
-
Üdvözlök mindenkit!
Kedves Mir-mur,milyen Simsonod van? Karburátort nem perselyeztem, de 1996-ban volt szerencsém besegíteni egy Simson 425S (1959-ből) felújításába. A karburátor bizony rendesen feladta a leckét. A súber nagyon lötyögött(0,3mm körül), viszont a kis falvastagság miatt a súber felszabályozása no meg a perselyezés nem megoldható, ezért új súbert kellett gyártani.
A karburátortestet,a pontosság végett helyzetfúrón, felszabályoztam, de az esztergán készített súber nem bizonyult elfogadhatónak,mert max.0,015mm illesztési hézagot kellett volna megvalósítani és az esztergált tolattyú bizony ennél jóval nagyobb oválisságot meg kúposságot(0,02-0,03mm passaméterrel) mutatott.
Ezért a helyzetfúrón próbáltam meg legyártani. A tokmányt billenőasztalra, a tokmányba meg befogtam egy megfelelő méretű húzott alumínium rúdat, majd lemartam a homlokfelületét(a ferde részt is,ezért kellett a billenőasztal).
Ez lesz a súber alsó része. Majd 0,3-0,4mm ráhagyással leesztergáltam a külső átmérőt (kiesztergálófej homlokfuratába fogott befelé fordított lyukkéssel) utána elkészítettem a súber üregét.Több lépcsőben fúrva, majd ahogy a fala vékonyodik, csökkenő fogásokkal esztergálva. A kész fúrat alját síkesztergáló szerszámmal lehet besimítani, de ha nincs az sem baj mivel ez nem funkcionális felület(az átmérő viszont fontos technológiai felület). Kifúrtam a tű helyét, majd fűrészmaróval, a hosszán kis ráhagyással(pár tized) levágtam a félkész darabot.
A maradék alurúdból egy tüskét esztergáltam(szintén a helyzetfúrón) a súber belső méretére(gyakorlatilag nulla,vagy pár ezred átfedéssel)
kifúrtam(szükség esetén tudjam leütögetni a kész darabot)majd ráhúztam a súbert. Óvatosan, kis fogásokkal méretre martam a
felső részét,elkészítettem a bowden helyét,majd a tű biztosító lemezének a bevágását.(kézzel,egy vékonyra köszörült
fűrészlappal, mivel ilyen vékony fűrésztárcsám nem volt),végül méretre esztergáltam a külső átmérőt(illesztési hézag 0,008-0,015mm).
Azt mondhatom, hogy ez a javítási módszer bevált mert tavaly nyáron találkoztam a tulajjal(meg a motorral)és a karbi még mindig kifogástalan.
Viszont a dolog tényleg macerás és nagyon jó állapotú szerszámgépeket,mérőeszközöket(passaméter, mérőhasábkészlet,stb.) igényel.
Ha van megfelelő géppark,valamint türelem és szabadidő, lehet próbálkozni(esetleg egy másik karburátorral,hogy ne a még használhatót kelljen eldobni)
Ha csak esztergád meg marógéped(jó állapotú, nem agyonhasznált gépek) van akkor az illesztési hézagot nyugodtan nagyobbra veheted(0,02-0,03mm ,ettől csak a karbi
üzemideje rövidül), mert az esetleges alaki eltérések miatt kis hézagnál akadozni fog a tolattyú.
Ez a módszer valószinüleg más tipúsú körtolattyús karburátorok felújítására is használható
Végül pedig itt egy ezzel kapcsolatos link eredetisimson.hu,ezt most találtam.
Széles utat, szép napot kívánok mindenkinek
ÖcsiUtoljára szerkesztve a következő által: öregöcsi; 2012 jún. 09, 10:25.
- 12 likes
Komment
-
Köszönöm Öregöcsinek a terjedelmes választ. Amiről én eddig hallottam az perselyezéssel volt megoldva. Az általad is említett eredetisimson.hu oldalon árul egy Gödöllői "sporttárs" alkatrészeket, de nála a karbi az arannyal azonos árban van. ( 100 € + cseredarab) Nem tudom eldönteni, hogy sírjak ,vagy nevessek mikor ilyeneket olvasok. Egy Lengyel honlapon az utángyártott új, vélhetően Kinai, 15.000 ft-nak megfelelő Zlotyiba kerül. Igaz a minőségéről még nem hallottam semmit.
Komment
-
Kedves mir-mur !
Csak pusztán a beszélgetés kedvéért......
Amit öregöcsi leírt az szó szerint frankó és így kell csinálni. Talán csak annyit változtak a dolgok, hogy magam sem kezdenék neki (bár minden adott hozzá) hanem elmennék egy CNC gépekkel jól felszerelt helyre -- ahol még pozitívan állnak az egyedi egydarabos hülyeségemhez -- és kifizetném amit kérnek. (ráadásul még járhatna a szám ha nem tökéletes)
Ha viszont a fentebb leírt melót valaki elvégzi -- annak mi lenne a reálisnak vélt ára ,szerinted ?
Ez a kis gondolat onnan fakad -- megmondom őszintén --, hogy a hozzám betérő veteránosok nagy részének is valahogy mindig drágább az ő saját szakmája, munkája mint az én munkám.
Példa talán egy "veterános " .......(nem írok szakmát-mert az már hivatás ) -- miért kellene hogy én három napot dolgozzak neki egy órai keresetéért ?
Tudom hogy kicsit idealista vagyok -- de szerintem minden ember tudása ugyan annyit ér .
A kínai karbiról meg csak annyit, hogy én is voltam akkora barom -- vásároltam a HONDA SS 50-esemre -- pont egy napot működött -- azt is ...rul --, aztán feldagadtak a tömítések -- az első fúvóka-kivételnél kijött a menet.......
Meg igazán ez a manapság halható: "a szegény veteránosokat jól megvágó" iparosok (persze vannak kivételek!!) oldalán is állva -- megjegyzések miatt ragadtam billentyűt.
- 3 likes
Komment
-
Szia Joker !
Szeretnék néhány gondolatot hozzáfűzni a leveledhez. A munka önmagában nem biztos hogy érték ! Akkor válik azzá, ha a mögötte rejlő tudást, megfelelő precizitással ötvözve hozunk létre értéket. A kontár is pénzé tudja tenni amit csinál, ( egy ideig ) de azzal csak kárt okoz , és bosszúságot. Pl: a karburátorod.
Kérdésedre válaszolva. Az öregöcsi által felsorolt munkafolyamatot én kb nulla forintért csinálnám meg. Ha belekezdenék, ( éspedig belefogok ) akkor azt csak csak a magam vagy barátaim kedvéért teszem meg. Nem a pénz motivál, hanem a szakmai kihívás, az hogy a saját munkám eredményeként fog ismét pöfögni a Simó.
Te nyilván a kereskedő szemével nézed a dolgokat hiszen az a fő megélhetésed .
Én azért külömbséget teszek a veteránosok, és az annak régi, vagy felújított alkatrészeivel kereskedők között.
A veterános a saját örömére teszi amit tesz, és elolvad a gyönyörtől, ha valaki elismerően beszél arról amibe pénzét, és idejét őlte. Ezekkel az emberekkel van tele a fórum, hiszen önzetlenül osztják meg tudásukat (ami érték ) tapasztalataikat, a másikkal anyagi érdek nélkül.
Vannak veteránosok, akik a felesleges alkatrészeiket felkínálják eladásra, és ebből finanszírozzák a további munkafázisokat. Ők annyit kérnek az alkatrészért, amennyit nekik is megérne.
A harmadik kategória, akinek a védelmére keltél, a lehúzós.
Ők azt a nézetet vallják, hogy úgy is megveszi ha nem talál mást. Könnyen találni példákat, és akit érint úgy is tudja mire gondolok.
Végszóként egy példa. A Suzuki GS 650 motoromba kértem főfúvókát. Azt mondták 6000 ft / 4db. A pár méterre lévő motoralkatrészboltban megmutattam, mire elém tettek 4 db Simson fúvókát. 100 ft /db.
Ugyan az volt, csak 5600.ft.al kevesebb.
És még valami ! Látom ,és tudom, hogy te értéket hozol létre.
- 4 likes
Komment
-
Mostanában nagyon sokszor írtam le ezt :az irogatós beszélgetés ,fórumozás ,nem alkalmas (mint a példa is mutatja) gondolatok valós töltetének átadására.
Mert ha megpróbálom leegyszerüsíteni ,miről is van szó?--valaki elvégezi a fent leírt munkát -egy előre meghatározott összegért. (talán elfogadható hogy macerás ,gépparkot ,tudást igénylő munka )
A feltételeket vagy elfogadom -vagy nem -----DE ---! a saját munka örömét semmi nem tudja felülmulni,persze ,viszont előre lefikázni a másik melóját (vagy hallottál róla valamit ?) bizony kétes értékü dolog.
Én azt hittem hogy világosan csak annyit írtam hogy ennyi meló (tételezzük fel -jól elvégzett) ér ennyi pézt.
Tudom hogy itt főként a Pannóniák -és korabeli társaik körül forog a világ --DE--azért ne akarjunk már korabeli alkatrész és munkadíjjakat.Vagy akkor a hirdetésekben hogy jön már ki a lassan 1 000 000 ft os árszint ?
-akkor itt most a tulaj -vagy a bedolgozó esztergályos akar -"kaszálni"-nem értem?
még csak annyit:ugye nem gondolod azt hogy normális az ha 100 ft egy fuvóka.--talán csak ha nem csepelen egy frissen felfedezett raktár bunkerben találtak néhány mázsa M zárolt cuccot.
ha azt ma legyártja valaki -hivatalos az alapanyag beszerzés
-adófizető dolgozó
-stb
-stb
akkor figyelembe véve a feltételezett keresletet (mert a fuvóka ugye fogyó eszköz)--ugy érzem velemi sántít az áruval
De tényleg csak a becsületes munka ,elismerésének védelmében jegyeztem le megint ezt a pár gondolatot.
Viszont ma történt velem---xvl.ker LADA bolt: kérek ,kipufogó csonkot fogó m8 tőcsavarra rézanyát (hatszög anyagom,esztergám van) de csináljon a franc 5db anyát....
----tessék 130 ft/db
---köszönöm
hazamentem,és nem tudom miért ,de fogtam a mágnest....és csoda történt.....annyira sürü tömör ,jó minőségü a réz --hogy már a mágnes is fogja --na most mi legyen?
- 2 likes
Komment
Komment